Skip to main content

ik heb dit probleem ook maar zie ook dat ik bij APN live.vodafone.com heb staan. Waarschijnlijk van mijn vorige provider. wat moet hier precies staan?

 

APN:

gebruikersnaam

wachtwoord

 

Admin: afgesplitst

Hoi,

 

Ik heb een Iphone SE 2020 en sinds vorig jaar een abonnement bij KPN.

Mijn mobiel is zakelijk en ik werk daardoor met 2 nummers. Mijn prive is van KPN en daarmee heb ik een E-sim,

 

Nu sinds vorige weer dat ik in het buitenland ben (duitsland, franksrijk, italie en zwitserland heb ik geen bereik.

 

Ik heb op beide nummers de data roaming aan staan, maar helaas niks. Wel zie ik bij beide nummers de APN op vodaphone staan, maar kan dit zelf helaas niet wijzigen.

 

Telefoon al meerdere keren aan en uit gehad. Ik weet nu niet zo goed wat ik nog meer kan probrene. mijn man en kinderen hebben ook KPN en die hebben geen probleem. Zelf de wifi kon niet op mijn eigen nummer omdat ik de sms met code niet ontvang.

 

Admin: Dubbele topics samengevoegd


Dat is vreemd @Karin Michaëlis . Als je de KPN simkaart in je toestel plaatst, wordt de APN normaal gesproken vanzelf ingevuld. Bij mij ging dat ook zo. De standaard APN is: internet

Selecteer jouw merk en type toestel op de volgende pagina op de KPN website

Toestelhulp: Internet - Handmatig instellen | KPN.com

Dan vind je daar de instructies om de APN handmatig in te stellen.


Hallo @Karin Michaëlis! Is het nog gelukt met de linkjes die je van Ruud hebt ontvangen? 


Bij de iPhone is het zelfs zo als je bij APN op stel opnieuw in drukt hij de juiste instellingen instelt.

Normaal gebeurd het inderdaad bij de Simkaart maar die instellingen kan je ook weigeren.


ht is gedeeltelijk gelukt! daar al heel blij mee. mijn zakelijke nummer doet het nu. alleen mijn persoonlijke niet daar is de APN onveranderd gebleven en staat nog steeds op vodafone


Vul bij apn internet in als naam op je iPhone.

 

gebruikersnaam en wachtwoord leeg.

 


Normaal gesproken kun een nieuwe naam toegangspunt opnieuw instellen of toevoegen.

Ik heb even gekeken naar toestelhulp voor jouw toestel en dat staat er ook bij.

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/internet/handmatig-instellen/device/apple/iphone-se-2020-met-ios-16-model-a2296/os-selection