Skip to main content

Sinds ik de upgrade naar android 11 heb uitgevoerd op mijn Samsung S20 plus valt regelmatig het mobiel internet weg op 4G (niet op 5G). De statusbalk geeft 100% ontvangst aan. Dit gebeurd gek genoeg ook alleen maar als ik met de auto onderweg ben bij steeds dezelfde masten. Even later schakel ik op een andere mast en dan komt internet weer beschikbaar.

Tevens is het zo dat de eerste 10 min op Android Auto alleen 4G(+) gebruikt wordt en pas daarna ook 5G. Druk ik op het knopje om het beeldscherm aan te zetten dan schakelt het toestel ogenblikkelijk over op 5G. Het is niet op dezelfde masten dat 5G niet gebruikt wordt, als ik naar het werk toe ga dan zit ik op 5G en wanneer ik hier weg ga op 4G+.

Iemand anders dezelfde ervaringen?

Bij mij ook inderdaad alleen op 4G/4G+. Het toestel geeft wel aan dat er ontvangst is maar internet doet het niet. Ik heb mij er wat meer in verdiept en de storing lijkt zich alleen voor te doen bij masten welke al zijn omgebouwd naar Huawai maar nog geen 5G uitzenden.


@Heinrich077 welkom op het forum! Zou je eens kunnen kijken of het helpt om de APN instellingen te controleren of aan te passen?


Hoi Bram,

Dank voor je reactie. Na het wijzigen van de instellingen is het iets beter geworden maar ik blijf problemen houden bij 2 specifieke masten. Dit zijn;

A67, Rustplaats Deersels, Maasbree

  • Provider KPN
  • Plaats Maasbree
  • Gemeente Peel En Maas
  • Postcode 5993PA
  • Locatienummer 3459

A67, Afslag Liessel

  • Provider KPN
  • Plaats Deurne
  • Gemeente Deurne
  • Postcode 5757RP
  • Locatienummer 8678

Internetverbinding valt weg (op 4G) maar het toestel geeft vol bereik aan. De onderbreking is wel korter als voor het wijzigen van de instellingen.


Dat is in ieder geval een stukje vooruitgang. :relaxed: Zou je nog kunnen aangeven hoe het zit met andere toestellen die gebruikmaken van het KPN netwerk? Of die op dezelfde locatie wel gewoon goed 4G kunnen ontvangen?


Ik kan helaas niet switchen van toestel, ik gebruik e-sim en heb geen ander toestel ter beschikking welke met e-sim om kan gaan.

 

Wel ben ik erachter gekomen dat het probleem zich niet voordoet als het toestel onder mobiele netwerken is ingesteld op 2G/3G/4G Dus alleen wanneer ook 5G ingeschakeld staat doet het probleem zich voor.