Skip to main content

Dit is al de tweede maand dat ik een melding krijg dat ik op 50% van m’n tegoed zit. Het rare is dat MijnKPN aangeeft dat ik nog geen 20% verbruikt heb. Kan iemand mij opheldering geven over dit verschil ..?

Welkom op het forum @BikkieTurtle! Hoe krijg je de melding dat je op 50% verbruik zit? Is dit via een SMS van KPN of bijvoorbeeld door een melding in het scherm? Binnen de mobiele telefoon valt namelijk voor de telefoon zelf ook een verbruikslimiet in te stellen. Laat je het hier even weten? :relaxed:


Hoi Bram, ik krijg die melding via sms. Volgens de opgave in mijn account heb ik circa 9Gb Aan totaal tegoed. Daarvan heb ik nu dus circa 1Gb (=50% oorspronkelijke contract) gebruikt. En naar aanleiding daarvan krijg ik een melding. Volgens mij behoor ik die melding pas bij het verbruik van 4,5Gb moeten ontvangen. Heb inmiddels gebeld met KPN. Zij zeggen dat ik die melding ontvang omdat ik op 50% zit van mijn oorspronkelijke bundel= 2Gb. Ik heb recht - omdat ik ook internet en tv heb - op een verdubbelaar=2Gb extra. En toch krijg ik na verbruik van 1Gb al een sms melding. Tijdens de Telfort periode heb ik zo’n melding nooit gehad. In ieder niet op 50% van mijn oorspronkelijke bundel. Wèl op 50% van het totale tegoed. Ik heb vorige maand ook al zo’n melding al gehad, vlak na verlenging van m’n contract. Na verbruik van de resterende 1Gb=50% vertraagde mijn internet. KPN zegt aan de hele gang van zaken niets te kunnen doen. Beetje vreemd allemaal..🤔


Wat inderdaad zou kunnen gebeuren is dat bij het sturen van de SMS geen rekening wordt gehouden met het reservetegoed. Daarbij snap ik wel dat als dit niet het geval was in de Telfort jaren dat je je opgejaagd zou kunnen voelen door een SMS waarin staat dat je al op de helft bent. Zou je voor de zekerheid je profiel in willen vullen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Dan kan ik dit voor je nakijken.


Net het profiel bijgewerkt met relevante info.


De vorige keer tijdens verlenging contract kreeg ik dus ook die melding, terwijl ik een tegoed had van ca. 12 GB. Na een verbruik van 100%=2 GB en mèt een tegoed van ongeveer 10Gb ging mijn internet in de vertraging vanwege het volledige verbruik van mijn 2 GB. Met het restant van 10Gb werd dus geen rekening gehouden..??


Vandaag dit bericht ontvangen, volgens account 1500MB’s van de basisbundel van 2000MB’s  gebruikt . Kun je mij een update geven over het automatisch doorschakelen naar mijn moeder overig MB-tegoed van 7500MB’s  ..?

 

 

 


@BikkieTurtle ik heb het voor je nagekeken en wat ik zie is dat er een aantal Telfort data bundels mee zijn genomen vanuit de vorige maand. Normaal hadden deze bij het overgaan naar een Hussel abonnement moeten komen te vervallen. Ze moeten volgens mijn gegevens deze maand komen te vervallen. Mocht dit niet gebeuren dan ga ik kijken of we ze handmatig voor je kunnen verwijderen. Dan zie je de juiste hoeveelheid data in de MijnKPN staan. :relaxed:


Volgens mij is het als volgt gegaan. Vorige maand heeft je collega mij 5 GB gegeven om de ‘vervallen GB’s’ ivm verlenging contract te compenseren. Het ging destijds om 12GB die ik opeens kwijt was simpelweg omdat ik mijn contract verlengde. Die zijn dus met die 5 GB gecompenseerd. Daarbovenop zijn later de 2GB van het oorspronkelijke contract plùs de 2GB van de verdubbelaar omdat ik meerdere KPN producten afneem bijgekomen. Dus die 9GB die kloppen precies. Weghalen lijkt mij niet aan de orde. 


Dan is ergens een stuk informatie niet goed doorgegeven of overgekomen. De 5GB bundel is een losse bundel die we eenmalig ter compensatie hebben gegeven. Dit is geen blijvend product. Ook is het zo dat in de Hussel geen verdubbelaar heeft. Je huidige abonnement is een abonnement van 2 GB per maand. Wat ik wel zie is dat je op het adres nog een ander mobiel abonnement hebt. Je kan daarmee data delen om een eventueel tekort op te vangen. 


Aha dus overgang van Telfort naar KPN heeft mij dus mijn verdubbelaar gekost. Dat is dan niet zo mooi gecommuniceerd, want zeg dat dan als bedrijf helder en duidelijk. Want KPN doet voorkomen alsof wijziging van naam niet van invloed is op diensten pakket. Maar dat is dus wel zo. Jij bent dus de eerste die mij dat zo duidelijk uitlegt. Ik ga ‘s even naar de looptijd van mijn internet en tv contract kijken. En dan maar eens shoppen waar ik voor mobiel, internet en tv goedkoper uit ben. Want voel mij wel een beetje bij de neus genomen.  Jij in ieder bedankt voor alle info, Thanx 


Het liefst had ik uiteraard dit gesprek een half jaar geleden met je gehad en al dit gedoe voorkomen. Ik snap je beslissing en kan niet voorkomen dat dit de uiteindelijke situatie gaat zijn. Mocht je willen dat ik kijk of ergens een manier is om hier toch iets aan te doen dan wil ik graag een extra stap voor je zetten. Ik kan hierover geen garanties maken maar mocht je die behoefte voelen dan hoor ik het erg graag van je. 


Dankjewel Bram voor de geboden service. Heb inmiddels gebeld met klantenservice. Met wat bijbetaling heb ik een hoger tegoed genomen. betaal net iets meer dan bij voormalig Telfort. KPN is mij een beetje tegemoet gekomen. Ben niet het type dat het onderste uit de kan wil, dus ben tevreden met de geboden oplossing. 


Gelukkig! :relaxed: In dat geval sluit ik het topic.