Skip to main content
Beantwoord

Wanneer ontvang ik de iPhone 18 Pro Max?

• September 13, 2026
  • 192 reacties
  • 14584 keer bekeken

Toon eerste bericht

192 reacties

Op de website van KPN staat bij het bestellen van de iPhone 18 pro max glacier 512GB nu ook 3 tot 4 weken. Is dit dan alleen voor bestellingen vanaf nu? Toen ik bestelde stond er 1 tot 2 weken, maar ik weet het nu niet zo goed. 

Nou ik zou iedereen hoop dat KPN hier snapt waarom niemand hun communicatie snapt opgeven. 

• Nieuwkomer
  • September 21, 2026

Ik ga ervan uit dat bij een nieuwe voorraad op volgorde van binnenkomst (datum, dag en tijdstip) de bestellingen worden afgehandeld door KPN. Zou wel het meest logisch zijn, ondanks een gelijke levertermijn bij bestellingen voor en na 17 september. 

• Topper
  • September 21, 2026

Ik ga ervan uit dat bij een nieuwe voorraad op volgorde van binnenkomst (datum, dag en tijdstip) de bestellingen worden afgehandeld door KPN. Zou wel het meest logisch zijn, ondanks een gelijke levertermijn bij bestellingen voor en na 17 september. 

Ja dat lijkt mij ook, KPN zei dat mijn levertijd nog steeds 1 tot 2 weken is. Het lijkt me dat ze wel weten wanneer er nieuwe telefoons binnen komen, dan kunnen ze toch ook wel een exacte datum schatte

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Bestellingen worden zo veel mogelijk op volgorde van binnenkomst afgehandeld. Dit is een beetje afhankelijk van wanneer wij welke toestellen (kleur/type) binnen krijgen. Zo gauw er nieuws is over jouw bestelling, zie je dit terug in Mijn Bestelling! En je ontvangt ook een e-mail van ons zo gauw jouw iPhone naar je toe komt.

Voor de volledigheid:

De nieuwe iPhone is natuurlijk een mooi toestel om naar uit te kijken, dus ik snap heel goed dat je benieuwd bent wanneer je hem in handen hebt! Via Mijn bestelling kun je eenvoudig de status van je bestelling volgen met je postcode en bestelnummer. Je bestelnummer vind je in de bevestigingsmail of brief. Of log in bij MijnKPN.

De actuele verwachte levertijd vind je op onze levertijdpagina. Dit is een verwachte levertijd gebaseerd op onder andere onze voorraad, levering en het aantal bestellingen. De pagina wordt wekelijks bijgewerkt. Informatie over jouw plek in de 'rij' hebben we helaas niet. Zodra er een toestel voor jou beschikbaar is, krijg je van ons een e-mail.

Hopelijk heb je jouw nieuwe iPhone snel in handen! 

Ja dat snapt iedereen. Maar bij een preorder verwacht je gewoon iets meer communicatie dan ‘wanneer er wat bekend is’. Sorry. Er zijn 100 kleine verbeteringen. Ik begin vast:

1. Stuur een update in de bestalpagina als hij niet op de releasedag komt. 
  2. Zet een link naar de levertijd op de bestelpagina. 
  3. Bij een week geen vooruitgang is ‘er is geen vooruitgang’ ook een update.

Als je met een preoder nu naar je bestelpagina kijkt krijg je meer vragen dan antwoorden. Ik dacht voordat ik ging kijken op dit forum zelfs dat mijn bestelling uberhaupt niet was aangekomen. Die bestelpagina is statisch vanaf het moment dat je besteld. Waarschijnlijk is er enkel beweging als dat ding fysiek bij jullie is. Maar bij een preoder kan er nogal veel tijd zitten tussen bestelling en levering. Daartussen iets meer communiceren zou zoveel doen. 

Het maakte mij niet eens uit dat dat ding niet komt maar dat ik zelf achter alle info aan moest maakte dat het me opeens wel boeide. 

