Skip to main content

2018 onderzoek Provincie: Aardenburg is een spot met slecht/geen bereik. 

Toen was het gewoon traag.

2021: het is sinds 2018 nog erger geworden ! 

1 blokje bereik buiten (getest op diverse nieuwste smartphones), verbinding valt weg.

Idem internet.

Nieuwe simkaart uiteraard geen soelaas.

Klantenservice zegt: “ Ik kan niets voor u doen”. ”Wellicht bij 5G verbetering”. Dat helpt nu niet de komende jaren…..

Hoe en waar kunnen we bij ons in de wijk onze contracten opzeggen wegens wanprestatie?

 

Waarom is dat een schande? Er is niet één provider die 100% dekking heeft. Er zal toch wel een provider zijn die bij u wel werkt?


Helaas Joep: Vodafone hier geen dekking. T-Mobile heb ik reeds gehad, maar nog slechter dan KPN.

Postduif maar sturen denk ik….


Zo dat kom je zelden tegen zeg. Op deze site kan je zien waar de masten staan. Die moeten dan wel heel ongunstig staan t.o.v jouw locatie. https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten


Zo dat kom je zelden tegen zeg. Op deze site kan je zien waar de masten staan. Die moeten dan wel heel ongunstig staan t.o.v jouw locatie. https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/maps/zendmasten

Klopt, in het dorp staat er 1. Daar heeft men wel goede ontvangst. Wij zijn aan de rand van het dorp en geen dekking hier. 


Kan het ook te maken hebben dat je tegen de grens van België aanzit en daar zullen ook wel zendmasten staan die zendmasten in je buurt wat wegdrukken en Aardenburg is m.i. een plaats in de provincie Zeeland.

Hoe meer kpn abonnees in jou plaats klagen over een slecht bereik hoe groter de kans dat men er indien mogelijk iets aan gaat doen


Misschien kan de gemeente een rol spelen in deze. Hoe meer mensen zich dan aanmelden des te groter de kans is dat er iets gebeurt. kpn gaat uit eigen beweging geen nieuwe mast plaatsen. De kosten zijn daarvoor gewoon te hoog. Ik denk dat het gauw de kosten snel richting 100 duizend euro gaan. Maar een medewerker gaat hier zeker op reageren over een paar dagen.


Kan het ook te maken hebben dat je tegen de grens van België aanzit en daar zullen ook wel zendmasten staan die zendmasten in je buurt wat wegdrukken en Aardenburg is m.i. een plaats in de provincie Zeeland.

Hoe meer kpn abonnees in jou plaats klagen over een slechtt bereik hoe groter de kans dat men er indien mogelijk iets aan gaat doen

Andere plaatsen, echt op een steenworp afstand met de grens van Belgie (ik zit verder weg) hebben wel perfecte KPN ontvangst. Ook getest door mij met mijn telefoon. Het onderzoek ligt er al van 2018….


Vul je forum profiel aan met je mobiel nummer klantnummer en de naam van de contractant in het prive gedeelte dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is


Vul je forum profiel aan met je mobiel nummer klantnummer en de naam van de contractant in het prive gedeelte dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is

Gedaan. Dank voor de tip!


Hallo @zeeuw1963, welkom op het forum! Vervelend dat het bereik zo slecht is. Je was Telfortklant, en ik zie dat je dat abonnement ook nog hebt. Je geeft aan dat een nieuwe simkaart niet hielp. Wanneer is die simkaart vervangen, was dat voor of na de overgang van Telfort naar KPN?

Daarnaast zie ik hier ook in de notities dat je afgelopen week contact hebt gehad over het indienen van een klacht hiervoor. Is dat ook gedaan? 


Hallo @zeeuw1963, welkom op het forum! Vervelend dat het bereik zo slecht is. Je was Telfortklant, en ik zie dat je dat abonnement ook nog hebt. Je geeft aan dat een nieuwe simkaart niet hielp. Wanneer is die simkaart vervangen, was dat voor of na de overgang van Telfort naar KPN?

Daarnaast zie ik hier ook in de notities dat je afgelopen week contact hebt gehad over het indienen van een klacht hiervoor. Is dat ook gedaan? 

Hallo Erik,

Met Telfort had ik prima ontvangst (volle antenneblokjes buiten). Na de overgang naar KPN nog 1 antenneblokje buiten(met wegvallende telefoonverbinding). Nieuwe simkaart: zelfde laken een pak. Klacht teleofnisch ingediend: “Wellicht dat het met 5G verbeterd”, “Ik kan u goede condities voor een all in 1 pakket aanbieden” “Geen reden om het contract tussentijds stop te zetten”, kortom waardeloos. De rechtsbijstandverzekeraar dan maar of als Consumentenbondpanellid de Consumentenbond. Help!


Dank voor je reactie, @zeeuw1963. Dan verwacht ik niet dat het probleem hem zit in je simkaart of toestel, maar eerder in iets buitenshuis. Dat kan dan in de basis twee dingen zijn. 1) in jouw directe omgeving is iets veranderd of  2) er is iets met onze zendmast aan de hand. In de praktijk is het vaak 1). Zo'n verandering kan dan iets zijn als nieuwe hoogbouw in de buurt die het signaal in de weg zit, of zomerbomen versus winterbomen (bladerdek kan ook bereik storen), of iets nieuwe zendmast van een andere provider (of aanpassing op een bestaande). 

Onze mast in jouw woonplaats staat zo'n beetje in het midden, op de Maria Hemelvaartkerk. Als ik kijk naar jouw adres ten opzichte daarvan lijkt er niet echt iets hoogs/storends tussen te zitten. Kan het alsnog zijn dat er verstoring ontstaat door andere zendmast(en). Vodafone en T-Mobile hebben elk een mast aan de Herendreef. Waarbij ik zie dat de mast van T-Mobile afgelopen jaar aanpassingen heeft gehad in hoe hij ingesteld staat. Wellicht dat dit voor verstoring zorgt.

Weet je ook of er in jouw omgeving meer mensen zijn met een KPN (of voormalig Telfort) abonnement die problemen ervaren met bereik? 


Hallo Erik,

Fijn dat je het serieus oppakt! Ja, ik heb het hier in de straat gevraagd, en men deelt mij mee niet verder te komen dan 1 blokje ontvangst. En ook wegvallende verbinding….Overigens staan wij in onze wijk (oost/zuidoost) als witte vlek op de kpn dekkingskaart. Dus een bekend probleem.

Misschien de technici eens langsturen om te meten?


Check, dan ga ik hiervoor een melding aanmaken. Heb je, naast het 06-nummer, toevallig nog een vast nummer waarop je bereikbaar bent?

Daarnaast, geef bij je buurtgenoten aan dat zij ook zelf met ons contact opnemen. Hoe meer klanten in een regio dit soort dingen melden, hoe groter de impact en hoe groter de kans dat we er (sneller) wat aan kunnen doen.


Check, dan ga ik hiervoor een melding aanmaken. Heb je, naast het 06-nummer, toevallig nog een vast nummer waarop je bereikbaar bent?

Daarnaast, geef bij je buurtgenoten aan dat zij ook zelf met ons contact opnemen. Hoe meer klanten in een regio dit soort dingen melden, hoe groter de impact en hoe groter de kans dat we er (sneller) wat aan kunnen doen.

Dag Erik,

Stuur me even een sms aub, dan geef ik ons vaste, overigens geheime, nummer.

Ik laat anderen ook melding doen. Waar kan ik die meldingen heen doen zenden? Klantenservice doet er immers niets mee/neemt geen actie….

Dank alvast.


Je mag het vast nummer in je forumprofiel vermelden, @zeeuw1963. Het veld ‘persoonlijke opmerking’ is hiervoor geschikt, deze is alleen te lezen door jou en mij.

Buurtgenoten kunnen gewoon bellen met 0800-0402, het stappenplan om een dekkingsklacht in te dienen dat ik nu gebruik is ook voor hen beschikbaar.  


Je mag het vast nummer in je forumprofiel vermelden, @zeeuw1963. Het veld ‘persoonlijke opmerking’ is hiervoor geschikt, deze is alleen te lezen door jou en mij.

Buurtgenoten kunnen gewoon bellen met 0800-0402, het stappenplan om een dekkingsklacht in te dienen dat ik nu gebruik is ook voor hen beschikbaar.  

Gedaan. Dank je Erik.


Dank je, @zeeuw1963. Ik heb de melding aangemaakt. De technische dienst gaat hier naar kijken. Er wordt dan binnen 10 werkdagen contact met je opgenomen door hen.


Dank je, @zeeuw1963. Ik heb de melding aangemaakt. De technische dienst gaat hier naar kijken. Er wordt dan binnen 10 werkdagen contact met je opgenomen door hen.

Fantastisch Erik. Dank je wel!