Skip to main content
Beantwoord

Welke snelheid heeft mijn huidige mobiele abonnement?

• August 29, 2024
  • 10 reacties
  • 1053 keer bekeken

Ik mag mijn abonnement gaan verlengen, maar moet nu een keuze maken tussen het aantal mbps op het 5G netwerk. Ik kan met niet herinneren dat ik dat twee jaar geleden ook moest en kan ook nergens terugvinden hoeveel mbps ik op mijn huidige abonnement heb. Wie helpt mij?

Beste antwoord door Erik van KPN

In je contract wordt, als het goed is, een maximale snelheid vermeld, @DaanFloor. Maar in de praktijk zit er geen formele limitering op de oudere abonnement. Je haalt wat er kan, gebaseerd op de omgevingsfactoren.

En als die speedtest op een voor jou beetje representatieve locatie is gedaan, dan is de tip van Edu wel een goede. 

speedtest uitgevoerd (binnen, achter geïsoleerd golfplaat) via kpn-itns.speedtestcustom.com

483.3 Mbps download

107.9 Mbps upload

Lijkt vergelijkbaar met de snelste unlimited versie van dit moment.

Ik zou dan “superunlimited” nemen. Die is nu even duur als “unlimited300”

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 29, 2024

Ha @DaanFloor het maakt niet zoveel uit wat je kiest. Je kunt iedere maand je abonnement aanpassen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2024

Thanks.

Maar kan ik ook zien wat ik hoeveel ik nú heb? Gewoon uit nieuwsgierigheid? 😅

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 29, 2024

Ja zeker! Dan kan dat kan je zien in mijnkpn. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2024

Ik zie het niet. Alleen hoeveel min/sms en data.

Forum|alt.badge.img+7
  • August 29, 2024

@Joep1965@DaanFloor heeft het over de snelheid. Tegenwoordig kun je een nieuw unlimited abo kiezen met verschillende snelheden (50, 300 of 600 Mbit/s)

Daanfloor zou graag van zijn huidige/oudere abo de snelheid willen weten. Ik eigenlijk ook wel.

Buiten een speedtest doen misschien bij maximale/goede ontvangst?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 29, 2024

speedtest uitgevoerd (binnen, achter geïsoleerd golfplaat) via kpn-itns.speedtestcustom.com

483.3 Mbps download

107.9 Mbps upload

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 29, 2024

@Edu2020 je hebt helemaal gelijk. Foutje van mij!

Forum|alt.badge.img+7
  • August 29, 2024

483.3 Mbps download

107.9 Mbps upload

Forum|alt.badge.img+7
  • August 29, 2024

Zie ook dit topic:

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 1, 2024

In je contract wordt, als het goed is, een maximale snelheid vermeld, @DaanFloor. Maar in de praktijk zit er geen formele limitering op de oudere abonnement. Je haalt wat er kan, gebaseerd op de omgevingsfactoren.

En als die speedtest op een voor jou beetje representatieve locatie is gedaan, dan is de tip van Edu wel een goede. 

483.3 Mbps download

107.9 Mbps upload