Skip to main content
Vraag

Wanneer wordt mijn abonnement omgezet naar prepaid en gaat de overstap voor twee abonnementen nog wel door?

  • June 21, 2026
  • 7 reacties
  • 105 keer bekeken

Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7

Om over te kunnen stappen vond een mdw van KPN dat de enige oplossing was om er een prepaid abonnement ervan te maken. Dit zou voor twee abonnementen gebeuren op 20 juni. Alleen dan konden we per 25 juni vertrekken. 
 

Maar het lijkt erop dat de bundel nog steeds werkt. Hoe zit het nu? Wanneer wordt mijn abonnement Prepaid en gaat de overstap voor twee abonnementen nog wel door? 

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 21, 2026

Heb je een orderbevestiging ontvangen van de wijziging?


Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 21, 2026

Yep! 20 en 21 juni zou de overstap zijn. Beiden lopen nog steeds en wanneer ik in de prepaid app een account wil maken kent hij de nummers niet.


RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 21, 2026

Bijzonder, dit soort wijzigingen vindt volgens mij altijd op een werkdag plaats. Ik zou morgen nog maar eens bellen met klantenservice 0800-0402 of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.


Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 23, 2026

Goedemorgen ​@Dennisk76 en bedankt voorjouw bericht!

Goede vraag en logisch dat jij graag wilt weten waar je aan toe bent. Hopelijk heb je het bovenstaande advies van ​@RBxx inmiddels opgevolgd en hierover contact gehad met onze Klantenservice, zij kunnen dit meteen voor je nakijken! Laat je ons weten wat op dit moment de stand van zaken is en of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen?


Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Bijzonder, dit soort wijzigingen vindt volgens mij altijd op een werkdag plaats. Ik zou morgen nog maar eens bellen met klantenservice 0800-0402 of plan een terugbelverzoek (rechtsonder op die pagina), dan belt KPN je terug op een moment dat jou gelegen komt.

Interne wijzigingen binneN KPN netwerk vinden ook in het weekend plaats. 
 

Het zakelijke nummer van mijn vrouw is in het weekend overgegaan naar Simyo.


Dennisk76
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • June 27, 2026

Goedemorgen ​@Dennisk76 en bedankt voorjouw bericht!

Goede vraag en logisch dat jij graag wilt weten waar je aan toe bent. Hopelijk heb je het bovenstaande advies van ​@RBxx inmiddels opgevolgd en hierover contact gehad met onze Klantenservice, zij kunnen dit meteen voor je nakijken! Laat je ons weten wat op dit moment de stand van zaken is en of we hierin nog iets voor je kunnen betekenen?

Dank je wel Jan!

 

ik heb even geen actie ondernomen omdat ik er geen voordeel bij had om naar prepaid te gaan. Daar heb ik ook in dit forum over geklaagd. 
 

ik ben op dit moment ook met twee nummers nog niet over naar Vodafone. Op een of andere manier is dit gecancelled door een van de twee partijen waar ik niet over ben geïnformeerd. Daar zijn we gister pas achter gekomen na heel veel belletjes over en weer met Vodafone. 
 

Gister hebben we weer een overstap geprobeerd en deze is logischerwijs geannuleerd door KPN omdat de aanvraag plaats vindt buiten de termijn. Maar heb mijn hele prive en zakelijke omgeving volledig ingericht op de overstap naar Ziggo/Vodafone wat dus voor een groot deel gelukt is behalve voor een tweetal telefoonnummers die nu nog bij KPN zijn. Volgens Vodafone is dit gebeurd op 22 mei en volgens mij is dat ook kort na het moment dat ik op prepaid ben gezet en en dezelfde periode dat mijn klacht is afgehandeld omtrent de werkwijze en het feit dat ik naar prepaid moest om uberhaupt over te stappen. Kan het zijn dat het resultaat van mijn klacht is dat een mdw de twee abonnementen heeft teruggezet naar de bundel waardoor de overstap geannuleerd is? Ook hiervan heb ik geen enkel bericht ontvangen.
 

Hoe kunnen we hiermee omgaan?


  • June 27, 2026

Wat een vreemde gang van zaken eerst naar prepaid. Als jij op tijd opzegt vanwege de gewijzigde voorwaarden moet dat zonder moeilijk gedoe worden uitgevoerd.

 

Als jij nu door toedoen van KPN niet zonder afkoopsom kan overstappen omdat je buiten de aangegeven periode zit. Mag dat natuurlijk niet jouw probleem worden zeker niet omdat je zelf de boel op tijd in gang hebt gezet.