Skip to main content

Goedemorgen,

 

Graag jullie hulp.

Op mijn mobiel had ik WhatsApp. Dit wil ik graag terug.

Ik wilde WhatsApp ook op mijn tablet installeren. Toen kreeg ik de melding dat WhatApp op mijn mobiel eruit zou gaan. Dat wilde ik niet.

Dus verwijderde ik WhatsApp op mijn tablet. Toen kwam ik er op mijn mobiel niet meer in.

Diverse keren de app verwijderd.

Cache geheugen gewist.

Gedwongen laten stoppen.

Mobiel diverse keren uitgezet en opnieuw aangezet. Tot op heden werkt helaas niks.

 

Ik krijg telkens de melding:

Kan niet verbinden. Probeer het later opnieuw.

Annuleren  Status controleren.”

 

Als ik “Status controleren” kies krijg ik “Systeemstatus. WhatsApp-dienst werkt naar behoren.”

 

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

 

Hallo WhatsApp kan op een mobiel en op een PC als afspiegeling van de mobiel, via een tablet wil niet, daar er maar 1 whats-appaccount actief kan zijn en de tablet geen mobiel nummer heeft.

 


@S. Toep welke telefoon heb je en welke versie van besturingsprogramma heb je op je mobiel.


@JanD

Haha, ja, daar ben ik nu ook achter gekomen.

 

@Hoopvol 

Samsung Galaxy A40

Android 11, versie One UI 3.1


@S. Toep had je al gekeken op de helppagina van Whatsapp. 
 

Apparaatinstellingen

  • Start je apparaat opnieuw op door het uit en weer aan te zetten.
  • Open Instellingen op je apparaat > tik op Netwerk en internet > schakel Vliegtuigmodus in en uit.
  • Open Instellingen op je apparaat > tik op Netwerk en internet > Internet. Tik naast je provider op het Instellingen-symbool. Schakel Mobiele data in.
  • Open Instellingen op je apparaat > tik op Apps > WhatsApp > Mobiele data en wifi > schakel Achtergrondgegevens in.
  • Update WhatsApp to the latest version available on the Google Play Store.
  • Upgrade het Android-besturingssysteem met de nieuwste versie voor je apparaat.

bron

Helppagina Whatsapp


@S. Toep 

Wat ik ook tegenkom is dat je minimaal Android versie 4.1 nodig hebt. En jij hebt 3.1. Hoe oud is je mobiel?

De volgende apparaten worden op dit moment door ons ondersteund en aanbevolen:

  • Android met OS-versie 4.1 en nieuwer

 

bron

FAQ whatsapp


@S. Toep misschien is het mogelijk om je mobiel nog te updaten. Zie de website van Samsung.

Website Samsung


@Hoopvol 

Dankjewel voor alle tips, ik was er blij mee. Helaas lukte het me niet.

Maar dankzij de tip van de website van Samsung heb ik die gebeld. Zij hielpen me met een back-up en het resetten van mijn toestel.

Inmiddels doet alles het weer, en ook WhatsApp gelukkig!

Niet meer relevant, maar mijn toestel is van november 2019.