Skip to main content
Sticky

[Winactie] KPN vijfde keer op rij het beste mobiele netwerk van Nederland!

• March 5, 2026
  • 23 reacties
  • 236 keer bekeken
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Mooi nieuws om met jullie te delen! Tijdens het Mobile World Congress in Barcelona is het mobiele netwerk van KPN voor de vijfde keer op rij uitgeroepen tot het beste mobiele netwerk van Nederland! 

Daar doen we het voor: de optimale mobiele ervaring

We merken allemaal hoe belangrijk mobiel internet is geworden. Videobellen, streamen, navigeren, werken, foto's delen… en dat vaak tegelijk. Het dataverbruik groeit hard en apps worden steeds groter.

Juist daarom blijven we investeren in en werken aan een stabiel en betrouwbaar netwerk, zodat jij overal in Nederland verbonden blijft. 

Onafhankelijk getest

De score liegt er niet om: 988 van de 1000 punten, de hoogste score wereldwijd binnen deze benchmark die in meer dan 120 landen wordt uitgevoerd. De metingen worden gedaan door Umlaut in opdracht van Connect Magazine. Daarbij zijn duizenden kilometers afgelegd en zijn steden, dorpen en snelwegen uitgebreid getest. Wat dit jaar extra opvalt? De bijna maximale score op gesprekskwaliteit: 269 van de 270 punten. Dat betekent dat jullie kunnen rekenen op stabiele gesprekken en betrouwbare verbindingen, vrijwel overal. 

Winactie, want we vieren het samen!

Successen vier je samen. Daarom hebben we een leuke winactie! 

Win een nachtje weg voor twee personen

Waar geniet jij van ons netwerk? Deel jouw favoriete plek in Nederland: een stad, strand, natuurgebied of misschien gewoon in je eigen buurt… We zijn benieuwd naar jullie verhalen en foto's!

Onze spelregels

• Meedoen kan tot dinsdag 31 maart 2026 17:00 uur
  • De winnaar maken we bekend op woensdag 01 april 2026 12:00 uur 
  • Zorg dat je naam en adresgegevens in je profiel staan, zo kunnen wij de prijs zo snel mogelijk naar de winnaar opsturen

Blijf verbonden, waar je ook gaat. En wie weet pak jij straks je weekendtas in! 

23 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 5, 2026

Ik kies voor Schoorl. Ik ben daar ooit op een jeugdkamp geweest en ik was toen onder de indruk van het klimduin en sowieso van de prachtige duinen daar. Ik zou daar graag weer eens (met mijn echtgenote) een weekend willen rondwandelen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Ik zou ook wel weer eens een heerlijk weekend naar Schoorl willen, aangezien ik er alweer een lange tijd niet meer ben geweest.

In totaal ben ik er al twee keer (een lange week) op vakantie 👝geweest met inmiddels mijn ex, en we sliepen 🛌 in het prachtig onderhouden hotel “Hotel - Restaurant Jan van Schoorl” wat pal tegen het duingebied gelegen is.

En net zoals mede community lid ​@Noordzee al zei, zie ik mij de hoogste duin van Nederland weer beklimmen, met aansluitend een prachtige wandeling maken in het duingebied (met veel sparren 🌲🌲) wat tegen Schoorl aanligt.

Ik kan daar echt helemaal tot rust 😌komen, en volop genieten van de natuur.
Ook al woon ik pal tegen de (hoge) Veluwe 🌳 aan, waar het ook goed toefen.

Daarnaast kan dan gelijk testen 📱 hoe het staat met de actuele dekking van het KPN mobiele netwerk op 5G, want die was toentertijd nog niet optimaal in Schoorl.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik ben in mijn jeugd ook vaak op vakantie geweest in Schoorl en omgeving. Mooie foto's heren!

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 5, 2026

Omdat wij in de buurt van Schoorl wonen komen we er regelmatig. Bij het Buitencentrum Schoorlse Duinen  van Staatsbosbeheer beginnen prachtige wandelingen door een uniek duingebied, zeer aan te bevelen! De netwerkdekking in het duingebied (van zowel KPN als de andere providers) was altijd heel pover, wat met de komst van G5 wel iets verbeterd is, maar zeker nog niet optimaal. Maar niet getreurd, het is er fijn vertoeven, waarbij het klimduin in het centrum van het dorp eveneens een aanrader is.  

55 meter hoge duintrap met 250 treden  

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 5, 2026

@Michel.uit.Arnhem schreef:​  Zie ik mij de hoogste duin van Nederland weer beklimmen, met aansluitend een prachtige wandeling maken in het duingebied (met veel sparren 🌲🌲) wat tegen Schoorl aanligt.

