Skip to main content

Ik loop helaas tegen hetzelfde probleem aan. Mijn abonnement van 2 jaar is afgelopen maand afgelopen en daarmee is mijn telefoon krediet ook helemaal afbetaald. Echter staat mijn krediet bij het BKR nog steeds op lopend en aangezien ik een hypotheek aanvraag moet doen deze week ivm aankopen van een huis, zou ik graag willen dat de BKR registratie snel op afgerond komt te staan.

 

Ik lees online dat wanneer je vroegtijdig het bedrag aflost dit binnen 5 werkdagen bij het BKR wordt doorgegeven, maar telefonisch kreeg ik via de klantenservice te horen dat dit bij normale aflossing 30 dagen duurt en dat hier ook niet een uitzondering op gemaakt kan worden. Sterker nog, de dame in kwestie zij doodleuk dat ik maar 30 dagen later mijn hypotheek moet gaan aanvragen… Denk zij niet helemaal begrijpt dat je bij een koopcontract aan vaste termijnen zit en dus niet zomaar even 30 dagen extra tijd kunt vragen. 

 

Al met al een erg onvriendelijke en weinig meedenkende houding op de telefonische klantenservice…. Ga hierna ook nog een klacht indienen, maar zou fijn zijn als een van de moderators hier wel iets meedenkender is.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt afgesplitst van dit topic. 

Hoi @Bijtje- . Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk jouw hypotheekaanvraag geregeld wilt hebben. Ik heb dit even voor je uitgezocht. Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van het formulier dan wordt de afmelding bij BKR binnen 2 dagen gedaan, na ontvangst van de betaling. Hier is geen spoed bij mogelijk. Wanneer je het krediet regulier aflost via de maandelijkse betalingen, dan melden we bij BKR 30 dagen na betaling (storneringstermijn) dat je het hebt afgelost. Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoord. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!


@Vikash, bedankt voor je reactie. Die 30 dagen kreeg ik ook aan de telefoon te horen, maar zag vandaag dat mijn BKR registratie inmiddels is afgemeld. Blijkbaar dus toch binnen 5 werkdagen na mijn laatste maandelijkse aflossing, waar ik erg blij mee ben.

Zou jij voor mij mijn gebruikersnaam willen wijzigen, naar: “Bijtje”  of iets dergelijks?


Hoi@Bijtje-​​​. Welkom op het KPN Forum! Ik kan mij heel goed voorstellen dat je zo snel mogelijk jouw hypotheekaanvraag geregeld wilt hebben. Ik heb dit even voor je uitgezocht. Wanneer er gebruikt wordt gemaakt van het formulier dan wordt de afmelding bij BKR binnen 2 dagen gedaan, na ontvangst van de betaling. Hier is geen spoed bij mogelijk. Wanneer je het krediet regulier aflost via de maandelijkse betalingen, dan melden we bij BKR 30 dagen na betaling (storneringstermijn) dat je het hebt afgelost. Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoord. Als je hier verder nog vragen over hebt, dan hoor ik dat graag!

Zou de tag misschien aangepast kunnen worden naar mijn nieuwe username? Mijn oude username bevat namelijk mijn echte naam en wil dat liever niet ivm privacy.


Wat goed om te lezen dat de BKR registratie inmiddels al verwijderd is. Ik zie dat één van mijn collega's al jouw gebruikersnaam heeft gewijzigd. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!


Wat goed om te lezen dat de BKR registratie inmiddels al verwijderd is. Ik zie dat één van mijn collega's al jouw gebruikersnaam heeft gewijzigd. Als je in de toekomst nog andere vragen hebt, dan horen we dat graag van je!

Zou je nog wel mijn oude username in de tags hierboven voor mij kunnen aanpassen? Uit privacy overwegingen wil ik niet mijn echte achternaam op het forum hebben staan namelijk. 


Ik heb het aangepast! :blush: