Skip to main content

Via helpdesk verzocht mijn verhaal/verzoek via e-mail te versturen

Nu blijkt er geen e-mail te zijn, ben ik met het bekende kluitje…………..?

Heeft iemand een e-mail adres van KPN?

 


U kunt u verhaal op het forum kwijt. Medewerkers nemen deze berichten doorgaans via enkele dagen in behandeling. Privé gegevens kunt u kwijt in u profiel zodat deze niet zichtbaar zijn voor alle forumleden.


Eind juli dit jaar heb ik besloten om tijdelijk mijn mobiele abonnement te verhogen naar onbeperkte data. Handig omdat ik in de zomermaanden veel van huis ben.

Na telefonisch overleg is dit goed en snel geregeld, mijn huidige abonnement zou verhoogd worden en op mijn verzoek weer terug naar wat het was.

Veel plezier gehad van deze optie om tussentijds te verhogen.

 

Vandaag na een kort telefonisch gesprek begrepen van de helpdeskmedewerker dat per 1 oktober mijn oude abonnement weer ingaat, voor hetzelfde bedrag, zonder weer aan een jaarcontract vast te zitten.

Dit jaarcontract had ik al uitgezeten voor ik aan de tijdelijke verhoging begon.

 

Ne enkele minuten ontving ik al een sms (bijgevoegd) dat mijn abbo per 1 okt ingaat met 5 gig data. Hierop heb ik opnieuw contact gezocht met de helpdesk maar deze mevrouw kon niets meer veranderen.

 

Kunt u ervoor zorgen dat mijn oude abonnement weer ingaat per 1 oktober 2020, zonder aan een jaarcontract vast te zitten? Het oude abonnement was:

6 gig data

onbeperkt bellen/sms

19,50 per maand

 

Het is maar 1 gig verschil maar 19,50 is wel erg fors en niet volgens afspraak.

 

Ik verneem het graag.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

René Maliepaard


Het kan twee of meerdere dagen duren voor er gereageerd wordt. Hou het topic even in de gaten .


Hi @ReneMRene, goed dat je je gegevens in hebt gevuld, ik heb de situatie nu direct onder de loep kunnen nemen!

Wat ik kan concluderen, is dat het verkeerd is gegaan bij de wijziging in juli en dan voornamelijk met de communicatie over die wijziging, aangezien toen al een nieuw contract in werking is getreden, waardoor de mogelijkheid om terug te gaan naar je oude abonnement direct de deur uit was. Dit kan helaas dus ook echt niet meer, aangezien het niet een tijdelijke verhoging betreft :slight_frown:

Je had voorheen een ‘2017’ abonnement, waarbij onbeperkt data geen optie is, dit bestond nog niet op het moment dat dit abonnement inging en bestaat zodoende nu nog steeds niet in het bestelsysteem, als je binnen je bestaande contract wilt blijven. Binnen dat ‘2017’ contract had je zonder problemen omhoog gekund naar een grotere bundel (van bijvoorbeeld 50Gb) en daarna weer terug naar de 6Gb die je gewend was. Doordat er echter onbeperkt internet door jou is aangevraagd, is er een verlenging naar een gloednieuw KPN Hussel abonnement in werking getreden.

Waar het mis is gegaan in de communicatie tijdens dat gesprek weet ik niet aangezien ik er niet bij was, maar ik kan me voorstellen dat de collega die je gesproken hebt verkeerd heeft begrepen dat je geen nieuw contract wilde hebben. Als dat duidelijk was geweest, had de collega je kunnen vertellen dat je a. niet kon kiezen voor onbeperkt internet maar wel voor een grotere bundel of b. zoals nu een verlenging kon doorvoeren waarbij je wel gebruik kunt maken van onbeperkt data.

Het KPN Hussel abonnement met 5Gb is wel voordeliger, dit kost je straks €17,50 per maand, terwijl je ‘oude’ abonnement €19,57 kostte. Je krijgt dus minder (geen 6 maar 5GB), maar betaalt ook  minder. 

 


Bedankt voor u reactie. Echter kan ik hier nog weinig mee. Ik heb duidelijk aangegeven in Juli dat ik na 1 maand en mogelijk 2 maanden, direct terug wil naar mijn oude dus op dat moment huidige abonnement. Ik ben toen niet geïnformeerd dat het dan niet mogelijk is naar onbeperkt internet te gaan. Anders had ik hierin een andere keus gemaakt. 

Ik heb op dit moment ook aangegeven geen jaar aan een abonnement vast te willen zitten, maar dat ik de mogelijkheid wil hebben deze maandelijks op te kunnen zeggen. 
Ik lees in u reactie dat ik nu 17,50 ga betalen voor 5GB, maar kan ik hem dan ook maandelijks opzeggen? Ik ben namelijk niet van plan om 2,50 euro te betalen om dit te kunnen, want dan had ik in juli mijn abonnement gelaten zoals hij was. Hierdoor was hij maandelijks opzegbaar. 

