Skip to main content

Hoe kan het dat ik met mijn Iphone 12 pro geen service in Duitsland heb? Dit probleem heb ik al meerdere keren voorgelegd aan KPN en ik heb inmiddels ook een nieuwe simkaart ontvangen. Afgelopen week weer in Duitsland (Goch) geweest en weer geen ontvangst toen ik vlak over de grens was. Geen google maps meer, geen internet, niets. Ook het handmatig kiezen van een netwerk werkt niet. Ik krijg of ‘edge’ of ‘geen service’. Dat is echt behoorlijk irritant. Ik ben zelf Duitse en kom dus vaker over de grens en heb dus nooit ontvangst als ik niet op een wifi netwerk zit. Instellingen staan volgens klantenservice goed. In Oostenrijk heb ik sinds de nieuwe simkaart wel ontvangst. Met de oude werkte het ook niet. Maar nu wel. Maar Duitsland doet mijn telefoon het dus niet. Wat kan ik nog doen en hoe kan dit probleem verholpen worden? 

Vraag providers en overheid in Duitsland de boel te moderniseren, maakt niet uit welke telefoon of ptovider je in Nederland hebt,  Duitsland ed rest van Europa is gewoon ruk. Lang leve Nederland!


Welkom op het forum @Nadine Bok! Ontvangst in Duitsland is inderdaad niet overal even goed. Wel kan het helpen handmatig een provider te kiezen. Kijk eventueel op onze pagina over internetten in het buitenland voor meer informatie.Â