Skip to main content

Goedemiddag, 

Op mijn factuur staat WEER een torenhoge rekening van een betaalde sms dienst die ik vorige maand al heb geblokkeerd. Ik heb het nummer geblokkeerd via www.payinfo.nl en ook nog eens via mijn mobiele nummer zelf. Nu zie ik op mijn factuur een aantal dagen geleden weer sms’jes heb gekregen van dat zelfde nummer. Hoe kan dit? En kan ik ervoor zorgen dat ik dat niet weer hoef te betalen? Want blokkeren werkt dus blijkbaar niet en heb geen zin om voor deze kosten op te blijven draaien. 

Goedemiddag @F.R246810! Welkom op ons forum! 

Wat balen dat je weer een hoge rekening ontvangen hebt! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, zeker als je de betaalde SMS diensten nu geblokkeerd hebt. Ik lees dat het nummer geblokkeerd hebt via Payinfo en in jouw toestel: heb je eenmalige en/of abonnementsdiensten per SMS ook via ons geblokkeerd? Dan kun je geen gebruik meer maken van deze diensten. Het hoeft niet, weet dat het een optie is om het ook via ons te blokkeren.

Wanneer heb je de betaalde SMS dienst precies stopgezet? Ik vraag dit omdat de verbruikskosten van een mobiel abonnement altijd achteraf in rekening gebracht worden. Als jij bijvoorbeeld in april de SMS dienst(en) geblokkeerd hebt, dan kunnen er nog verbruikskosten van SMS diensten op de factuur van mei staan (want in mei wordt er gekeken wat je de maand ervoor verbruikt hebt). Kan dit een verklaring zijn voor de rekening die je nu ontvangen hebt?

 


Goedemiddag @F.R246810! Welkom op ons forum! 

Wat balen dat je weer een hoge rekening ontvangen hebt! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, zeker als je de betaalde SMS diensten nu geblokkeerd hebt. Ik lees dat het nummer geblokkeerd hebt via Payinfo en in jouw toestel: heb je eenmalige en/of abonnementsdiensten per SMS ook via ons geblokkeerd? Dan kun je geen gebruik meer maken van deze diensten. Het hoeft niet, weet dat het een optie is om het ook via ons te blokkeren.

Wanneer heb je de betaalde SMS dienst precies stopgezet? Ik vraag dit omdat de verbruikskosten van een mobiel abonnement altijd achteraf in rekening gebracht worden. Als jij bijvoorbeeld in april de SMS dienst(en) geblokkeerd hebt, dan kunnen er nog verbruikskosten van SMS diensten op de factuur van mei staan (want in mei wordt er gekeken wat je de maand ervoor verbruikt hebt). Kan dit een verklaring zijn voor de rekening die je nu ontvangen hebt?

​​​​​de sms’jes begonnen in maart ik wist niet waar ze vandaan kwamen ik dacht een soort scam of iets dus drukte niet op de links. Toen ik even later in mijn kpn zag dat ik er zo’n hoge rekening door kreeg heb ik het in april geblokkeerd. Ik heb het ook nog via de kpn site zelf gedaan. Vanaf 19 april tot 17 mei zijn er dus weer sms’en van hetzelfde nummer binnengekomen terwijl ik het dus al geblokkeerd had + ik heb ze niet ontvangen omdat ik het nummer ook via mijn mobiel heb geblokkeerd. Het is er ook niet 1 die er verstuurd word het zijn er minimaal 10 tegelijk!! Vandaar dat ik het nummer toen meteen blokkeerde irritant 10 sms’en als je aan het werk bent. 
maar mijn vraag is wat kan ik nu nog meer doen? Want ik ga dit niet blijven betalen. Ik geef of zet nooit zomaar ergens me telefoonnummer neer dus ik snap ook niet hoe dit kan. 
 

 


Ik denk graag met je mee en wil het ook vanaf onze kant bekijken, daarom nog de volgende vragen:
 

  • Van welk nummer krijg je deze smsberichten binnen? Dat is dus steeds hetzelfde nummer?
  • Kun je een screenshot van Payinfo toevoegen (je eigen gegevens even weg laten)?
  • Van welk type toestel maak jij gebruik?
  • Wil jij je Forum profiel invullen zodat ik met je kan meekijken? Graag jouw klantnummer en 06 nummer, postcode en huisnummer en de geboortedatum van de contractant. In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik met je kan meekijken!

Ik denk graag met je mee en wil het ook vanaf onze kant bekijken, daarom nog de volgende vragen:
 

  • Van welk nummer krijg je deze smsberichten binnen? Dat is dus steeds hetzelfde nummer?
  • Kun je een screenshot van Payinfo toevoegen (je eigen gegevens even weg laten)?
  • Van welk type toestel maak jij gebruik?
  • Wil jij je Forum profiel invullen zodat ik met je kan meekijken? Graag jouw klantnummer en 06 nummer, postcode en huisnummer en de geboortedatum van de contractant. In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je extra informatie kwijt. Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weet ik dat ik met je kan meekijken!


Dankuwel voor de moeite. 

• Van het nummer 4004 

• Het lukt helaas niet om hier een foto toe te voegen. 
• Ik maak gebruik van de IPhone X 

• ik heb alles ingevuld behalve mijn klant nummer, ik weet niet waar ik die kan vinden. Ook kan mijn adres misschien niet kloppen wegens verhuizing. 

 


Oké, maar ik vind nu geen klantgegevens terug…. Is het adres wat je nu ingevuld hebt een oud adres? En wat is dan het juiste/ huidige adres en je 06 nummer? Vul je dat nog even aan, dan hoop ik dat ik dan wel je klantgegevens erbij kan pakken!


Oké, maar ik vind nu geen klantgegevens terug…. Is het adres wat je nu ingevuld hebt een oud adres? En wat is dan het juiste/ huidige adres en je 06 nummer? Vul je dat nog even aan, dan hoop ik dat ik dan wel je klantgegevens erbij kan pakken!


Ik heb het adres gewijzigd naar het oude adres en mijn telefoon nummer erin gezet! 


Dank je wel! 

Ik zie dat je de eenmalige en abonnementsdiensten op 21 mei 2021 om 11:59 uur geblokkeerd hebt. Vanaf dit moment mogen er geen betaalde SMS diensten meer in rekening gebracht worden. Als ik kijk naar jouw laatste factuur, worden de verbruikskosten tot en met 17 mei 2021 in rekening gebracht. De SMS diensten waren toen nog niet geblokkeerd.
Ik kan nu nog niet zien of er nog kosten berekend gaan worden voor de periode 17 mei tot en met 21 mei, maar als dat gedaan wordt, zie je dat terug op de volgende factuur en dan moet het echt klaar zijn, aangezien je de diensten op 21 mei geblokkeerd hebt!