Skip to main content
Vraag

Whatsapp werkt niet goed op Apple Watch 10 via Multisim

• July 31, 2026
  • 1 reactie
  • 25 keer bekeken

Beste KPN,

Ik ervaar een probleem met mijn Apple Watch 10 op LTE. Bellen en sms werken goed, maar apps zoals WhatsApp kunnen geen berichten laden of versturen wanneer mijn iPhone niet in de buurt is. Andere apps zoals Weer, Kaarten en Siri werken wel via LTE.

In de KPN‑app zie ik geen optie voor NumberShare, waardoor ik vermoed dat de Apple Watch‑provisioning of het simprofiel niet volledig geactiveerd is.

Zouden jullie kunnen controleren of NumberShare voor mijn abonnement beschikbaar is en zo nodig de Apple Watch‑provisioning en het simprofiel volledig kunnen resetten/herprovisionen?

Dank voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Bob

1 reactie

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@KingBob . Welkom hier.

Fijn om te lezen dat bellen en sms'en via LTE op je Apple Watch al werken. Dat laat zien dat een deel van de verbinding in ieder geval goed functioneert.

De community is geen helpdesk en we hebben helaas geen toegang tot klantgegevens of de technische instellingen van je abonnement. We kunnen daarom alleen algemene informatie geven en niet controleren of bijvoorbeeld de NumberShare-provisioning of het simprofiel aan KPN-zijde correct is ingericht. Soms kan er aan de kant van de mobiele dienst iets niet helemaal goed staan. Dat kan worden onderzocht door de tweedelijns support.

n dat geval raad ik je aan om een terugbelafspraak te maken met de klantenservice. Zij kunnen je situatie beoordelen en, als dat nodig is, de zaak doorzetten naar de tweede lijn zodat de provisioning of instellingen verder onderzocht kunnen worden.