Skip to main content

De einddatum van mijn contract is 28-12-2022, morgen dus. Werkt de sim dan morgen nog, of is dan vandaag de laatste dag? Ik vraag dit omdat ik ben overgestapt naar een andere provider en de nieuwe sim is nog niet binnen! Overmorgen pas.

Hallo @Corretjecor ,

Het gaat erom per welke datum je hebt opgezegd. Heb je opgezegd per 28 december 2022, dan moet je niet raar opkijken als het morgen voorbij is via KPN. 


Je zult van de nieuwe provider bericht hebben ontvangen wanneer hun sim actief wordt. 


Opzeggen heeft de nieuwe provider gedaan, met nummerbehoud, en die zeggen: de nieuwe sim wordt actief nadat het nummer is overgezet. Dat zal donderdag al wel het geval zijn, maar dan komt ook pas de nieuwe sim per post. Mij gaat het er om of morgen de laatste KPN dag is, of vandaag al. Zo ja, dan morgen een mono dag…..


De nieuwe provider heeft de leiding in dit proces. KPN stopt op het afgesproken tijdstip en draagt het nummer daarna over. Dat vindt plaats in de loop van de dag. Daarna moet je bij de nieuwe provider en hun simkaart zijn.


Opzeggen heeft de nieuwe provider gedaan, met nummerbehoud, en die zeggen: de nieuwe sim wordt actief nadat het nummer is overgezet.

Dan zou je bij de nieuwe provider kunnen navragen per welke datum zij hebben opgezegd. 
Hebben zij voor jou bij KPN opgezegd per 28 december 2022? Dan kun je bij KPN morgen niet veel meer verwachten. 


Slecht communicerende nieuwe provider. En die stuurt ook rijkelijk laat de nieuwe sim op. Een slecht begin. 


Wanneer heb je jouw nieuwe abonnement bij de andere provider afgesloten @Corretjecor ?
Was dat rond 28 november? Bij de overgang met nummerbehoud moet je rekening houden met de opzegtermijn van één maand. Pas daarna zal KPN het nummer vrijgeven en kan het abonnement bij de nieuwe provider beginnen.


Let ook op dat het oude nummer goed is overgezet. Uw nieuwe sim zal in eerste instantie een ander nummer hebben, alles wat u dan doet valt buiten het abonnement. 

 

Uw nieuwe sim pas na of op de overstap datum ontvangen klinkt vreemd, wat al gevraagd is per welke datum is dit bij de nieuwe provider in gang gezet dat is bepalend in dit geval.


Inderdaad Galdor. Ik begin ook het vermoeden te krijgen, dat CorretjeCor zich teveel richt op de einddatum van het abonnement bij KPN en de opzegtermijn over het hoofd ziet….
Die ontbrekende simkaart is waarschijnlijk veelzeggend 🤔.


Precies de reden dat ik CorretjeCor al heb verwezen naar zijn nieuwe provider. Die weet de de juiste startdatumdatum van het nieuwe abonnementen en de einddatum van het oude abonnement. De overgang loopt via een overstapservice. 

Vermoedelijk hoeft @Corretjecor zich geen zorgen te maken dat hij zonder mobiele telefonie komt te zitten.  


@Noordzee in principe hoort de nieuwe provider de start datum al via email of op een andere manier te hebben medegedeeld.

De startdatum is inweze zodra je de nieuwe sim activeert of in gebruik neemt. Die info zou ook in de enveloppe met de simkaart moeten staan, en zelfs al eerder te zijn medegedeeld.

 

Wat dat betreft zou dit topic niet nodig moeten zijn. Ik ben toch heel benieuwd wie de nieuwe provider is, ald de topic starter dit vraagt is er nog weinig info verstrekt vanuit de nieuwe provider.

 


Allen! Dank voor het meedenken, maar allemaal veel te ingewikkeld! Wat ik in feite wilde weten is of de einddatum contract, in mijn geval 28/12/2022, betekent dat het contract loopt tot of tot en met die datum, onafhankelijk van het feit of je nou wel of niet een andere provider hebt gekozen. Ik denk tot en met, want ik heb nog steeds signaal…


normaal gesproken, maar dat moet in de welkomsbrief van je nieuwe provider staan, wordt de nummerportering (overzetten 06 naar de nieuwe) in de ochtend gedaan van de opzegdatum. Je ziet dan je verbinding wegvallen met KPN en dan kun je je nieuwe sim erin doen. In jou geval zul je dus even bij de brievenbus moeten gaan wachten voordat dat kan.


