Skip to main content

Hoi, 

Meestal krijg ik zo rond de 7e van de maand een factuur voor mijn mobiel abonnement. Dat is voor mij de datum waarop de volgende abonnement periode in gaat. Echter nu heb ik zojuist een éénmalige wijziging gedaan want ik wil de maand juli onbeperkt data hebben. Dit vraag ik dus aan vóórdat ik mijn nieuwe factuur krijg. Nu krijg ik een bericht dat mijn abo pas op 01-08-2022 ingaat! Hoe onduidelijk kan het zijn….Kan iemand van KPN mij dit nou eens juist uitleggen want ik ga nu betalen voor een periode waarin ik het niet nodig heb.

 

Alvast bedankt!

Hallo @EuzeBeus , vooruitlopend op een reactie van een KPN medewerker, doe ik vast een voorzet.

Op de factuur wordt deze periode gespecificeerd. Zie de voorbeeld factuur op pagina 2.

Ook krijg je als het goed is elke maand bij het begin van de nieuwe periode een sms'je,
met de tekst “Beste klant, vandaag start uw nieuwe factuurmaand.”


Dat smsje krijg ik niet, gelukkig niet zeg 😄


Hi Ruud,

Duidelijk...ik heb op mijn facturen gekeken en daar staat dat mijn periode altijd de 1e vd maand begint 😞 en dat is dus niet de factuur datum! Kortom ik heb iets besteld wat ik niet nodig heb...en dat is balen! 

 

Ik krijg trouwens nooit een sms maar wellicht is dat een instelling die ik uit heb staan.

 

Dank voor je bericht! 

 

ps. wellicht een idee dat je net als bij het aan- of uitzetten van een tv pakket dit per direct ingaat want waarom kan het daar wel en niet bij mobiele abonnementen? Wellicht dat KPN hier een antwoord op kan geven.


Ai, dat is balen @EuzeBeus 😖.

Het sms'je kan inderdaad (op jouw verzoek) door KPN uitgezet worden, net als bijv. het sms'je bij het overschrijden van de grens "Welkom in xxxxxx”.


Beste @EuzeBeus, goed om te lezen dat het inmiddels duidelijk is! Ruud zijn uitleg is helemaal correct. Het is technisch niet mogelijk om je mobiele abonnement per direct te veranderen. Ik vind het jammer om te zien dat het niet meteen duidelijk was voor jou wat jouw factuurmaand is. Deze feedback ga ik intern doorgeven. Hartelijk dank voor je bericht!