Al met al een miscommunicatie waar ik als klant de dupe van ben, en waar we hopelijk tot een oplossing kunnen komen. 


Bedankt voor u reactie. Echter kan ik hier nog weinig mee. Ik heb duidelijk aangegeven in Juli dat ik na 1 maand en mogelijk 2 maanden, direct terug wil naar mijn oude dus op dat moment huidige abonnement. Ik ben toen niet geïnformeerd dat het dan niet mogelijk is naar onbeperkt internet te gaan. Anders had ik hierin een andere keus gemaakt. 

Dat is precies wat ik bedoel met dat het hier verkeerd al is gegaan, en ondanks dat dit een fout aan onze kant lijkt te zijn, is er geen enkele mogelijkheid om je weer terug te zetten naar je oude abonnement omdat die simpelweg niet meer bestaat in onze bestelsystemen :slight_frown:

Wat ik met je af wil spreken, is dat ik op 1 oktober -als de wijziging naar het abonnement met 5Gb is afgerond- voor je ga kijken of de optie om maandelijks te kunnen opzeggen dan ook aan staat en zo ja, of ik de kosten daarvoor kan vergoeden. De wijziging loopt nu nog, dus tot die tijd kan ik niets voor je betekenen omdat het systeem ‘op slot’ zit!


Hoi Maja,

Dankje voor je voorstel.

Blijft nog een vraag staan, mocht het zo zijn dat maandelijks opzegbaar per 1 oktober niet aanstaat dan zou ik per deze datum toch weer aan een jaarcontract vast zitten? Dat is wat ik absoluut niet wil.

Verder hoop ik dat je je voorstel kunt uitvoeren.

 

Groeten,

René 


Volgens mij komt het helemaal goed, aangezien ik als einddatum van je contract 27-08-2020 zie staan. Ik zie op dit moment echter géén 'maandelijks opzegbaar’ optie terug onder je abonnement, dus daar raak ik een beetje van in de war :wink:

Ik ga op 1oktober direct voor je kijken hoe het zit!


Hoi Maja,

Ik hoop op je optimisme...:-)

Hoor het graag begin volgende de maand.

 

Groeten,

René 


Hoi Maja,

Bijgevoegd een schermafbeelding van Mijn KPN.
Abo is verlengbaar maar de kosten kloppen niet helemaal…..

 

 


Hi @ReneMRene!

Dat je hier raar tegenaan kijkt snap ik helemaal, in de app worden kortingen niet meegenomen, wat nogal verwarrend kan zijn zoals je merkt :wink: Zo staat ‘5G’ voor €2,50 op je factuur, maar wordt dat ook direct weggestreept door een kortingsregel, die zie je hier echter niet in terug. Daarnaast ontvang je een lifetime korting op de vaste abonnementsprijs en is de KPN Hussel korting nog niet meegerekend.  Als over een paar dagen je factuur van de maand oktober uitkomt,  zal je daar een ander bedrag op zien staan :slight_smile: 

Verder valt me op dat  je abonnementsprijs met €0,53 is gestegen, wat komt doordat er elk jaar per 1 oktober een inflatiecorrectie toe wordt gepast.

Dat je niet betaalt voor het maandelijks opzegbaar zijn, kan ik nu bevestigen! Deze optie staat niet aan, maar je contractperiode klopt wel zoals je ook in de app ziet staan (einddatum contract is 27-08-2020). Dit gaat dus helemaal zoals afgesproken :slight_smile:


Hoi Maja,

Dankje, ik wacht de factuur even af. Ik dacht dat de inflatie elk jaar in juli plaatsvond? Vandaar ook het oude bedrag van €19,53 wat ooit met 19,- is begonnen. juli of oktober maakt verder niet uit.

 

Zodra de factuur binnen is trek ik aan de bel...:-)

 


Ik weet niet beter dan dat  dit per 1 oktober verwerkt wordt en ik werk hier al een flink aantal jaartjes :wink:

Als je even een gil geeft op het moment dat je de factuur hebt ontvangen, kunnen we die samen even bij langs lopen zodat we zeker weten dat alles klopt!


Doe ik, Dankje!


Dag Maja, daar ben ik weer.

Er gaat iets niet helemaal goed, de factuur is binnen.

Totaal € 25,53 

 

 


Hmm, ik zie direct al dat je helemaal geen Hussel korting meer krijgt, dat hoort er nog af te gaan. Zelf kan ik dit niet wijzigen, dus ik heb nu een achterliggende afdeling aangestuurd. Vanuit daar hoort er binnen een aantal dagen contact opgenomen te worden over deze kwestie, het is me echter niet helemaal duidelijk of je een sms ontvangt als de korting weer aan is gezet, of dat ze je echt even gaan bellen hierover. Laat je het weten als je iets hebt gehoord?


