Skip to main content

Op 14 juli is eindelijk de nieuwe zendmast geplaatst in Wateren (Drenthe. Wanneer kunnen we hier gebruik van gaan maken? Tot op heden is er nog steeds niet of nauwelijks mobiel netwerk op de nabij gelegen camping Zonnekamp in Zorgvlied.

 

 

Hoi @Paulus1961! Ik zie inderdaad dat we amper dekking is in Zorgvlied. Kan me daarom goed voorstellen dat jullie zitten te wachten op verbeterede dekking in dat gebied. Ik kan helaas niet vinden wanneer de mast in Wateren in gebruik genomen wordt. Heb de vraag intern neergelegd. Als ik een antwoord ontvang, laat ik het hier aan je weten . 

 


Dank voor je reactie Lisa! Ik hoop op een snel vervolg!


Hey @Paulus1961! Volgens mijn collega wordt de mast deze maand nog in werking gesteld. Het zal dus niet lang meer duren. :blush:  


Yes! Dank je wel Lisa! 
Wat zal het dan fijn zijn om gewoon bereikbaar te zijn en ook van mobiel internet gebruik te kunnen maken! 👍🏻


Haha, dat begrijp ik goed. Kan me het zelf niet eens meer voorstellen hoe het is om zonder mobiele data door het leven te gaan:sweat_smile:. Enjoy! :sunglasses:   


De mast werkt nog niet op 4 september.

Deze maand dan maar?

 


Hij is nu in werking! Ik was vandaag in Zorgvlied en had én 3 streepjes mobiel netwerk én 4G internet! 👍🏻


Super @Paulus1961! Niet geheel volgens planning zo te horen, maar fijn dat jij inmiddels beter bereik hebt. @Kaie Jij inmiddels ook geholpen en voorzien van beter bereik? Anders vraag ik het nog even voor je na. 


Hoi Lisa,

ik ben helemaal blij! Ik kan in onze caravan in Zorgvlied nu ook weer TV kijken op mijn iPad (als ik mijn iPhone als hotspot gebruik! )👍🏻

Mijn vrouw heeft echter een mobiel abonnement bij BEN merkt geen verschil.

Ze heeft bijna geen mobiel netwerk en ook bijna geen 4G internet..BEN maakt toch ook gebruik van dezelfde zendmast? Ook als ik handmatig op haar telefoon het kpn netwerk selecteer maakt het geen merkbaar verschil.

 

Heb jij suggestie hoe dit te verhelpen?

 

Groet Paul


Goed om te horen dat jij in ieder geval geholpen bent @Paulus1961
Ben maakt gebruik van het netwerk van T-Mobile, dus niet ons netwerk (zie: ben.nl). 
Heb even gekeken naar de dekkingskaart van T-Mobile. De dekking zou goed moeten zijn in Wateren (Zorgvlied). Gek dat ze geen goed bereik heeft. Kun je haar simkaart eens in jouw toestel stoppen? Dan sluiten we uit of het met (de instellingen van) het toestel te maken heeft.
Geen verschil? Dan bellen met Ben en vragen hoe of wat. Wellicht hebben zij een goede verklaring.  

EDIT: Ik zie dat je via de site (van Ben) eenvoudig een chat kunt starten. 


...

Mijn vrouw heeft echter een mobiel abonnement bij BEN merkt geen verschil.

Ze heeft bijna geen mobiel netwerk en ook bijna geen 4G internet..BEN maakt toch ook gebruik van dezelfde zendmast? Ook als ik handmatig op haar telefoon het kpn netwerk selecteer maakt het geen merkbaar verschil.

 

Ben werkt via het netwerk van T-Mobile. Zolang T-Mobile in diezelfde mast geen apparatuur plaatst zal er voor hun en alle virtuele providers over hun netwerk niets veranderen.

Voor betere dekking zal je vrouw een andere provider moeten zoeken op het KPN netwerk (of hard gaan mopperen bij T-Mobile).


Ik sta ook op camping Zorgvlied en maak gebruik van simpel abbonement die op t mobile gaat , zeer slechte bereik en steeds uitvallen van internet of totaal geen contact met bellen .

Ik wil overstappen naar ander abbonement, en heb leuke aanbieding gezien bij you phone , zij beweren dat ze gebruik maken van het kpn netwerk , klopt dit ( deze vraag omdat Ben ook adverteren dat ze gebruik maken van kpn net werk en ik lees net dat het niet zo is)

Kunt u mij een duidelijk antwoord op terug geven ? 

Alvast Bedankt 


Ik heb een Youfone abonnement en zij maken inderdaad gebruik van het KPN netwerk!

Prima internet en prima mobiel netwerk! 👌🏻


Dank je wel voor antwoord terug, was even de bevestiging om over te gaan te stappen 👍


Goedemorgen. Ook wij zijn in drenthe. Om precies te zijn tussen geeuwenbrug/hoogersmilde in. Ik lees dat er sinds vorig jaar dus een extra mast in gebruik is genomen in wateren. Zal deze mast ook het internet voor 4/5g verbeteren waar wij verblijven? Ik vind het sowieso bijzonder dat internet nog steeds niet optimaal (was) omdat de enorme KPN toren bij Smilde zo dicht bij is daar. Ik hoor het graag wat de extra mast in wateren toevoegd omdat ik vanaf onze boerderij wil werken daar. Mvg Paul


Hoi @Padespin, hier zijn twee handige pagina's voor.
De dekkingskaart  had je wellicht al gezien, met deze fourstack pagina kun je zien welke masten je op jouw locatie het beste mee kunt verbinden.

Dekking blijft altijd wat lastig, specifiek met Natura 2000 gebieden.


Super! Ik ga kijken ter plaatse. Ik wist niet dat ik zelf met een mast kom verbinden


Super! Ik ga kijken ter plaatse. Ik wist niet dat ik zelf met een mast kom verbinden

Hoi @Padespin, hier zijn twee handige pagina's voor.
De dekkingskaart  had je wellicht al gezien, met deze fourstack pagina kun je zien welke masten je op jouw locatie het beste mee kunt verbinden.

Dekking blijft altijd wat lastig, specifiek met Natura 2000 gebieden.

@Thomas heeft het zin zo’n buitenantenne aan te schaffen? Zal dat het signaal versterken. De fourstack pagina geeft mij 2 masten aan maar helaas met oranje pijlen. Ik heb dus wel wat bereik maar zoals je zegt niet ideaal. Nogmaals dank!


Als je een Sneller internet buitengebied abonnement hebt kan dat inderdaad een hoop uitmaken!

Voor je mobiele verbinding is dat niet echt een optie. Misschien kun je Vowifi aanzetten op je telefoon?