Skip to main content

Hallo. 

Ik en mijn vrouw hebben beide een Telfort abonnement wat is overgezet naar KPN. 

We hebben in onze woning zeer slecht bereik en ervaren daardoor veel problemen met bellen. 

Ik wilde daarom wifi bellen gaan gebruiken maar krijg dit niet voor elkaar. 

Ik heb voor zowel mijn vrouw als ik een nieuwe simkaart van KPN besteld. Deze zitten nu in de telefoons. Ik kan nu inderdaad in de instellingen bellen via Wifi aanzetten. Maar toch werkt het niet. 

Ik heb gekeken of ik de nieuwste aanbiederinstellingen heb. Dat is zo, namelijk KPN NL 41.0. 

Ook bellen via 4G (VoLTE) staat aan. Telefoon al meerdere keren opnieuw opgestart. WiFi bellen al meerdere keren uit en aan gezet. Helaas, niks werkt. 

Het Wifi netwerk is een glasvezelaansluiting van Kabelnoord. Het bereik van de wifi is ook goed. 

Mijn telefoon is een iPhone 6S en die van mijn vrouw een iPhone 11 pro. Beide telefoons worden volgens KPN ondersteund. 

Graag zou ik hulp krijgen om dit werkend te krijgen op zowel de telefoon van mijn vrouw als die van mijzelf. 

 

Alvast dank. 

U heeft dus nog een oud Telfort abonnement. Kan zomaar wezen dat WiFi bellen daarbij niet ondersteund word. Werkte het vroeger bij Telfort wel?


U heeft dus nog een oud Telfort abonnement. Kan zomaar wezen dat WiFi bellen daarbij niet ondersteund word. Werkte het vroeger bij Telfort wel?

Hallo @Nick83 , @Dexter1980  gaf al aan  nieuwe kpn sims te hebben en dan moet het wel lukken, bij mij werkt het ook met de kpn sims


Inderdaad oud Telfort abonnement. Daar werd het niet ondersteund. 

Maar op internet had ik gevonden dat nu alles over gegaan is naar KPN het wel zou moeten werken mits je een nieuwe Simkaart van KPN hebt. 

Dat heb ik dus gedaan, maar helaas werkt het nog niet  


Inmiddels heb ik ook geprobeerd of het op een ander WiFi netwerk wel werkt. Maar ook daar lukt het niet. 

Probleem wordt dus niet veroorzaakt door het WIFi netwerk lijkt mij. 


Hoi @Dexter1980, welkom op het forum!
Je hebt een hoop dingen al uitgesloten! Aan deze kant staat alles goed voor 4G bellen voor beide nummers.
Zou je de instellingen volgens deze stappen nog eens willen controleren?

Ik lees hieroverigens ook dat het VoLTE (en Wifibellen) pas ná een werkdag aanstaat.


Hallo,

Inmiddels werkt wifi bellen bij mijn telefoon. Ik zal vanavond kijken of het ook werkt bij die van mijn vrouw. 

Ik wist niet dat het pas na 1 werkdag werkt. Maar dat zal dan hoogstwaarschijnlijk wel de oorzaak zijn. 

Blij in ieder geval dat het nu werkt 😀


Inmiddels werkt het bij de telefoon van mijn vrouw ook. Daarvoor was het nog wel nodig om WiFi bellen eerst weer uit te zetten in de instellingen. Daarna de telefoon opnieuw opstarten en WiFi bellen weer aanzetten. 

Hierna werkt het. 

 


ah top! Dit was ook voor mij nieuwe informatie 🙂 zo leer je nog eens wat!
Fijn dat het inmiddels werkt! Mocht je nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!