Skip to main content

goeiedag , 

 

ik ben nieuw op dit forum dus excuses als dit niet op de juiste manier gepost is. 

 

gister is mijn abonnement van Vodafone overgegaan naar KPN en jeetje wat is dat internet van KPN traag zeg. ik heb een onbeperkt bellen / internet bundel 5G , dat geactiveerd is want bellen en internet werkt maar het is zo traag ! internet pagina's duurt ontzettend lang om te openen , online spelletjes op mijn telefoon die met het vodafone netwerk soepel liepen , kunnen niet eens meer opstarten nu ik op het kpn netwerk zit . 

ik heb een Samsung Galaxy S23 Ultra 5G met een fysieke simkaart.

hoe kan ik dit oplossen ? 

ik heb de telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart , geen software updates in de wacht staan , stappenplannen op de kpn site gevolgd maar tot nu toe geen geluk. 

van die gratis snelheidsmeters geven aan dat ik wel ± 40mb/s heb dus ik snap niet helemaal wat er aande hand is. 

 

ik hoop dat iemand mij kan helpen !

 

met vriendelijke groet , 

 

Koen van der Zwan

Hallo @Koen van der Zwan als je de Ookla-app op je mobiel installeert en daarmee binnen en buiten eens test, waar kom je dan op?

De snelheid is erg afhankelijk van  de plek waar je bent, binnen, buiten, afstand tot de mast en hoe druk het op de betreffende mast is.

 


 162mbps binnen

 


122 buiten

 


op het oog , is dit redelijk oké. maar in werkelijkheid worden spelletjes niet geopend , en webpagina's duren eeuwen om te laden


Ben je niet over je data bundel heen gegaan? Als je bijvoorbeeld 5000 hebt en je verbruikt meer dan gaat je snelheid naar beneden. Ik heb zelf 20.000 maar op een goede maand verbruik ik wel eens meer dan is internetten eigenlijk niet te doen, mijn vrouw deelt dan haar mbs met mij.


zoals ik al in het eerste bericht had gezet , heb ik een onbeperkt internet bundel . dat betekend 10500 per dag. , op het moment zit ik op 100 mb


Sorry even overheen gelezen...


Hallo @Koen van der Zwan je zou de netwerkinstellingen op je mobiel eens kunnen resetten.

Dan worden de wifi, Bluetooth en mobiele instellingen teruggezet naar hun standaard fabriekswaarden.

Gaat het dan beter?

 


Hallo @Koen van der Zwan je zou de netwerkinstellingen op je mobiel eens kunnen resetten.

Dan worden de wifi, Bluetooth en mobiele instellingen teruggezet naar hun standaard fabriekswaarden.

Gaat het dan beter?

 

goeiedag JanD , 

 

helaas heeft dit niet geholpen


Hallo @Koen van der Zwan dan zit je op een drukke mast.

 


Hallo @Koen van der Zwan dan zit je op een drukke mast.

 

maar ik heb nooit probelemen gehad met mijn vorige provider op dezelfde locatie. moet ik nu de komende 2 jaar zonder internet op me werk zijn ? beetje vreemd


Daar ligt het ook niet aan er gaat waarschijnlijk iets anders mis. Kan je misschien eens bellen met KPN dan kunnen ze misschien even met je mee kijken wat er mis gaat...


Hallo @Koen van der Zwan dan zit je op een drukke mast.

 

maar ik heb nooit probelemen gehad met mijn vorige provider op dezelfde locatie. moet ik nu de komende 2 jaar zonder internet op me werk zijn ? beetje vreemd

Hallo @Koen van der Zwan je zou de sim ook eens in een ander toestel kunnen doen en kijken of het probleem zich mee verplaatst.

 


Hallo @Koen van der Zwan dan zit je op een drukke mast.

 

maar ik heb nooit probelemen gehad met mijn vorige provider op dezelfde locatie. moet ik nu de komende 2 jaar zonder internet op me werk zijn ? beetje vreemd

Hallo @Koen van der Zwan je zou de sim ook eens in een ander toestel kunnen doen en kijken of het probleem zich mee verplaatst.

 

ik ben gister langs de winkel gegaan , er zijn een x aantal instellingen veranderd en voor nu werkt het naar behoren . bedankt voor de tips !


Hallo @Koen van der Zwan goed om te lezen dat het opgelost is en graag gedaan uiteraard.