Skip to main content

Hoi ik hebe even een spoed vraag wij krijgen per dag extra kosten zonder dat er iets geks gebeurd

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid 

Hallo @Juwelen Henkie 

En wat is de vraag?

Als je antwoord wilt zul je meer informatie moeten geven.
Wat voor abonnement heb je?
Wat voor extra kosten die je niet kan verklaren zie je?
B.v. extra datagebruik, kosten die via google, apple e.d. berekend worden.


Hallo @Juwelen Henkie ,

Gaat het om dataverbruik terwijl je bv gewoon thuis bent ?

Veel smartphones hebben de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

Gaat het om extra aankopen waar je niets van weet? 

 

Als het een aankoop via een appstore (playstore) betreft, zorg dan dat het betalen via jouw KPN factuur daar niet als optie opgenomen is.

Zie deze pagina.

 

Twee extra tips in verband met oplichting:  ( nu niet aan de orde) 

Als het een zogenaamd SMS abonnement betreft, zet die dan stop en blokkeer jouw telefoonnummer voor dergelijke betaalde die sms diensten.

Dit kan je doen via https://payinfo.nl.

 

Ben je opgelicht via instagram? Dat gebeurt de laatste tijd ook geregeld. : 

Zet de tweestapsverificatie in Instagram ook aan.
Te vinden onder instellingen-beveiliging 


Goedemiddag @Juwelen Henkie! Zonder meer informatie is het gissen wat de extra kosten precies zijn…. Heb je iets aan de suggesties van Noordzee?

Zo niet, dan is extra informatie en ingevuld Forum profiel fijn! Aan de hand van je klantgegevens kunnen wij (de KPN moderators) jouw gegevens erbij zoeken en eventueel nakijken hoe of wat. 


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg een antwoord op je vraag hebt gekregen. Anders hoor ik het graag!