Skip to main content

Ik heb een abonnement afgesloten met E sim. Deze kan je pas toevoegen wanneer je nummer is overgezet door kpn van de eerdere provider. Als je de E sim dan wilt installeren moet je een code invoeren...maar deze code kan ik niet meer ontvangen omdat de oude simkaart niet meer actief is aangezien het nummer is overgezet. Hoe kan ik nu aan een code komen zodat ik de sim kan installeren... ik ben nu niet bereikbaar.....

Hallo @Tukker1982 ,

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Bedankt voor je uitleg  maar dit lukt niet omdat ik geen code kan ontvangen. Heb mijn abonnement over laten zetten naar kon met nummerbehoud. Nummer is op 10 mei over gezet, dus huidige sim werkt niet meer.

 

Ik hen een simkaart aangevraagd nu. Ik hoop dar die er morgen is... zit te lang zonder dat ik bereikbaar ben. 😞

 


Ha @Tukker1982, het klopt helemaal wat Noordzee zegt. Als je de code niet kunt ontvangen, dan moet er eerst een fysieke simkaart aangevraagd worden. Dat heb je gedaan lees ik, dus hopelijk is het snel opgelost! :-)