Skip to main content

Hallo.  Hoe wordt roaming in rekening gebracht als ik per week naar Engeland ga?  wat zijn de extra kosten voor de abonnee voor een week in Engeland?

Hallo @Andrzej   Engeland valt (voorlopig nog) onder de EU regeling.

Tarieven per land

Wat is je bestemming?

Verenigd Koninkrijk: dezelfde tarieven als in Nederland

Jij kunt gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement zoals je gewend bent. Je hoeft geen Extra Bundel aan te zetten.

bron: Roaming: internet, bellen en sms'en in het buitenland | KPN

 

Buitenbundeltarieven

Ben je door je minuten of sms’jes heen? Dan kun je ook per minuut en sms betalen. Je betaalt hetzelfde buitenbundeltarief in Nederland als in Verenigd Koninkrijk. Heb jij een bundel met onbeperkt bellen en sms'en? Dan bel en sms je gewoon uit je bundel en hoef je niets extra's te betalen.

Je bent in Verenigd Koninkrijk en belt of sms't naar iemand in Nederland of een ander land in de EU.

  • Bellen:                Nationaal tarief

  • Gebeld worden:   gratis

  • Sms versturen     € 0,07 / sms

  • Sms ontvangen:   gratis


Ik ga op vakantie naar Londen, zit mijn abonnement en internet bij het pakket inbegrepen?  Ik hoef roaming niet aan te zetten?


Ja, je kunt in Londen gewoon blijven internetten, bellen en sms’en uit je huidige abonnement. 
Je moet wel roaming aan zetten. Zijn je MB/min/sms uit je huidige abonnement op? Dan wordt je internetsnelheid verlaagd, net als in Nederland.

Pas wel op als je met de veerboot naar Engeland gaat. Aan boord maak je verbinding met een satelliet systeem tegen hoge kosten. Dat valt buiten je abonnement. Zet daar vooral de mobiele data op je telefoon uit.


Engeland zit niet meer in de Europese Unie, krijg ik dan geen extra internetkosten?


Op dit moment nog niet. Houd de eerder genoemde pagina op de KPN website in de gaten voor het laatste nieuws.


 Wat wordt de rekening voor een week roamen in Engeland?


 Wat wordt de rekening voor een week roamen in Engeland?

Op dit moment net zoveel als een week in Nederland met hetzelfde verbruik.


Bedankt