Skip to main content
Beantwoord

Weigering abonnement beƫindiging na vertrek naar buitenland. Niet blij met service

• March 17, 2025
  • 7 reacties
  • 99 keer bekeken

Beste,

Na vijf jaar klant te zijn geweest bij KPN, ben ik de afgelopen weken diep teleurgesteld geraakt in de dienstverlening. Vanuit het buitenland probeer ik mijn zaken te regelen, maar in plaats van directe klantenservice word ik verwezen naar een communityforum. Het is respectloos en superklantonvriendelijk dat ik mijn privézaken hier openbaar moet delen. Bovendien heeft niemand hier inzicht in mijn gegevens en dus kan het, ook met de beste intenties, toch niet naar een concrete oplossing niet leiden. 

Weken geleden ontving ik twee rekeningen per e-mail die drie keer hoger zijn dan het abonnementsbedrag, terwijl ik na twee weken mijn roaming bewust heb uitgezet en de SIM-kaart zelfs volledig heb verwijderd. Deze plaats ik alleen terug wanneer ik een toegangscode per sms verwacht,Ā die overigens ook niet langer doorkomt. Ondanks mijn formele uitschrijving te hebben gedeeld weigert KPN mijn abonnement te beĆ«indigen. Daarnaast kreeg ik vandaag foutmeldingen bij het inzien van facturen en weet niet wat het huidige ā€˜gebruik’ is.

Ik verzoek KPNĀ dringend:

1. Mijn abonnement direct te beƫindigen en om te zetten naar een PrePaid-kaart voor nummerbehoud.
  2. Onterechte kosten te corrigeren en rekeningen eventueel te annuleren als blijkt dat het niet klopt.
  3. Bevestiging hiervan per e-mail te sturen.

Als dit niet spoedig wordt opgelost, zie ik mij helaas genoodzaakt het nummer maar voor lief te nemen en het najagen van een oplossing op te geven.Ā 

Ik vertrouw opĀ begrip en hoop op een snelle afhandeling.

Met vriendelijke groet,

Beste antwoord door Jan van KPN

Goedemorgen ​@FGNMĀ en bedankt voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fijn :(

Via deze weg kunnen wij je niet helpen met het beĆ«indigen van je abonnement, daar is deze plek niet voor bedoeld en ook niet geschikt voor. Neemt niet weg dat ik je vraag begrijp hoor. Je kunt onze klantenservice ook bereiken vanuit het buiteland door met het nummer +31 6 1200 1200 te bellen.Ā Spreek vervolgens in dat je belt inzake een opzegging en dan kom je direct uit bij de juiste afdeling. Ik zie dat dit ook al is aangegeven in het topic wat je hier eerder voor had aangemaakt en dat advies blijft staan. Ik hoop dat je snel in de gelegenheid bent om hiermee aan de slag te gaan zodat je abonnement kan worden opgezegdĀ šŸ™šŸ»

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 17, 2025

Dag ​@FGNMĀ op het forum helpen klanten elkaar en kunnen we inhoudelijk niets voor je doen.Ā  Je kunt een klacht indienen dmvĀ dit formulier.Ā Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 17, 2025

Hi ​@Joep1965Ā ,

Bedankt voor je reactie. Ik heb de link geopend, maar het ā€˜formulier’ blijkt slechts een melding te zijn dat ik even kan bellen. Het moet in 2025 mogelijk zijn om zaken schriftelijk af te handelen. Overigens zit de klantenservice volgens de Chatbot ook hier op het forum.

Fijne avond!

Ā 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 17, 2025

Ik heb het fout gedaan ​@FGNMĀ . DitĀ formulierĀ moet het zijn.

Forum|alt.badge.img+3

Dit is een tweede topic van dezelfde poster, en het vervolg op:

Ā 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 19, 2025

Goedemorgen ​@FGNMĀ en bedankt voor jouw bericht, al is de aanleiding natuurlijk allesbehalve fijn :(

Via deze weg kunnen wij je niet helpen met het beĆ«indigen van je abonnement, daar is deze plek niet voor bedoeld en ook niet geschikt voor. Neemt niet weg dat ik je vraag begrijp hoor. Je kunt onze klantenservice ook bereiken vanuit het buiteland door met het nummer +31 6 1200 1200 te bellen.Ā Spreek vervolgens in dat je belt inzake een opzegging en dan kom je direct uit bij de juiste afdeling. Ik zie dat dit ook al is aangegeven in het topic wat je hier eerder voor had aangemaakt en dat advies blijft staan. Ik hoop dat je snel in de gelegenheid bent om hiermee aan de slag te gaan zodat je abonnement kan worden opgezegdĀ šŸ™šŸ»

• Auteur
  • Deelnemer
  • March 19, 2025

​@Jan van KPNĀ 

Hoe men op het idee is gekomen dat ik via deze weg mijn abonnement probeer op te zeggen, is mij een raadsel. Het lijkt me duidelijk dat ik mijn uitschrijving basisregister, heb doorgegeven aan KPN uiteraard en niet hier op dit forum. Desondanks zegt KPN het abonnement niet op.

Ā 

En ik begrijp uiteraard dat je KPN altijd kunt bellen, maar dat doe ik niet vanuit Azië. Ik denk dat dit soort reacties mijn punt alleen maar bevestigt: je zoekt contact op met KPN en wordt vervolgens doorverwezen naar dit forum, alsof het niets is. Het is duidelijk dat dit geen vervanging is voor de klantenservice. De klantervaring interesseert KPN helder genoeg niet. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 19, 2025

Goedemorgen ​@FGNMĀ en dank voor de terugkoppeling.

Ik bedoel dit absoluut niet vervelend en probeer je alleen maar op weg te helpen. Je geeft in je eerste bericht letterlijk aan dat je KPN dringend verzoekt het abonnement te beĆ«indigen en om te zetten naar prepaid. Dus zo gek is het volgens mij niet wat ik in mijn voorgaande bericht zeg. Maar laten we daar niet verder over doorgaan want daar hebben we beide natuurlijk niks aan ;) Ik zou je toch aanraden om te bellen, ook al geef je aan dat je KPN niet vanuit AziĆ« gaat bellen. Doe je dit niet, ben ik bang dat het abonnement gewoon door blijft lopen.Ā