Skip to main content

Ik heb voor mijn reis naar usa een buitenbundel gekocht.

Ik heb bereik en wel internet in Californië maar kan niet bellen of gebeld worden. Ik heb mijn gsm al aan en uitgezet, verschillende netwerkoperators geprobeerd, netwerkmodus ook allemaal geprobeerd. Niks werkt. Ook voicemail kan ik dus niet afluisteren. Niet zo handig dat ik niet bereikbaar was Terwijl mijn koffer kwijt was.

Via jullie digibot een ander telefoonnummer opgegeven (van nichtje) met verzoek mij te bellen en daar ook een bevestiging van gekregen op dat nummer met tijd erbij maar zijn nooit gebeld. Nu heb ik gelezen dat ik VolTE aan moet zetten. Dat zie ik nergens staan om aan te klikken. Als ik het intik in zoekfunctie bij instellingen kent hij het niet. Hoe nu verder? 

Hi @Miranda2023! Welkom op het forum. Ik hoop dat je reis in Amerika goed verloopt! Op deze kennisbankpagina over roaming staat alle informatie overzichtelijk weergegeven.

Om op een Android telefoon VolTE aan te zetten, ga naar:

  • instellingen
  • verbindingen
  • mobiele netwerken
  • schakel daar de optie “bellen via 4G” in

Om dit te doen op een iPhone, ga naar:

  • instellingen
  • mobiel netwerk
  • opties mobiele data
  • schakel LTE in. 


Als het daarmee niet gelukt is, laat het dan hier weten. Als je wel kan bellen, dan is onze klantenservice vanuit het buitenland bereikbaar via +316 1200 1200.


Inderdaad VOLTE.

Bij Android aangegeven als Bellen via 4G sim x.

Onder verbindingen.


Overigens. Bellen en sms zit niet meer in de VS bundels!

Bellen daardoor 1 euro per minuut; gebeld worden 50 cent per minuut. 

Sms versturen ~ 50 cent per 160 tekens ( maximaal 800 tekens)