Skip to main content

Vandaag overgestapt van VF naar KPN, iphone 11 met VF zonder problemen wifi bellen, na simwissel werkt het niet bij KPN.

 

Omdat mijn woning extreem goed geïsoleerd is ben ik nu niet meer bereikbaar. Mijn partner iphone XR en KPN geen problemen, helpdesk kan me niet verder helpen. 
 

Niet bereikbaar is nu wel heel erg onhandig, ik werk thuis...

Staat wifi bellen wel aan voor je Kpn simkaart?

 

Dit kan je zien door naar “instellingen”-->”mobiele data”→ “wifi bellen” te gaan.

Als “wifi bellen” op uit staat, moet je het schujfje naar rechts zetten om dit te activeren.

Tevens moet je wel verbonden zijn met je wifi netwerk thuis.


Dank voor het meedenken, ja wifi bellen staat aan in de instellingen en ik kan gewoon internetten op de telefoon dus de wifi is prima.

Wat wel vreemd is dat ik in de vliegtuigstand met wifi aan (kan dus het internet op) ik zodra ik probeer te bellen de melding krijg “geen netwerkverbinding maak verbinding met een wifinetwerk of schakel de vliegtuigmodus uit om te bellen”

Deze stand gebruik ik vaak om batterij te sparen 


Wifi bellen gaat via volte 4G, het duurt even voor je abonnement hierin is meegenomen, met een paar dagen moet e.e.a. gaan werken. Netjes door KPN teruggebeld hierover.

 

Ik meld me als het opgelost is.


Als je telefoon op vliegtuigstand staat werkt wifi-bellen ook niet.


Als je telefoon op vliegtuigstand staat werkt wifi-bellen ook niet.

Dat is dan wel vreemd, bij VF heb ik 2 jaar met vliegtuigstand kunnen werken.


Dan werkt ‘t kennelijk daar ietsje anders. Als ik op mijn Samsung A40 vliegtuigstand gebruik kan bellen via wifi niet.


Net nog even gecheckt met de iPhone XR van mijn partner, ook met KPN, die blijft ook bellen met vliegtuigstand en wifi aan. Zal dan wel een samsung dingetje zijn..


Als je met het openbare net verbonden bent is dat dan wel 4G (LTE)? Anders werkt VoWifi ook niet.

VoLTE → VoWifi. Anders niet.

Staat bij je VoWifi instellingen dat wel als voorkeur ingesteld?


Buiten heb ik 4G, maar het nummer/toestel info moet door KPN in een batch toegevoegd worden volgens de 2e lijns. Met een beetje geluk morgen opgelost.


Ik hoop dat het morgen opgelost wordt, anders maar weer buiten bellen met de helpdesk...


Goedemorgen @Marcel4321, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Wanneer alle instellingen bij jou goed staan, kan ik het nog even controleren in onze systemen. Daar moet de instelling óók aan staan namelijk.

Indien je er nog niet uitgekomen bent met de telefonische afdeling dan help ik je graag verder. Wil je in dat geval jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Dan kan ik het even controleren in de systemen.


Ik heb vanochtend de telefoon opnieuw gestart in de hoop dat e.e.a. geregeld is en jawel hoor! KPN WiFiCall...:grinning:


Ha Marcel4321, ik zit met hetzelfde. Goede telefoon, wifi doet het, 4G staat, nieuwe sim-kaart maar er gebeurt niks. Wat betekent het dat Volte 4G aangemeld moet worden bij je abonnement en hoe kun je dat aanvragen? Zit nu met klantenservice aan de lijn. Thanks


Ik heb vanochtend de telefoon opnieuw gestart in de hoop dat e.e.a. geregeld is en jawel hoor! KPN WiFiCall...:grinning:

Ha Marcel4321, ik zit met hetzelfde. Goede telefoon, wifi doet het, 4G staat, nieuwe sim-kaart maar er gebeurt niks. Wat betekent het dat Volte 4G aangemeld moet worden bij je abonnement en hoe kun je dat aanvragen? Zit nu met klantenservice aan de lijn. Thanks


Heeft bij mij een klein weekje geduurd, dus elke dag ff opnieuw opstarten...


Ha Marcel, heb 40 min met een doortastende dame aan de lijn gezeten die jullie correspondentie ook gelezen heeft en van niks wist, ook haar technische supervisor niet maar we hebben doorgezet 🙂. Omdat ik twee abonnementen heb, kon ze goed vergelijken of ze iets afwijkends in de instellingen kon vinden en wat bleek. In de telefoon die ik do gekocht heb staat de Volte Indicator nog op Off! Zij kunnen dit als 1e lijn niet zelf op On zetten maar idd ergens bij de 2e of 3e lijn wel. Ze waren zelf verbaasd dat dit blijkbaar zo ging en verklaarde ook voor haar waarom haar advies niet altijd werkt. Dit is vooral bij telefoons met een nieuwe 4G simkaart dus zij blij, ik blij en ze gaat haar collega's informeren. Dus idd nu elke dag even opstarten.