Skip to main content

Tijdens mobiel bellen krijg ik herhaaldelijk te horen dat mijn telefoon wegvalt, dat het erg stoort en ik nauwelijks te verstaan ben. Gisteren bij KPN winkel geweest en laten uittesten. Daar bleek niets aan de hand te zijn. Maar vandaag krijg ik toch weer steeds te horen dat ik wegval. Wat kan ik doen?

Hoi @Zwanus, welkom hier. 

Dat is wel irritant zeg dat je niet goed te horen bent.  Je bent hier al mee in de winkel geweest. Daar was het dus goed. Hebben ze verder nog een vervangende simkaart getest?

Klinkt een beetje alsof je dat op een locatie ervaart? Zou dat thuis kunnen zijn? Dat als je dan belt of gebeld wordt, dat je niet goed te verstaan bent? Kun jij of jouw gesprekspartners daar iets over zeggen?

 


Bij de KPN winkel geweest, maar daar is niets over een vervangende simkaart gezegd of dat die nodig zou zijn eventueel.

Wat ik al zei: zowel degenen, die mij bellen als degenen, die ik bel en ik zelf hebben er last van dat ik niet goed te verstaan ben. Veel gekraak en wegvallen.

Zou het met mijn wifi-verbinding thuis te maken kunnen hebben. Juist omdat ik als ik ergens anders ben het probleem niet aan de orde lijkt te zijn.


Heb je het dan alleen als je thuis bent? 

Heb je bellen over wifi aan staan op jouw toestel? Als je dat uitzet hoe gaat het dan?


Dank voor je antwoord. Ik heb inderdaad wifi aan als ik bel. Ik heb wifi altijd aan. Tijdens bellen zonder wifi was ik beter verstaanbaar en degene die ik belde ook. Is er dan iets mis met wifi. Kan ik daar iets in veranderen?


De wifi kan prima aanblijven op het toestel. Dat gebruik je puur voor data.

Je moet ergens in het toestel de instelling: bellen over wifi uitzetten. Ik weet niet precies per toestel wat de benaming is. Maar het zal hier op lijken. Ik verwacht dat het dan beter gaat. 


Bellen via Wifi stond bij mij inderdaad aan. Het gaat via telefoon. De puntjes rechtsboven. Instellingen (dat zijn de oproep-instellingen. Dan scrollen naar Bellen via WiFi.

Dank weer voor je antwoord. Ik heb het uitgezet en ben benieuwd of het probleem zo opgelost is. Ik laat nog weten of het geholpen heeft.


Ja, hou het even een aantal dagen in de gaten. Ik hoop dat het verbetering oplevert. 🙂 Voor nu vast een goed weekend gewenst. 


Tot nu toe gaat het goed, Bart. Dank je wel voor je adviezen!


Je moet ergens in het toestel de instelling: bellen over wifi uitzetten. Ik weet niet precies per toestel wat de benaming is. Maar het zal hier op lijken. Ik verwacht dat het dan beter gaat. 

Huh ?

Over wifi bellen zou juist een verbetering moeten geven, dus als dat niet goed werkt dan zou er onderzocht moeten worden waarom dan niet goed gaat.

Offeuh, misbegrijp ik hier iets ?


Mijn inziens heeft bellen over wifi geen toegevoegde waarde als het mobiele bereik in huis gewoon goed is. En dat is hier het geval want nu is het gewoon goed bij @Zwanus. Fijn dat te lezen. 

Mocht je meer vragen krijgen, laat het dan weten. 


Ik heb nog een aanvulling. Contact gehad met KPN om te kijken hoe het met mijn WiFi in huis was gesteld. Dat kon toen ook verbeterd worden. Zat ruis op. Je moet het allemaal maar weten hè. Maar de telefoon doet het nog steeds goed!


Ook nog minder ruis. En het belangrijkste, het werkt nog steeds goed.  :)Â