Skip to main content

Hallo weet iemand wat service nummer 1883 inhoud . ik heb er van KPN een rekening van gekregen .        maar ik weet niet wat het is ??? kan er ook niks van vinden . 

Admin: Titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Het is één van de vele nummerinformatie- en doorverbindservices. Wel afzetterij, ze verbinden je ook door met gratis nummers terwijl JIJ met hen verbonden blijft à € 1 per minuut!

Kijk maar in je lijst “recent gekozen”. Daar staat ie vast en zeker tussen op de datum die ook in de factuur erbij staat.

Die diensten zijn link. Je zoekt via internet een tel.nr. en krijgt de website van zo'n dienst MET een groene ‘belknop’. Tip je die aan bel je meteen naar het gewenste nummer MAAR WEL VIA DE DURE DOORSCHAKELDIENST.


Waardeloos, ingestonken


Ik ben er ook ingestonken, ik dacht dat het 1 euro per gesprek was, nu zie ik op mijn rekening dat ik na 3 telefoontjes 28 euro kwijt ben:unamused:  Ze laten je expres heel lang wachten, terwijl je mensen hoort praten op de achtergrond, maar er wordt nog niks gezegd. Echt waardeloos!


Het gratis nummer is: 0882255606


Kan een betaling via KPN aan oplichtersnummer gestorneerd worden??


Kan een betaling via KPN aan oplichtersnummer gestorneerd worden??

Nee.

 


Maar het zijn toch oplichters. Het is toch diefstal. Dan heeft de overheid of een institutie toch een taak om mensen zoals ikzelf, 83 jaar, te beschermen. Zou toch eenvoudig te regelen moeten zijn. 


Hallo @willem de Jong39 , zie onderstaande link:

https://klantenservicevinden.nl/phone-number/klantenservice-bellen/#:~:text=U%20kunt%20via%20ons%20het,Desgewenst%20wordt%20u%20anoniem%20doorverbonden.

Kost €1 per minuut, wordt ook vermeld als je dat nummer belt, heeft niets met KPN van doen.

Het zijn geen oplichters, ze vermelden keurig wat het kost.

Dus als je de kosten hoort meteen ophangen.

Het blijft een discussiepunt met die nummers, gewoon goed opletten een volgende keer.

 


op 21-7-2022  zijn de oplichters van 1883 nog steeds aktief.

IK zocht het nr van de klanten service van ABN AMRO via google

Geklikt op de link klantenservice.

IK kreeg de kl. service , maar wel via hun  1 euro per minuut omleiding.

 Moest natuurlijk lang wachten,  $$$$$$$$

ABN AMRO doe hier iets tegen  !!!


op 21-7-2022  zijn de oplichters van 1883 nog steeds aktief.

IK zocht het nr van de klanten service van ABN AMRO via google

Geklikt op de link klantenservice.

IK kreeg de kl. service , maar wel via hun  1 euro per minuut omleiding.

 Moest natuurlijk lang wachten,  $$$$$$$$

ABN AMRO doe hier iets tegen  !!!

Wat heeft KPN hier mee te maken?

Als je een servicenummer van een bedrijf zoekt, kijk ik als eerste op de website van het betreffende bedrijf zelf. Die dure doorverbinddiensten staan altijd bovenaan omdat zij natuurlijk het neeste daarvoor betalen.

Die doorverbinddiensten moeten opgeven van een gesprek (per minuut of tijdseenheid) kost, bevalt je dat niet, hoorn er op gooien.

 

 


Nou,

Ik krijg ook plotsklaps een rekening van E 40. en ik weet heel zeker dat ik niet 1883 gedraaid heb en ik heb ook geen kostenplaatje gehoord na kennelijk onbewust doorverbinden.

Oplichters.  En ook verwijtbaar aan de bedrijven die kennelijk deze dienst op hun google hebben staan om te bellen.


Nee, die bedrijven kun je niets verwijten, hooguit Google die het mogelijk maakt dat deze doorverbindlijnen zichzelf bovenin de zoekgeschiedenis kunnen zetten. Daar kan een bedrijf niets aan doen en ze kunnen het ook niet verbieden o.i.d.

 

Ik adviseer iedereen altijd om geen klantenservice nummers te zoeken via Google, en op de site van het betreffende bedrijf zelf te kijken.


Helaas is het mij nu ook overkomen.  Dat zag ik aan de rekening.  En ik zag ook dat de hoge kosten door 1833 werden veroorzaakt.  In de bekgeschiedenis zag ik inderdaad een lang gesprek met 1833. Daar wist ik niets van. Plotseling zag ik via dit forum de naam van iemand die dit ook is overkomen en die ik via via ken, Jan Gootjes . Zo zie je maar. Ik heb aan de KPN gevraagd of er iets aan te doen is. Nee helaas.  Dat geld bent u kwijt. U kunt ons wel toestemming geven het nummer te blokkeren dan kan dit u niet nog een.keer gebeuren.  Dus dat heb ik gedaan. Daarmee worden meteen ook alle 0900 nummers geblokkeerd.  Prima 


Eigenlijk is het heel simpel. Als je via Google naar een telefoonnummer zoekt en er staat advertentie voor de link dan is het in 99 van de 100 gevallen foute boel. Scroll iets verder naar beneden en je krijgt de directe telefoonnummers die vaak gratis of tegen lokaal tarief zijn.


Ik heb ook flink moeten betalen voor dit nummer en kan me ook echt niet herinneren waarvoor ik dit gebeld zou hebben want ik bel nooit zulke nummers ivm de kosten. Doorschakeldienst dus. Balen ja.