Skip to main content

Dit probleem ervaar ik samen met wat collega’s ook al een tijd Kpn wijst alle kanten op maar wil maar volgens mij gaat er duidelijk hier wat mis. Als ik de klantenservice van kpn zakelijk bel zeggen ze dat dit niet bekend is terwijl ik toch meer gevallen ken en dat je hier en daar hoort dat het een bekend probleem is. 
 

is het voor jou al opgelost? Ik heb ook alles al geprobeerd met sim kaarten en toestellen en ben er eigenlijk wel klaar mee. Dus ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben kunnen oplossen 

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt

Ja, althans niet opgelost wel gevonden wat het probleem is! Het probleem zit hem in het gebouw of locatie waar je bevindt. Op één of andere manier heeft KPN hier meer problemen mee dan andere providers. Maar waarom internet dan ineens terug valt naar 3g of gewoon helemaal stop is mij een vraag? Zodra je telefoon uit/aan zet of opnieuw verbind, werkt het kortstondig weer! Daarna begint alles weer van voor af aan. Misschien te maken met frequentiebereik (frequentiebereik staat los van afstand) waarmee KPN hun 4g signaal uitzend in combinatie met dekkingsgraad stralingspaal. Als hun dekkingsgraad gebaseerd is op open velden zonder gebouwen dan heb je wellis waar overal dekking maar is energie overdracht te laag voor gebouwen. Dat heeft met frequentie te maken maar ook zeker met het aantal palen en plaatsing ervan! Kijk maar naar je wifi speed naast de router en op 50 meter afstand door muren(speedtest) snelheid is vrijwel niks meer! Niks aan te doen dus althans wel voor KPN! Frequentie bereik aanpassen is lastig aangezien hier regelgevingen voor zijn! Blijft het bij bouwen van palen over! Echter zit je weer met landeigenaren vergunningen en noem het maar op! 


Dat het bereik een trigger van het probleem

geloof ik wel. En zeker als ik Friesland ben kan dit het geval zijn. Maar als ik op een bedrijven terrein in Purmerend zit of in het centrum van Hoorn dan is het bereik echt wel goed. Ook binnen. Over de snelheid van de verbinding heb ik dan ook niets te klagen. Maar het internet valt dan gewoon weg. En door even vliegtuig modus in of uit te gaan is het weer opgelost. Zal het wellicht ook een capaciteit probleem van die masten zijn? Als ik softphone, ms teams of een videostreaming app gebruik dan lijkt het sneller te gebeuren. En vanwege mijn werk gebruik nogal veel van dat soort verbindingen op mijn telefoon. Echter mijn collega’s bij t-mobile of vodafone hebben dan weer nergens last van.


Hoi @Marcel B . Welkom op het forum.

Ik lees een hoop informatie tegelijk en moet even voor mijzelf wat orde proberen te scheppen. Je schrijft dat KPN naar van alles wijst. Er is dus contact geweest en er zijn bepaalde uitspraken gedaan of informatie gegeven? Wat is dat voor info?

Tevens lees ik KPN zakelijk.  Gebruiken jij en je collega's daar zakelijke mobiele diensten van KPN? Zo ja, dan wil ik je sowieso doorverwijzen naar het zakelijke forum:

https://zakelijkforum.kpn.com/  (geen onwil van mijn kant, uiteraard. Maar ik zit hier voor de particuliere markt)

 


Bedankt voor je reactie Erwin. Ik wist niet dat er een apart zakelijk forum is. Ik zal het daar eens proberen.

Het is ook wel een ingewikkeld verhaal. Als ik contact leg met KPN dan ligt het eerst aan een app, dan aan de SIM kaart, dan weer aan het bereik en dan weer aan het toestel. De afgelopen maanden heb ik allerlei dingen geregeld om dit alles uit te sluiten. Andere SIM kaart, andere toestellen, apps verwijderen, etc. . Conclusie is vooral dat het alleen gebeurt bij een iPhone toestel op het KPN zakelijk netwerk. En dat het ook niet altijd en continu gebeurt waardoor het lastig te bepalen is waardoor komt. We hebben een opzet gemaakt om met wireshark te zien wat er gebeurt. Maar het enige wat we registreren is dat de verbinding op een gegeven moment wordt afgekapt.