Skip to main content

Ik heb vorige week mijn mobiele abonnement verlengd, met een toestel erbij. Mijn dochter kwam met Pasen, dus die heeft hem gelijk voor mij geïnstalleerd.

Mijn verlenging gaat officieel pas per juli in.

 

In de zomer ben ik vaak op de camping en ik maak dan meer gebruik van internet om met FaceTime te bellen met mijn dochter die in het buitenland woont. Vandaag wilde we mijn huidige abonnement aanpassen, zoals we elk jaar in de zomer doen. We wilden nu voor de zomermaanden een onbeperkte data bundel nemen.

Normaal is dit via “Mijn KPN” te regelen, maar die optie was onbereikbaar.

We hebben dus de KPN gebeld en die zei dat dat nu niet kan, omdat er geen 2 opdrachten tegelijk kunnen. De verlengingsopdracht is blijkbaar 1 opdracht die er nu tot juli in blijft staan en daardoor kan ik mijn huidige abonnement, niet aanpassen voor het internet.

 

Ze zei aan de telefoon dat ik dan wel steeds extra bundels kon kopen, maar dat is natuurlijk niet te doen en onwijs duur.

Dus …… nu moet ik dus mijn verlenging annuleren ….. de telefoon die dus al door mijn dochter is geïnstalleerd, weer leeg laten halen, die telefoon terugsturen.

Zodra dat verwerkt is, kan ik mijn huidige abonnement aanpassen voor het internet.

Daarna kan ik weer gaan verlengen en weer een telefoon op laten sturen. En dan iemand zoeken die hem weer voor me kan installeren

 

Wat een geld mensen, deze telefoon is prima, maar die komt nu dus retour bij jullie, en al die extra porto kosten en vooral het gedoe allemaal…….

 

En dat alleen maar omdat ik mijn huidige abonnement wil aanpassen qua internet….

Is er echt geen optie omdat in jullie systeem aan te passen?

 

U kunt altijd uw abonnement aanpassen.  Het duurt wel even voor dat de laatste wijziging helemaal doorgevoerd is in alle systemen.  U kunt maar één keer per maand wijzigen. Volgende maand moet het wel kunnen.


Als de verlenging eenmaal gestart is dan kan je het abonnement niet meer aanpassen totdat de verlenging erdoor is of de order in het geheel is geannuleerd. 
Helaas kan dit ook niet anders geregeld worden, want het systeem mag maar een wijziging per keer verwerken. 

Houd er rekening mee dat je nieuwe abonnement ook niet meteen aan te passen is, deze moet minimaal een maand actief zijn, dus is de wijziging pas mogelijk vanaf Augustus. 


Dank je wel voor de uitleg en ook dat je me nu al waarschuwt dat het dan nog een maand duurt ….