Skip to main content

Werkt het kids sim abonnement in Engeland (data roaming)?

Zo ver ik uit dit forum heb kunnen achterhalen werkt bij kids sim de data verbinding niet buiten de EU. Engeland is inmiddels al even geen EU, dus dat lijkt op het eerste gezicht duidelijk. Maar toen ik voor mijn eigen abonnement de buitenland tarieven opzocht las ik daar dat Engeland (nu nog) onder de EU tarieven valt. Dus dat brengt ons toch weer aan het twijfelen.

Waar kan ik vinden hoe het zit?

@Arjan en Froukje Welkom op het forum! Engeland en het Verenigd Koningrijk in zijn geheel zijn inderdaad op dit moment nog een uitzondering. Ondanks dat ze formeel de EU hebben verlaten heeft KPN op dit moment de afweging gemaakt om ze nog wel qua roaming als onderdeel van de EU te zien. Je kan dus ook gewoon de Kids SIM daar gebruiken. Mocht je verder nog vragen hebben dan kun je altijd even een blik in dit topic werpen! 


Beste Remco,

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten. Je uitleg klinkt logisch en sluit ook aan op wat ik gevonden had op de website irt de tarieven.

Nog wel een kleine opmerking. Gisteren heb ik met de kpn helpdesk gebeld. Daar gaf de medewerker aan dat hij het antwoord op deze vraag niet kon vinden. Zijn advies was om er vanuit te gaan dat de Kids Sim niet zou werken.


Ik heb even navraag gedaan bij collega's en het klopt inderdaad dat dit moeilijk vindbaar is maar aangezien er in de basis nog niets veranderd is bij onze reguliere abonnementen in het VK zou ook gewoon een Kids SIM die daar dan onder hangt moeten werken. 


Bedankt!  Dan gaan we daar vanuit.


Top! Dan wens ik je een fijne dag en mocht er nog wat zijn dan kun je altijd nog even een berichtje posten!