Skip to main content

Ik krijg de melding 4g maar heb amper en soms geen internet op mijn iPhone 11pro. Ik heb een onbeperkt abonnement. Kunnen jullie mij helpen. Dit is zeer irritant. 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo @P. van der Beek , het unlimited data abonnement biedt maximaal 25GB per maand buiten Nederland (in de EU). Alleen in Nederland is het ‘echt’ unlimited. Heeft het helemaal niet gewerkt of kan het zijn dat de data ‘op’ is? Dan verlaagt KPN je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm


Hoi Ruud.

Dat wist ik niet onbeperkt was voor mij onbeperkt. Maar bij KPN dus niet. Maar in de nieuwe app vind ik het verbruik niet. Dat is nu dus helemaal een probleem. Waar kan ik het vinden. ( en internet werk Andere provider gezocht). 


Hoi @P. van der Beek 
Buiten Nederland is KPN afhankelijk van de buitenlandse providers, waardoor geen unlimited zoals in Nederland beschikbaar is. Over de KPN app wordt in dit verband meer geklaagd. Bij een unlimited abonnement wordt het verbruik niet getoond. Alleen je eigen telefoon kan het voor je bijhouden. Mogelijk komt het bij voldoende klachten ook nog in de app.


En gaat die maand in zodra ik hier gebruik maak van de 3of 4 G of bij de dag dat mijn abonnement in gaat. 


Persoonlijk ga ik uit van het eerste, maar de website is niet duidelijk. Daar staat alleen “per maand”. Het kan ook de factuur-periode zijn van het abonnement. Hier zal een KPN medewerker een uitspraak over moeten doen.


Dag @P. van der Beek, je bent al goed op weg geholpen door RBxx zie ik, fijn! De informatie die @RBxx je heeft gegeven, klopt helemaal.

RBxx schreef:

Hallo @P. van der Beek , het unlimited data abonnement biedt maximaal 25GB per maand buiten Nederland (in de EU). Alleen in Nederland is het ‘echt’ unlimited. Heeft het helemaal niet gewerkt of kan het zijn dat de data ‘op’ is? Dan verlaagt KPN je internetsnelheid naar 64 Kb/s downloadsnelheid en 32 Kb/s uploadsnelheid.

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/unlimited-data.htm

(...)

Buiten Nederland is KPN afhankelijk van de buitenlandse providers, waardoor geen unlimited zoals in Nederland beschikbaar is.

Ik heb enkel een kleine toevoeging. Mijn collega Maja_ geeft in het topic Zorgeloos mobiel internet met Unlimited Data van KPN alle informatie die je moet weten over onze Unlimited abonnement. Bovendien beschrijft ze hier ook hoe je jouw data verbruik bij kunt houden zolang de MijnKPN app dat niet doet.

En gaat die maand in zodra ik hier gebruik maak van de 3of 4 G of bij de dag dat mijn abonnement in gaat. 

Om deze vraag nog te beantwoorden: Binnen de EU krijg je 25 GB  per factuurperiode.