Hoi @Corretjecor 

Zoals eerder gezegd concentreer je je teveel op de einddatum contract. Dat is alleen een administratief iets, het einde van de vaste contractperiode. Het abonnement loopt gewoon door als contract voor onbepaalde tijd met een opzegtermijn van één maand en verder gebeurt vandaag niets.

Pas op de overnamedag neemt de nieuwe provider jouw nummer over. Daarom nogmaals de vraag:

Wanneer heb je jouw nieuwe abonnement bij de andere provider afgesloten @Corretjecor ?
Was dat rond 28 november? Bij de overgang met nummerbehoud moet je rekening houden met de opzegtermijn van één maand. Pas daarna zal KPN het nummer vrijgeven en kan het abonnement bij de nieuwe provider beginnen.

Wat stond er in de welkomstbrief van de nieuwe provider over de overnamedatum?


Allen! Dank voor het meedenken, maar allemaal veel te ingewikkeld! Wat ik in feite wilde weten is of de einddatum contract, in mijn geval 28/12/2022, betekent dat het contract loopt tot of tot en met die datum, onafhankelijk van het feit of je nou wel of niet een andere provider hebt gekozen. Ik denk tot en met, want ik heb nog steeds signaal…

@Corretjecor

Dit betekent dat jouw lopende contract loopt tot en met 28 december 2022. Vanaf 29 december 2022 wordt jouw contract dan omgezet in per direct opzegbaar waarbij wel rekening wordt gehouden met een opzegtermijn van één maand. Het is dus niet zo dat een abonnement automatisch stopt per einde contract. Dit gebeurt pas na een opzegging. Totdat het abonnement is opgezegd, loopt het ongewijzigd door op de afgesproken voorwaarden en prijs. (Los van eventueel afbetaalde toestelkosten).

 

Voor de volledigheid nog even mijn eerdere antwoord erbij over de verwijzing naar de nieuwe provider die de overstapservice (en dus ook de opzegging bij KPN) regelt: 

Precies de reden dat ik CorretjeCor al heb verwezen naar zijn nieuwe provider. Die weet de de juiste startdatumdatum van het nieuwe abonnementen en de einddatum van het oude abonnement. De overgang loopt via een overstapservice. 

Vermoedelijk hoeft @Corretjecor zich geen zorgen te maken dat hij zonder mobiele telefonie komt te zitten.  

 


Allen! Dank voor het meedenken, maar allemaal veel te ingewikkeld! Wat ik in feite wilde weten is of de einddatum contract, in mijn geval 28/12/2022, betekent dat het contract loopt tot of tot en met die datum, onafhankelijk van het feit of je nou wel of niet een andere provider hebt gekozen. Ik denk tot en met, want ik heb nog steeds signaal…

@Corretjecor de.eind datum van het contract is eigenlijk alleen van belang als iemand eerder van provider wil veranderen, dan zal men de resterende periode moeten afkopen. Een contract periode is de tijd dat men 'vast' zit.

 

Als u in uw eerdere vraag het deel over de nieuwe provider achterwege had gelaten had u meteen het juiste antwoord gekregen, die aanvulling bracht ons zo lijkt het op het verkeerde been. 

 

Dus zoals al is gezegd een telefoon abonnement loopt altijd door, als er niks wordt veranderd. Alleen als men met het abonnement verlengt of overstapt krijgt men met een contract periode te maken waarin men niet vrij is om over te stappen.

 

Ook bij uw nieuwe provider heeft u voor een maand een jaar of twee jaar gekozen dat is de contractduur, dat staat eigenlijk los van het telefoon abonnement, een abonnement loopt altijd door.

 

 

 


Hallo @Corretjecor , is er al duidelijkheid? Heb je de simkaart ontvangen?

Ben je inmiddels over naar de nieuwe provider of nog steeds bij KPN aangesloten?


De sim heb ik vanmiddag (gisteren inmiddels) ontvangen, én een sms met de melding dat het abonnement op 23 januari overgezet wordt. Nog steeds bereik via KPN, dus blijkbaar loopt het abonnement gewoon door tot de 23ste.

Case closed!


Mooi zo @Corretjecor ,

Nu is alles duidelijk. Kennelijk heeft je nieuwe provider op 23 december 2022 voor jou bij KPN opgezegd. Rekening houdend met een maand opzegtermijn stopt het abonnement bij KPN dan op 23 januari 2023. Tot die tijd loopt het abonnement bij KPN ongewijzigd door.Â