Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de opties voor een 5G-abonnement voor mijn eigen router?

• August 21, 2025
  • 6 reacties
  • 170 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een schuur waar ik graag internet wil hebben en beschik al over een TP-Link NX600 5G-router. Op jullie website zie ik momenteel alleen het pakket “Internet via 4G/5G” met een maximale snelheid van 50 Mbit. Dit lijkt me te weinig, aangezien mijn router veel hogere snelheden ondersteunt.

Mijn vraag is daarom: bieden jullie ook een 5G-thuisabonnement met hogere snelheid en onbeperkte data, dat echt geschikt is als vaste internetverbinding? 

Ik wil liever niet overstappen naar Odido alleen hiervoor, dus hoor graag wat de opties zijn.

Alvast bedank

Beste antwoord door WouterNo

Bedankt voor jullie berichten.

Voor nu tijdelijk toch gegaan voor Klik en Klaar van Odido. Voor nu werkt dit prima: ik betaal 25 euro per maand en haal zeer hoge snelheden, die goed aansluiten bij wat mijn TP-Link NX600 5G-router kan verwerken. De klik en klaar router die ze bij leveren hoef je niet te gebruiken. Sim kaartje kan gewoon in de eigen router gedaan worden.

Uiteraard kan ik op elk moment weer overstappen als KPN met een vergelijkbaar aanbod komt, maar voor nu bevalt dit uitstekend.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

• August 21, 2025

Mijn vraag is daarom: bieden jullie geen een 5G-thuisabonnement met hogere snelheid en onbeperkte data, dat echt geschikt is als vaste internetverbinding? 

Omdat het mobiele netwerk daar niet voor bedoeld is. Als veel klanten dit zouden afsluiten, dan slibt het dicht. De capaciteit is daarvoor niet toereikend.

KPN investeert niet voor niets vele miljoenen in glasvezel. Als hetzelfde product ook gewoon via 5G geleverd zou kunnen worden, dan had dat een beetje weggegooid geld geweest.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hallo,

Ik heb een schuur waar ik graag internet wil hebben en beschik al over een TP-Link NX600 5G-router. Op jullie website zie ik momenteel alleen het pakket “Internet via 4G/5G” met een maximale snelheid van 50 Mbit. Dit lijkt me te weinig, aangezien mijn router veel hogere snelheden ondersteunt.

Mijn vraag is daarom: bieden jullie ook een 5G-thuisabonnement met hogere snelheid en onbeperkte data, dat echt geschikt is als vaste internetverbinding? 

Ik wil liever niet overstappen naar Odido alleen hiervoor, dus hoor graag wat de opties zijn.

Alvast bedank

Hoi ​@WouterNo 

Welkom op de community van KPN.

Helaas, biedt KPN (nog) geen 5G klik & Klaar abonnement aan, zoals bij Odido.
Het is nog volstrekt onbekend of KPN hier op termijn mee gaat komen, en zo ja per wanneer.
Het 5G netwerk van KPN zou het op zich wel aankunnen, want bij Odido hebben ze namelijk ook (nog) geen problemen met hun 5G netwerk.

KPN biedt alleen mobiele data abonnementen aan, speciaal voor tablets en iPads en eventueel voor een router die 4G of 5G ondersteund.
De databundel van 1 GB per maand, heeft een theoretische downloadsnelheid van 300 Mbps op 5G aan.

Als je toevallig een mobiel abonnement bij KPN afneemt, dan kun je wel MB’s delen met dit data abonnement.

Maar een product zoals 5G Klik & Klaar wat Odido aanbiedt heeft KPN dus nog niet.
Dus er zijn bij KPN voor de rest geen andere opties, dan de twee mobiele data abonnementen.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 21, 2025

En de mobiele abo's hebben een speciaal 097 datanummer, daar 06 nummers voor dit soort toepassingen niet gebruikt mogen worden. ​@WouterNo 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

En de mobiele abo's hebben een speciaal 097 datanummer, daar 06 nummers voor dit soort toepassingen niet gebruikt mogen worden. ​@WouterNo 

Ook het 5G Klik & Klaar abonnement bij Odido heeft een 097-nummer, speciaal voor en uitsluitend bedoeld voor data transmissie.
Je kunt met een 097-nummer dus niet bellen en sms’en!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@WouterNo, wij hebben inderdaad niet zo'n type abonnement. De data sim opties die je op onze website ziet staan zijn de opties die wij hebben. Dat het router meer aankan betekent niet dat je dat dat nodig is.

Een andere optie zou kunnen zijn om bijvoorbeeld een netwerkkabel naar de schuur te plaatsen, zodat je daar met een router een Wifi verbinding kunt maken. Dan heb je geen tweede abonnement nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 28, 2025

Bedankt voor jullie berichten.

Voor nu tijdelijk toch gegaan voor Klik en Klaar van Odido. Voor nu werkt dit prima: ik betaal 25 euro per maand en haal zeer hoge snelheden, die goed aansluiten bij wat mijn TP-Link NX600 5G-router kan verwerken. De klik en klaar router die ze bij leveren hoef je niet te gebruiken. Sim kaartje kan gewoon in de eigen router gedaan worden.

Uiteraard kan ik op elk moment weer overstappen als KPN met een vergelijkbaar aanbod komt, maar voor nu bevalt dit uitstekend.