Skip to main content

Simkaart leek kapot, geen internet op mobiel. Nieuwe simkaart gekregen, probleem blijft. Wel 4g icoontje op iPhone 11 Pro, er valt alleen te internetten via WiFi. Alles tig keer opnieuw ingesteld, telefoon elke keer uit en weer aan. Niets helpt..

 

Hallo @JolandaLunshof, welkom! Dit is vervelend, zeg! Heb je de mogelijkheid om jouw simkaart in een ander toestel te plaatsen? Ik ben benieuwd of de simkaart daarin wel werkt? Je hebt de APN op ‘internet’ staan? Als je 4G of LTE uitzet, werkt het dan wel? Wil je daarnaast ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik met je mee. 


Ik heb profiel aangepast, ga nu andere mobiel proberen. Heb simkaart van werktelefoon in m’n iPhone 11 gedaan, toen wel netwerk, andere provider, Telfort, dus lijkt niet aan telefoon te liggen. Ik ga kijken of Sim in andere iPhone het doet. 


Net sim van kpn in werktoestel [ook iphone], ook geen internet.

simkaart van werktelefoon in m’n eigen telefoon: wel internet!

dus lijkt niet aan toestel te liggen...


Beste @JolandaLunshof, ik zie nog geen 06-nummer in je profiel staan. Als ik zoek op je adres, zie ik 06-*****445. Is dat degene waar het om gaat? Die heeft nog een vrij oude simkaart geregistreerd staan. Ik zou je in dat geval adviseren om de simkaart om te ruilen. Je kunt via MijnKPN gratis een nieuwe aanvragen of met een geldig legitimatiebewijs bij een KPN winkel langsgaan. Mocht het om een ander nummer gaan, zet je die dan in je profiel en laat je hier even weten dat je dat gedaan hebt?


Hallo Marcia, heb nu bij klant nummer m’n mobiele nummer ingevoerd, zie niet zo goed waar dit moet, nummer eindigt op 732..


Heb klantnummer nu ingevuld. Eindigt op 15 mobiel eindigt op 732


Hoi @JolandaLunshof, bedankt voor je gegevens. Ik heb je aansluiting er even bijgepakt en zie dat je een abonnement hebt zonder databundel. Dit betekent dat je onbeperkt internet hebt maar dit beperkt wordt op 128kb/s. Dit is eigenlijk alleen bruikbaar voor dingen als messaging en e-mails. Omdat dit zo langzaam is ervaar je dit al snel dat je geen internet hebt. Sommige sites en apps zullen dit ook aangeven.

Aan de andere kant zie ik ook helemaal geen datasessies vanaf deze kant, dit duidt erop dat je momenteel inderdaad helemaal geen internetverbinding hebt.
Zou je bij de internetinstellingen op je toestel eens kunnen kijken of je de APN wel op portalmmm.nl hebt staan? Als deze niet goed staat heb je ook geen internet namelijk!


Uh dat is heel vreemd dat ik een abonnement heb zonder databundel… daar is iets mis gegaan, hoe kan ik dit herstellen? 

mobieledatanetwerk apn op portalmmm.nl gezet, telefoon uit en weer aan, geen effect.

 


Ik zie dat je inmiddels data verbruikt hebt! Het lijkt opgelost. Ik zie ook dat je per 1-10 je abonnement gewijzigd hebt. Daarna zou het weer snel moeten zijn!


Hallo Thomas, idd abonnement aangepast en van gezinsleden MB’s laten verzenden…dank voor het antwoord, al het gedoe was niet nodig geweest als ik dit had geweten! Dank voor je oplossing ieder geval! 🌹


Ik zie dat je inmiddels data verbruikt hebt! Het lijkt opgelost. Ik zie ook dat je per 1-10 je abonnement gewijzigd hebt. Daarna zou het weer snel moeten zijn!

Hallo Thomas, idd abonnement aangepast en van gezinsleden MB’s laten verzenden…dank voor het antwoord, al het gedoe was niet nodig geweest als ik dit had geweten! Dank voor je oplossing ieder geval!