Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb op aanraden van jullie klantenservice een nieuwe mobiel aangeschaft (Samsung A40) omdat het bereik bij ons thuis dermate slecht is dat ik niet altijd bereikbaar ben, terwijl dat met mijn werk een vereiste is.

De Samsung A40 ondersteunt VoWifi en staat ook in jullie lijst met ondersteunde apparaten. De handleiding is gevolgd, wifi verbinding is goed, instellingen staan goed, telefoon meermaals opnieuw opgestart maar ik krijg nooit het ‘telefoontje met wifi’-icoontje in beeld en krijg geen telefoonverbinding over wifi.

 

Edit: Wellicht zinvolle info: Aansluiting thuis is glasvezel via Caiway. Ik lees in een andere post dat wellicht onze IP-reeks nog niet is geactiveerd?

 

Graag uw hulp

Opgelost! Na lang speurwerk blijkt het een instelling te zijn geweest in onze router. Mochten andere mensen ook zoekende zijn; de 2 IPSEC poorten (udp 500 en udp 4500) bleken in gebruik door een L2TP vpn server en dat gaat kennelijk niet samen met vowifi.

Ookal ligt het probleem niet bij KPN, ik vind het spijtig dat ik na ruim 4 dagen nog geen reactie heb ontvangen van een kpn medewerker om mee in ieder geval in de goede richting te duwen.

Hoe dan ook, verbinding is nu prima.


Hoi @rudirudi! Nog een (verlaat) welkom op het forum. Excuses voor de late reactie, het is helaas ontzettend druk. Top dat je de oplossing hebt gevonden! Ik markeer je bericht als antwoord, zodat mensen die tegen hetzelfde aanlopen de oplossing via jouw topic snel vinden. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen!