Skip to main content

Rond mei mag ik weer een nieuwe telefoon uitkiezen voor de verlenging van m'n abonnement. Heb ik ook echt nodig omdat m'n telefoon op z'n laatste loodjes loopt maar ik heb een 'probleem'.

 

Ik krijg hoogstwaarschijnlijk de kans om een jaar lang in het buitenland te gaan werken en wonen met name Spanje. Dit betekent dat ik geen adres zal hebben in Nederland. Nu had ik online gelezen dat dit niet mag of zoiets maar ik snap het niet helemaal. Wat zal er gebeuren als ik m'n abbonement verleng met een nieuw toestel en eind dit jaar m'n spullen pak en naar Spanje ga? 

Goedemiddag @Ashley E., sinds1 juni 2017 kun je bij KPN je abonnement in de hele EU gebruiken, dit heet ‘Roam Like Home’. Er zijn dan geen extra kosten die om de hoek komen kijken. Dit betekent dat je gewoon kunt internetten, bellen en sms’en in de hele EU net zoals je thuis in Nederland gewend bent.

Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland. Op onze website vind je alles qua meer uitleg en voorwaarden om jouw abonnement te behouden.

 


Goedemiddag @Ashley E., sinds1 juni 2017 kun je bij KPN je abonnement in de hele EU gebruiken, dit heet ‘Roam Like Home’. Er zijn dan geen extra kosten die om de hoek komen kijken. Dit betekent dat je gewoon kunt internetten, bellen en sms’en in de hele EU net zoals je thuis in Nederland gewend bent.

Wel moet je kunnen aantonen dat je een duurzame band hebt met Nederland. Dit checken we zodra je over een periode van 4 maanden meer belt, sms’t of internet in de EU, dan in Nederland. Op onze website vind je alles qua meer uitleg en voorwaarden om jouw abonnement te behouden.

 

Dank voor de reactie! Alleen zal ik geen duurzame band hebben aangezien ik dan alles ga opzeggen en geen adres meer zal hebben in Nederland. 


Als er geen duurzame band meer vast te stellen is met Nederland treeft het volgende in werking:

Als je die band niet kunt of wilt aantonen, kunnen we een toeslag voor mobiel gebruik in het buitenland waar jouw abonnement geldig is rekenen. Die toeslag rekenen we niet meer zodra je later alsnog aantoont dat jouw gedragspatroon veranderd is of dat je jouw duurzame band met Nederland hebt hersteld. 

Dit kun je ook teruglezen op de speciaal daarvoor ingerichte pagina. Op de informatiepagina lees je ook hoeveel die toeslagen eventueel bedragen. Dan is het aan jou om te beslissen of dat het waard is, of dat het wellicht verstandiger is om een los toestel te kopen en van het KPN abonnement een prepaid aansluiting te maken. Dan behoudt je wel jouw nummer en kun je in Spanje een abonnement voor een jaar nemen.