Hoi Maja,

 

Bedankt voor je belletje, zodra de andere afdeling contact heeft opgenomen laat ik dat hier ook even weten. Volgens e-mail en SMS is de husselkorting van € 5,- is inmiddels verwerkt, we komen weer in de buurt van de oude samenstelling van het abonnement wat ik had.

Bedankt voor je moeite zover!


Graag gedaan, hoop dat je snel wat van e andere afdeling hoort!


Hoi Maja, ik had hier gisteren een heel verhaal neergezet, bij mij is dat verdwenen, heb je het wel kunnen lezen?


Hi Rene, ik heb geen melding gehad dat je een nieuw bericht hebt geplaatst, ik heb dus ook niks gelezen :slight_frown:


Hoi Maja,

Jammer dat mijn verhaal is verdwenen, ik zal proberen de strekking te herhalen.

De andere afdeling heeft contact opgenomen op 14 oktober en is meegegaan met jouw voorstel van € 1,50 korting. (in eerste instantie € 1,-) Dankje daarvoor!

Ik kom weer ongeveer waar ik vandaan kwam met het mobiele abonnement. Verder stelde hij een bos bloemen en een flesje wijn voor, vanwege het gedoe, erg attent maar niet nodig.

In plaats daarvan heeft hij naar het thuis alles in 1 pakket gekeken en de korting voor nieuwe klanten toegepast met een bedenktijd tot 3 november.

Dat brengt mij op het volgende, kan ik met dit mobile abonnement wel makkelijk per maand verhogen / verlagen zonder poespas?

Het mobiele abonnement is nu € 19,- voor 5 gig en onbeperkt bellen. Op de website zelfs nog goedkoper voor 1 jaar.

Als we thuis bij KPN blijven is dit ook een jaarcontract, is het dan niet beter om ook naar dit abonnement te gaan?

Afhankelijk hiervan hebben we nu tot 3 november de tijd om naar een andere provider over te stappen, glasvezel word aangelegd en providers als Caiway en Delta adverteren vrij agressief zelfs.

Het voorstel van KPN is prima, alleen wil ik even zeker weten als ik de volgende keer het mobiele abonnement tijdelijk aanpas of dat zonder problemen kan incl. terug zetten? Ongeacht of dit mobiele abonnement in het jaarcontract valt of niet?

Als laatste, de factuur van 7 oktober is € 25,53, wordt dit met de volgende factuur verrekend?

 

Bovenstaande is ongeveer wat ik als epistel had neergezet….:-)

Verder tevreden met de diensten zoals ze zijn!

 

Groeten,

 

René


Ah, inderdaad een flink verhaal, jammer dat ie de eerste keer verloren is gegaan zodat je hem nog een keer moest typen :sweat_smile:

De andere afdeling heeft contact opgenomen op 14 oktober en is meegegaan met jouw voorstel van € 1,50 korting. (in eerste instantie € 1,-) Dankje daarvoor!

Top, fijn dat dit voor je geregeld is!

Dat brengt mij op het volgende, kan ik met dit mobile abonnement wel makkelijk per maand verhogen / verlagen zonder poespas?

Yes, met het Hussel abonnement dat je nu hebt, kan je via je MijnKPN account elke maand een hogere of lagere bundel kiezen :slight_smile:

Zo'n wijziging gaat altijd in op de 1e van de volgende maand. Voor zover ik kan zien is de €1,50 korting die je nu ontvangt, een ‘losse’ korting die niet gekoppeld is aan je huidige abonnement. Als je dus tijdelijk wijzigt, zou de korting moeten blijven bestaan.

Als laatste, de factuur van 7 oktober is € 25,53, wordt dit met de volgende factuur verrekend?

Ik zie nog geen ingevoerde vergoeding, heb je hier iets concreets over afgesproken met mijn collega? Zonder het antwoord op die vraag durf ik zelf nog niks te vergoeden aangezien het dan kan zijn dat er 2 keer een vergoeding in wordt gevoerd en dan gaat het mis :wink:

 

 

 


Hoi Maja,

Duidelijk zo, Dankje. Zijn we bijna klaar....:-)

Ik heb betreft de factuur niets afgesproken. 

Wil jij hier nog even induiken?


Yes, deze factuur pakte €6,50 duurder uit dan de bedoeling was, maar een deel daarvan zal al automatisch verrekend gaan worden met je volgende factuur. Aangezien dit ongeveer halverwege de maand (de 14e) recht is gezet, zal iets minder dan de helft overblijven. Ik zal handmatig €3,25 gaan vergoeden, zodat het helemaal klopt!