Skip to main content

Als je naar bellen in het buitenland zoekt op de website van KPN en je kijkt bij Taiwan zie je dat 2x.

Klik je op de ene dan is het een “voordeelland buiten de EU” klik je op de andere dan is het een “supervoordeelland buiten de EU”. Welke is het nou?

Hallo @Weereenklant ,

Hier gaat iets niet goed. Ik heb de melding doorgegeven. Het wordt uitgezocht door KPN. 


Hi @Weereenklant,

Ik heb navraag gedaan bij de technische dienst en er heerst wat onduidelijkheid maar ze hebben sterk het vermoeden dat de “supervoordeelland buiten de EU” de juiste is. Als je nu in Taiwan bent, of er binnenkort naar toe gaat, zou je die bundel dan kunnen activeren? Mocht je daarbij tegen problemen aanlopen dan hoor ik het graag direct, zodat ik weer met de technische dienst in gesprek kan gaan hierover!


Hoi Maja,

Ik ga naar zowel Zuid-Korea als Taiwan, juist daarom is het fijn te weten welke bundel ik moet activeren voor Taiwan.

Zuid-Korea is een supervoordeelland, als Taiwan dat ook is hoef ik maar 1 bundel te activeren.

Een vermoeden is leuk maar wie betaalt het als dat vermoeden niet juist blijkt? Ik zei de klant. Dus het zou wel fijn zijn om echt uitsluitsel te krijgen. Is Taiwan nou een voordeelland of een supervoordeelland?😀

 


Hallo @Weereenklant ,

 

 

Een vermoeden is leuk maar wie betaalt het als dat vermoeden niet juist blijkt? Ik zei de klant. 

 

Nee, dan zorgt @Maja van KPN ervoor dat jij je geld terugkrijgt. Kies dus voor een bundel Supervoordeellanden. 

(Bovendien heb je die bundel voor Supervoordeellanden sowieso nodig voor Zuid-Korea.) 

 

Goede reis ! 

 


Dank je @Noordzee ,

 

Ik heb supervoordeellanden inderdaad nodig voor Zuid-Korea, juist daarom zou het extra fijn zijn als voor Taiwan het zelfde geldt, dan kan ik met 1 bundel volstaan toch (als ik niet te veel app).

Is het niet zo dan ben ik alsnog de Sjaak😁


Zet dan maar die Supervoordeellanden bundel aan inderdaad 😊

Nog iets dat een extra indicatie zal geven: data even helemaal uitzetten als je Taiwan binnenkomt. Je toestel gaat wel verbinding zoeken met een Taiwanees netwerk (voor bellen en niet voor internet) en je krijgt dan een sms vanuit ons met de mededeling dat je in Taiwan bent. In die sms wordt ook benoemd welke bundel je kunt gebruiken!

Een hele goede reis gewenst @Weereenklant !


Dank je @Maja van KPN 

Goeie tip!


Wanneer ga je precies richting Taiwan @Weereenklant? Ik ben wel benieuwd welke van de 2 het nou is dus zou het waarderen als het hier even wil delen als het zo ver is 😊


Vandaag nog maar eens gebeld met KPN maar de helpdesk begreep mijn vraag niet...

Toch wel handig als je van te voren weet of je €39,99 betaald voor 500 MB/min/sms of

€29,99 voor 2000 MB/min/sms.

Alleen data schijnt in de versie Supervoordeelland buiten de EU ook niet mogelijk te zijn terwijl dat in de Voordeelland versie dan wel weer kan?!

Kortom, zou fijn zijn als KPN zijn website even nakijkt wat Taiwan betreft!