• Topper
  • September 22, 2026

Ja dat snapt iedereen. Maar bij een preorder verwacht je gewoon iets meer communicatie dan ‘wanneer er wat bekend is’. Sorry. Er zijn 100 kleine verbeteringen:

1. Stuur een update in de bestalpagina als hij niet op de releasedag komt. 
  2. Zet een link naar de levertijd op de bestelpagina. 
  3. Bij een week geen vooruitgang is ‘er is geen vooruitgang’ ook een update.

Dit!!!!!!

• Nieuwkomer
  • September 22, 2026

Ik heb in het weekend van de release een pre-order geplaatst, maar ik heb tot nu toe nog helemaal niks gehoord, Alleen dat het toestel niet op voorraad was. Ik heb geen idee of ik hem deze week, volgende week of daadwerkelijk pas over 4 tot 5 weken krijg, zoals nu op de website staat aangegeven. Echt jammer dat je gewoon helemaal niks hoort, vooral voor hoeveel je ervoor betaalt.

• Deelnemer
  • September 22, 2026

Ik had een klacht ingediend wegens “als 1ste besteld = als 1ste thuis”. Kreeg doodleuk te horen “het is algemeen bekend dat er meer bestellingen worden geplaatst dan we binnen krijgen”, “als 1ste besteld betekend dat je ook nummer 1 moet zijn” en “dan annuleer je de bestelling toch?”.

Ik had aangegeven dat ze erbij moeten vermelden dat “pre-order” geen nut heeft als je nummer xxx bent terwijl we maar xx aantal binnen krijgen. 

KPN weet heus wel wat ze binnen krijgen en kunnen hun “pre-order” pagina ook instellen dat je dat aantal kan bestellen en niet meer. Maar dat gaan ze niet doen want het kost hun zo geld!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Dat zijn valide punten die jullie aandragen en communicatie is ook heel belangrijk in het bestelproces. Zo weet je waar je aan toe bent en wat je kunt verwachten. Daar besteden we ook de juiste aandacht aan en we proberen goed af te stemmen wat, waar en wanneer een klant aan/voor informatie krijgt. Het betekent niet dat het niet altijd beter kan, dus we gaan dit zeker meenemen. 

• Topper
  • September 22, 2026

Dit ook, je moet toch weten wanneer je nieuwe voorraad binnen krijgt? Dat je niet precies weet wanneer wie wat binnen krijgt oké, maar je weet toch wel of hij bijvoorbeeld aankomende vrijdag komt of volgende week vrijdag?

• Deelnemer
  • September 22, 2026

Ik heb dus begrepen van de klachtenafdeling dat ze niet exact weten wanneer en hoeveel toestellen ze binnen gaan krijgen. Echter geloof ik dit niet. 

• Topper
  • September 22, 2026

Ja nou inderdaad! Anders kunnen ze toch überhaupt niet inschatten? Dat is dus echt onzin. 

• Topper
  • September 23, 2026

Ik heb dit maar gestuurd, via de KPN app krijg ik geen updates niks. 

• Deelnemer
  • September 23, 2026

Vandaag een update gekregen, mijn iPhone 18 pro Max 256GB Burgundy is onderweg. Morgen krijg ik hem binnen! 
Ter referentie ik heb om 14:16 besteld en had om 14:42 de bestelbevestiging. :)

• Deelnemer
  • September 23, 2026

Vandaag een update gekregen, mijn iPhone 18 pro Max 256GB Burgundy is onderweg. Morgen krijg ik hem binnen! 

Dat is goed nieuws voor jou! Minder goed nieuws voor mij want ik had ook rond dat tijdstip bestelling geplaatst en nog steeds geen update. 

• Deelnemer
  • September 23, 2026

Dat is goed nieuws voor jou! Minder goed nieuws voor mij want ik had ook rond dat tijdstip bestelling geplaatst en nog steeds geen update. 

Ah dat is balen… bij mij kwam de melding ook pas net binnen. Vond wel dat de communicatie al wel beter had gekund, want de levertijd van 3 a 4 week klopt dus niet & niemand weet echt waar ze aan toe zijn.

• Topper
  • September 23, 2026

Ik heb het even gevraagd op insta, en heb eindelijk iets van duidelijkheid!