Skip to main content

Hoe kan ik het data tegoed van mijn direct online pakket zien? 
Voor het pakket heb ik een MobileWifi router van Huawei. Die laat alleen het aantal verbruikte Gb zien.
Hoe kan ik zien of er is opgewaardeerd?
Is er een manier om de SMS-en die ik op het apparaat ontvang te lezen? 

Hoi @Dion2 en welkom op het forum! Fijn dat je een noodoplossing hebt gekregen. 🙂 Het schermpje laat inderdaad alleen de verbruikte GB's zien. Elke keer als het opgewaardeerd wordt krijg je er zelf een SMS over op het contactnummer dat bij ons bekend is. Niet op de simkaart van de DOP zelf, die is ook niet in een ander toestel gebruiken, dus SMS berichten die hierop binnenkomen kun je niet lezen. De beste tip die ik je hierin kan geven is om je verbruik per bundel bij de houden. Mocht je nu bijvoorbeeld twee bundels aan hebben gehad, dan zou je dus op de 100 GB voor verbruik kunnen zitten. Plak een post-it op de Huawei router waar je op kunt turven hoeveel bundels je al hebt gehad. Zo weet je dan wat je max is qua verbruik. 🙂

Als de bundel bijna op is kun je overigens het beste met ons bellen via 0800-0402. Spreek in dat je het noodpakket wilt opwaarderen, en dan verloopt het voor de rest automatisch zonder dat er een medewerker aan te pas hoeft te komen. Zo heb je het snelste weer een nieuwe bundel!

Edit: Dion2 kwam erachter dat je de SMS berichten wel kunt lezen met de Huawei HiLink app, dus voor toekomstige meelezers is dat een optie. 


Bedankt voor het uitgebreide antwoord Sanne_M!
Het blijkt dat je de sms-en die op het toestel binnenkomen kunt lezen met de Huawei HiLink app. Deze sms-en zijn echter niet erg informatief en geven alleen bericht dat je het netwerk gebruikt. Ook de app geeft alleen je verbruik aan, niet wat nog over is.

Bij opwaarderen ontvang ik geen SMS op het nummer dat bij KPN bekend is. Zelf bijhouden kan wel, maar het is een paar keer handmatig door een medewerker van de klantenservice opgewaardeerd met een hoeveelheid ongelijk aan 100Gb. Het is dus niet zelf te controleren wat het resterende tegoed is. Dat is jammer.

Het genoemde nummer is een goede tip.


Dat meen je! Ik dacht dat ik aardig wat wist van de apparatuur, maar nooit geweten dat je de app ervoor kan gebruiken. Jammer dat ze ook alleen het verbruik laten zien, en ook vreemd dat je geen SMS bericht ontvangt. Mocht je bellen en een nieuwe bundel aanvragen, controleer dan nogmaals of je een SMS binnen krijgt. Mocht dat niet gebeuren, wil je hier dan aan de bel trekken? Dan controleer ik of alles goed staat wat betreft je contactinformatie. 🙂