Vele sparren zijn de laatste jaren (weliswaar onder protest) gekapt. Men wil een aantal duingebieden ontdoen van sparren en andere bosschage en deze zo weer terug brengen in de oerstaat, nl stuifzand. Maar wees gerust @Michel, er is nog genoeg bos over. Bewandel dan ook de Roetroute. Deze uitgestippeld na de hevige duinbranden in 2010.  

Een markering in de Roet route.

Hoewel de sporen van brand nog duidelijk aanwezig zijn is het bijzonder om te zien hoe de natuur zich na 16 jaar weer heeft hersteld.  

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 5, 2026

Schoorl is natuurlijk schitterend, (denk ik) maar hebben we al eens een festival geprobeerd?

Concert at Sea, de Brouwersdam. Ik kom er al sinds ik een manneke van 10 ben, inmiddels zo’n 10 jaar als bezoeker en daarna 10 jaar als medewerker. Het is een feest, maar ook een halve maand waar ik jaarlijks naar toe leef. 

Mobiel was eerst echt wel een drama, maar sinds een jaar of vier / vijf kan KPN met behulp van een tijdelijke steunpunt zo’n klus ook prima aan.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

55 meter hoge duintrap met 250 treden  

Hoi ​@Berrie_Kaas 

Bij het zien van jouw foto’s ga ik weer even terug in de tijd.

Zo ben ik samen met mijn ex bij het “Buitencentrum Schoorlse Duinen” binnen geweest, en hebben daar toen iets gekocht, alleen weet ik niet meer precies wat ik daar toen had gekocht.
Mijn ex kocht er volgens mij een paraplu met daarop vlinders 🦋 🦋afgebeeld.

Ook de lange trap omhoog ⬆⬆ met 250 treden, hebben wij toen beklommen.
Boven hebben we even genoten van het prachtig panorama uitzicht, en daarbij wat gedronken.
Ik zie mezelf, maar ook mijn ex nog deze trap bewandelen.
Mooie en vooral dierbare herinneringen 💭 komen bij het zien van jouw geplaatste foto’s weer naar boven drijven.

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • March 5, 2026

Allerlaatste concert ooit in Feyenoord stadion. DI-rect laaste concert ooit in Feyenoord stadion.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Schoorl is natuurlijk schitterend, (denk ik) maar hebben we al eens een festival geprobeerd?

Concert at Sea, de Brouwersdam. Ik kom er al sinds ik een manneke van 10 ben, inmiddels zo’n 10 jaar als bezoeker en daarna 10 jaar als medewerker. Het is een feest, maar ook een halve maand waar ik jaarlijks naar toe leef. 

Mobiel was eerst echt wel een drama, maar sinds een jaar of vier / vijf kan KPN met behulp van een tijdelijke steunpunt zo’n klus ook prima aan.

Hoi ​@Ik_Combineer 

Ik zou zeggen boek samen met je verloofde een midweek of weekend in het hotel in Schoorl, en geniet samen 💘 van de prachtige natuur 🌲🌳🦋🦉in het duingebied bij Schoorl.
Het is echt meer dan de moeite waard!

Ik ben totaal géén festival bezoeker, ook nooit geweest trouwens.
Daarin tegen ken ik “Concert at Sea” 🎶 zeker, aangezien NPO Radio 2 daar altijd live vanaf uitzend, en er ook beelden hiervan te zien zijn op televisie.

Maar mij zul je nooit aantreffen bij een festival of concert, dat zijn veel te veel prikkels voor mij, en daarnaast kan ik niet tegen een grote groep mensen bij elkaar.

Maar wel superleuk 😃 dat jij daar echt naar toe leeft, en er vervolgens van geniet.

Het is trouwens wel een tijdelijke zendmast met beamers erop gemonteerd, dus genoeg vermogen en ruimte voor data lijkt mij zo. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 6, 2026

Allerlaatste concert ooit in Feyenoord stadion. DI-rect laaste concert ooit in Feyenoord stadion.

Ik vindt dit soort plaatsen altijd bijzonder als er nog geen bezoekers zijn, een soort van stilte voor de storm. Maar zeker een mooi sfeertje daar. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

De dia in het startbericht doet mij denken aan precies een jaar geleden, tijdens de community dag in Hilversum. In het SQC was dezelfde dia te zien, op de grote schermen aan de wand, maar dan voor de 4e keer op rij met de trotse Louis. 

Ikzelf maak ook gebruik van het perfecte netwerk, waarbij ik kan melden dat in de natuurgebieden in het noorden, de ontvangst goed is. Of dat nu voor muziek is, of voor navigatie, uitstekend bereik.

