Skip to main content

Ik zit aan de Adriatische kust regio Ancona. De ontvangst is ondanks goede WIFI echt zwaar klo….. Nota bene vanuit het land van de snelle auto’s is de verbinding zó instabiel en continue onderbroken dat de lol om naar de Formule-1 in Zandvoort te kijken wel fors wordt bedorven. TZT misschien een andere provider???

Thom TV

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @ThomTV, welkom bij ons op het forum. Wij hebben geen eigen netwerk in Italië. Voor mobiele netwerken gebruik je jouw KPN abonnement op een netwerk van een Italiaanse provider en heb je op die manier verbinding. 

Wifi hebben wij helemaal niet in Italië, dat leveren wij niet. Je gebruikt daar Wifi netwerken van modems aldaar. Daar heeft ons abonnement geen invloed op, als een Wifi netwerk in het buitenland slecht is zal je dat met elke provider hebben.

Over welke verbinding heb je het precies? Dat is zoals je ziet nogal van belang om de situatie te kunnen bekijken.


Hi Jasper,

Begrijp dat er veel techniek en kretologie aan te pas komt voordat het goed te volgen is. Snap dat het mogelijk niets met KPN te maken heeft. Thuis met mijn XS4ALL-abonnement (nu KPN) heeft de Formule-1 met ViaPlay ook regelmatig onderbrekingen gegeven.

Het netwerk is in Italië van TIM en de WIFI-verbinding is van een vaste locatie aan het strand waarvoor je eerst de gebruikersnaam en wachtwoord moet weten.Het is geen free-network; die gebruik ik nooit. 
Tijdens de Formule-1 van ViaPlay werd de vaste WIFI-verbinding tot vervelends toe onderbroken. Dan houdt het op met je iPhone en IPad. Zou ViaPlay de boosdoener zijn?
 


De laatste tijd zijn er problemen met de KPN iTV app in het buitenland. Vooral v.u. Spanje veel klachten.

En dezelfde persoon klaagt ook over Viaplay in Spanje, maar dus buiten Nederland idd.

Viaplay in het buitenland staat natuurlijk volkomen los van kpn. Viaplay is niet van kpn en de wifi/internetverbinding daar ook niet. In feite stap al een soort van tijdelijk over ( 😉 ) als je naar het buitenland gaat. En een ander mobiel en vast (wifi) netwerk gebruikt.


Op beide netwerken die je noemt hebben wij geen invloed, daar kunnen we niets aan veranderen. Je zou kunnen proberen om een ander mobiel netwerk te gebruiken, om te kijken of die wel stabiel is.

Als de iPhone of iPad ook echt de volledige Wifi verbinding verloren en opnieuw moesten verbinden zal het niet aan de Viaplay app liggen. Als dat netwerk wegvalt ligt het aan het Wifi netwerk in dat huis.

Als de verbinding blijft en het beeld stoort zou het mogelijk wel aan Viaplay kunnen liggen. Maar zoals je het beschrijft klinkt het meer als het Wifi netwerk dat de oorzaak is, 


Oké Jasper, dank voor je moeite en heldere uiteenzettingen. Mijn suggestieve bewoording ‘overstappen’ neem ik hierbij ook terug.

Met vriendelijke groet,

Thom