Skip to main content
Vraag

Whatsapp doet het alleen via wifi

• June 6, 2018
  • 23 reacties
  • 30252 keer bekeken

Hallo, wij lopen tegen het volgende probleempje aan. WhatsApp doet het alleen via Wifi en niet vie 4G netwerk? Wat zien wij over het hoofd? Het toestel is een iPhone (8).
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

• Topper
  • June 6, 2018
Lijkt er op dat je in instellingen mobiele data uit hebt staan.

Om dit op te lossen ga je naar instellingen --> WhatsApp. Daar kun je mobiele data weer aanzetten.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Beste @CasaMala, welkom op het Forum,

Heb je gekeken bij de instellingen? Ga naar “Instellingen > Mobiel netwerk > Scroll daarna door naar “Whatsapp”, en zet deze dan aan.
Daarna kun je met 4G whatsapp-berichten sturen. 😉

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Hallo Dennis, Ja die staat aan gek genoeg. Bedankt voor de snelle reactie. Groet Marc.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
En ook bedankt rvdmei!

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Hallo Dennis, Ja die staat aan gek genoeg. Bedankt voor de snelle reactie. Groet Marc.Dat is vreemd. Ziet er zo uit bij jou:

Volgende pagina:

Als dat aan staat, dan zou die het moeten doen. 🤔

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Hallo Dennis, ja dat schakelaartje staat ook aan. Zou het iets kunnen zijn bij KPN zelf? Het vorige toestel (iPhone 5) deed het ook.

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Herstel: deed het ook niet.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Hallo Dennis, ja dat schakelaartje staat ook aan. Zou het iets kunnen zijn bij KPN zelf? Het vorige toestel (iPhone 5) deed het ook.Dat is een vreemde situatie.... ?

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Herstel: deed het ook niet.Dus ik begrijp hieruit dat je je IPhone een reset hebt gegeven? ??

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Haha, als een nieuw kopen een reset is dan wel ja.. 🙂

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Vind het apart dat je niet via 4G kunt whatsappen, kun je wel gewoon op internet komen met 4G? (Safari) Whatsapp er eens afgooien, en opnieuw installeren, dat al geprobeerd?

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Goeie vraag, internet doet het ook niet als wifi uit staat....

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Opnieuw installeren is een optie, maar dan moet ik wel even zeker stellen dat de conversaties terug komen. Daar zal een archief functie voor zijn vermoed ik..

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Goeie vraag, internet doet het ook niet als wifi uit staat....Dan gaat er duidelijk iets fout. Heb je wel een abonnement met internet? Wat heb je voor abonnement? Is misschien de bundel op?

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Opnieuw installeren is een optie, maar dan moet ik wel even zeker stellen dat de conversaties terug komen. Daar zal een archief functie voor zijn vermoed ik..Whatsappberichten worden bewaard door whatsapp zelf. Bij mij wordt er in ieder geval ‘s nachts een back-up gemaakt. 🙂

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Het zou het abonnement kunnen zijn (is nu KPN budget). Alleen in het verleden had dit toestel een luxer abonnement. De gebruiker (mijn vrouw) maakte deze nooit op, want ze appt doorgaans via wifi en beperkt via 4G. We hadden deze problemen met dit grote abonnement ook. Maar ik zou een maand of wat het abonnement kunnen verruimen, kijken wat er gebeurt. Maar heb daar geen Fiducie in. Aan het begin van elke maand zou hij het in ieder geval even moeten doen. Er komen ook geen meldingen dat de bundel op is of zo. Of is KPN budget standaard zonder 4G. Ga ik even zelf uitzoeken...

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Aha, kijk probleem gevonden. KPN budget heeft 0 internet!! Eerst maar eens omzetten naar Basis..

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Is dit wat voor je vrouw:

Hier heb je de link (Ben je KPN Compleet?)

• Auteur
  • Topper
  • June 6, 2018
Bedankt!!

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Ben je niet KPN Compleet kost het:

Kijk hier heel goed na, hoeveel je vrouw gebruikt aan MB’s per maand. 😉

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
Bedankt!!Graag gedaan! 😉

wjb
Wijsgeer
  • June 6, 2018
En als je vrouw meer data of belminuten nodig heeft, dan hoeft dat echt niet meer te gaan kosten.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
En als je vrouw meer data of belminuten nodig heeft, dan hoeft dat echt niet meer te gaan kosten.

Dat is ook een optie! ?? T-Mobile?