Skip to main content

Ineens stopte mn nummerweergave ermee. Alles nagekeken, kpn gebeld, daar stond alles goed. Naar de kpnwinkel geweest alles nagekeken, instellingen waren goed, nieuw simkaartje gekregen, nog onbekend, dus washet was echt een softwareprobleem van de samsung (A42).

Nieuwe telefoon gekocht (oude zat nog in garantie dus dan maar naar samsung). Simkaartje erin en nog geen nummerweergave. Oude telefoon naar fabrieksinstellingen gezet en simkaart van mn mn erin en die heeft dus gewoon nummerweergave.

Weer kpn gebeld dat de fout toch echt bij hun ligt, weer alles nagekeken en nou moet ik maar naar naar de KPNxl voor een oplossing, welke niet naast de deur ligt voor mij. (En ja nummerweergave staat en stond aan).

Dus wat kan de kpnxl meer doen dan al gedaan is. Me dunkt dat dit toch beter voorgelegd kan worden aan een technicus.

 

Hoi, welkom op het forum.🙂

Voor de consumentenmarkt kan de XL niet meer dan de gewone kpn winkel.

Ik neem aan dat jij binnenkomende nummers niet ziet? Allemaal Anoniem?

In dat geval staat er echter in de centrale een vinkje niet aan. Het goede nieuws: dit kan door een kpn moderator van het forum in orde gebracht. Vul vast je gegevens in je forumprofiel in. En je 06 nummer in het vakje 'Pers. opm’ erbij.

Zodra je topic aan de beurt is (wachtrij helaas ca. 2 à 3 dagen momenteel), kunnen ze a.d.h.v. je gegevens direct in het systeem duiken.

Dit is niet iets wat via een winkel opgelost kan worden. Ook niet via een XL lijkt mij.

Je zou  het nog via de tel. klantenservice kunnen proberen. Met bovenstaande uitleg.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.


Hoi Peter,

Dank je voor het snelle reageren.

Ik zie de binnenkomende nummers wel gewoon ook de namen van de contacten. Het probleem zit hem juist in de uitgaande telefoontjes, daar bel ik prive, ook naar mn contacten.

De klantenservice heeft alles nagekeken, zelfs supervisor geraadpleegd maar volgens hun staat alles goed.

Advies: ga maar naar een XL winkel.

 


Eerst maar eens een kpn moderator laten kijken. Ze hebben dit 👆 vaker bij de hand gehad.

N.a.v. je verhaal, en wat allemaal getest is, is dit écht een instelling op het niveau van de centrale mbt je nummer. Geen probleem met de telefoon en ook niet met de simkaart.


Nogmaals dank PeterG, heb het profiel ingevuld en ik hoop echt dat dit verholpen gaat worden.


Helaas geldt dit niet als prio. Even geduld dus nog.

Als de andere partij en jij Whatsapp hebben kun je er voorlopig even voor kiezen om daarover te bellen. Dat kan ook audio only zijn. Dan werkt de nummerherkenning wel, want dat gaat volledig buiten de VoIP centrale van kpn om.

Je belt dan via je internet. Thuis is dat wifi, buiten de deur gebruik je een beetje bundel.


Een hele goedemorgen @merel116 en @PeterG!

Onze doorlooptijd is helaas wat langer, maar here I am!
Bedankt voor je duidelijke uitleg wat er aan de hand is en wat er zelf al gecontroleerd en uitgetest is en voor jouw klantgegevens in jouw profiel 

Via ons netwerk werd jouw nummer inderdaad niet meegezonden: ontvangers van jouw gesprekken konden jouw nummer niet zien. Ik heb deze instelling voor jou aangepast: je nummer wordt nu wel weer meegezonden.
Test je het even en laat je weten of alles nu in orde is?

@PeterG Bedankt voor je uitgebreide antwoord, uitleg en vertrouwen in het mod-team! 😊


Goedemorgen @Shyrin_

Heb de telefoon opnieuw  opgestart en mijn hele dag is weer goed want het is gelukt. Ik bel weer als mezelf.

Dat  het wat langer heeft geduurd, ach ik dacht het zal wel druk zijn en PeterG had me daar al op voorbereid.

Heel hartelijk dank voor je moeite en ik wens je een heel fijn weekend.

Groetjes Merel

 

En natuurlijk wil ik @PeterG nogmaals bedanken voor het reageren op mijn vraag, ook jij een heel fijn weekend.


Top! Héél graag gedaan en ook een heel fijn weekend toegewenst! 💚