Skip to main content

Ik wil het verzonden sms-bericht op de factuur ontvangen Ik wil zien wat ik heb geschreven omdat ik het bericht heb verwijderd en ik kan me de inhoud van het bericht niet herinneren

Hallo @Andrzej 

KPN registreert de inhoud van jouw sms berichten niet. Dat mag ook helemaal niet door de privacyregels.


en ik zal zien hoe vaak er een sms is verzonden en ontvangen met één telefoonnummer?


KPN registreert voor de factuur alleen de tijdstippen en nummers van de door jou verzonden sms’jes.


ook sms ontvangen?


ook sms ontvangen?

nee, alleen sms verzonden. Alleen die gaan ten laste van jouw bundel.


en hoe kan ik de inhoud van de verzonden sms controleren?


Als je berichten zelf verwijderd hebt, dan gaat dat niet lukken.

KPN registreert de inhoud van jouw sms berichten niet. Dat mag ook helemaal niet door de privacyregels.

 


Waarom heb ik 2 sms'jes gestuurd en de factuur heeft 5 sms'jes met één telefoonnummer?


Een bericht van langer dan 160 tekens word op de achtergrond automatisch opgedeeld in meerdere sms'jes. 


alleen dat er een interval van 30 minuten is tussen berichten, en de sms was niet lang


Een bericht van langer dan 160 tekens word op de achtergrond automatisch opgedeeld in meerdere sms'jes. 

En als je emoticons (smileys) of speciale leestekens gebruikt (zoals ë, ï, û), wordt de lengte van een bericht ingekort tot maximaal 70 tekens en wordt ook een kort(er) bericht in meer delen opgebroken.

Op Wiki vond ik een duidelijke verklaring (technisch verhaal over bits en bytes)

Maar zonder de berichten (die je zelf hebt weggegooid) blijft dit verder een zinloze discussie.
Volgende keer dus langer bewaren @Andrzej .


Ik heb de sms per ongeluk verwijderd en ik weet dat ik twee korte sms-berichten heb verzonden en de factuur is 5


Dan zullen er toch echt 5 verzonden zijn, maar zonder de weggegooide informatie uit jouw toestel zal je daar nooit in detail achterkomen. Waren het standaard sms’jes binnen jouw bundel of heeft het versturen geld gekost?


Ik heb onbeperkt abonnement, schrijven, bellen, onbeperkt internet