Eind deze maand hopen we weer hier te lopen, in de boswachterij Exloo, in de oer provincie van Nederland. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Wat een leuke foto's allemaal! Ik ben zelf nog nooit in Schoorl geweest maar als ik het zo mag lezen (en zien) is het zeker een aanrader, ik sla alleen die trap wel over hoor! Is er geen lift? 🤓

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ondanks dat ik daar niet bij was ​@driemaster hoorde ik van veel collega's dat het een zeer geslaagde dag was! Wat een schitterende foto trouwens! Ik heb daar volgens mij in de buurt nog eens op een mountainbike rond gereden. Prachtige omgeving inderdaad!

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Wat een leuke foto's allemaal! Ik ben zelf nog nooit in Schoorl geweest maar als ik het zo mag lezen (en zien) is het zeker een aanrader, ik sla alleen die trap wel over hoor! Is er geen lift? 🤓

Je kunt een lift krijgen van een paard ​@Serenay van KPN . En dat paard brengt je dan naar het strand van Schoorl. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 9, 2026

Heb je geen foto waar je zelf op aan het paardrijden bent ​@Noordzee? Ik wil dat wel zien!! 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 9, 2026

Ik ben dan wel geen Noordzee maar toch, de engste tijd van mijn leven was dit denk ik 😂

Ik ben intens bang voor paarden. Geen idee waarom.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Heb je geen foto waar je zelf op aan het paardrijden bent ​@Noordzee? Ik wil dat wel zien!! 

Hahaha, mij zie je niet op een paard. Ik klim veel liever zelf dat klimduin op. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 9, 2026

Haha, ik heb dus precies hetzelfde ​@Ik_Combineer 😅

Het zijn machtig mooie en sierlijke dieren maar ik heb denk ik te vaak filmpjes gezien waarbij een paard iemand voluit trapte en ik vind het moeilijk om dat helemaal los te laten!

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 9, 2026

Hahaha, mij zie je niet op een paard. Ik klim veel liever zelf dat klimduin op. 

Jammer, ik had nog zulke goede hoop 😆

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • March 9, 2026

Haha, ik heb dus precies hetzelfde ​@Ik_Combineer 😅

Het zijn machtig mooie en sierlijke dieren maar ik heb denk ik te vaak filmpjes gezien waarbij een paard iemand voluit trapte en ik vind het moeilijk om dat helemaal los te laten!

Je kunt nog altijd wat anders doen met paarden, net als die andere Jan. 😉

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • March 9, 2026

Je kunt nog altijd wat anders doen met paarden, net als die andere Jan. 😉

Dat kan zeker maar gelukkig kan ik er ook voor kiezen om dat niet te doen! 

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • March 9, 2026

Kort gezegd ​@Serenay van KPN : Nee, wandelaars zijn aangewezen op spierkracht 😀, en een 🚠 is er al ook niet! 😉.

Ik maak overigens geen reclame hoor, maar (nog) veel meer mooie dingen over Schoorl lees je hier . En kom op vrijdagochtend (op fietsafstand) dan ook even naar de kaasmarkt in Alkmaar. Hier is sinds een jaar of drie openbaar Wifi van KPN in grote delen van het centrum van de stad beschikbaar.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Kort: Nee ​@Serenay van KPN , bezoekers en wandelaars zijn aangewezen op spierkracht 😀, en een 🚠 is er al ook niet! 😉.

Ik maak overigens geen reclame hoor maar (nog) veel meer mooie dingen over Schoorl lees je hier . En kom op vrijdagochtend (op fietsafstand) dan even naar de kaasmarkt in Alkmaar. Hier is sinds een jaar of drie openbaar Wifi van KPN in grote delen van het centrum van de stad beschikbaar.

Hoi ​@Berrie_Kaas 

Het is wel goed voor de beenspieren, om daar een goede wandeling te maken.
Bij een goede wandeling gebruik je namelijk meer spieren, dan bij fietsen bijvoorbeeld.

En dankzij jouw bijgevoegde link 🔗 zag ik meer plekken waar ik heb gewandeld.

Ook ben ik tweemaal op de Kaasmarkt 🧀🧀 in Alkmaar geweest, een mooi oud plein in de binnenstad van Alkmaar, met een ophaalbrug over een gracht/sloot.
En mijn mobiel was toen verbonden met het 4G netwerk, aangezien 5G toen nog lang niet was uitgerold door de providers.

Ik maak nooit gebruik van een gratis WiFi netwerk, ook als het van KPN is.