Skip to main content

Beste, ik heb mijn mobiele abonnement verlengd. Mag de nieuwe telefoon bij aflevering op mijn huisadres door een familielid worden aangenomen? Bedankt, Marcel

Hallo @Marsfro ,

Je mag de telefoon niet door iemand anders (dus ook geen familielid) in ontvangst laten nemen. 

Je moet de telefoon dus zelf in ontvangst nemen. Er wordt namelijk gevraagd om je te legitimeren. 


Beste, ik heb mijn mobiele abonnement verlengd. Mag de nieuwe telefoon bij aflevering op mijn huisadres door een familielid worden aangenomen? Bedankt, Marcel

In theorie niet, i.v.m. de legitimatieplicht bij het aannemen van een mobiele telefoon. (In de praktijk echter wordt hier door de bezorgdiensten niet altijd even juist mee omgesprongen.)


Bedankt voor jullie antwoord. Ik dacht even dat dit mogelijk zou zijn, omdat ik al een mobiel abonnement bij KPN heb en in die zin de persoonlijke gegevens e.d hetzelfde blijven. 


Beste @Marsfro, welkom! Waarschijnlijk mosterd na de maaltijd, maar bij een verlenging mag iedereen het toestel aannemen. Er moet voor getekend worden, in Corona tijd doet de PostNL bezorger dat zelf, maar dat mag door elke willekeurige persoon gebeuren. Alleen bij een nieuw abonnement, ook als je al een abonnement bij ons hebt lopen, mag de contractant als enige het toestel aannemen.


Marcia, ook dank voor jouw reactie. Ik kan bevestigen dat het gegaan is zoals je beschrijft. 
vr gr Marcel