Skip to main content

Beste,

 

Ik rij vaker van Nederland naar Belgie. Het gebeurt vaker dat ik in Belgie geen wisselgesprek heb of als ik terug naar NL kom, dan mijn wisselgesprek niet meer functioneert. Op mijn telefooninstellingen staat wisselgesprek altijd actief. Zien jullie dit vaker?

 

 

Hi @Chris101976, welkom op het forum!

Als ik onze pagina over wisselgesprekken bekijk, zie ik dat de groepsgesprek functie niet mogelijk is in het buitenland, maar er staat weinig over de gewone wisselgesprekfunctie. Welke van de 2 functies gebruik je precies?


Groepsgesprek kan ik begrijpen dat het niet werkt in het buitenland. Wisselgesprek is echt belangrijk voor mij. Is dit typisch een probleem bij KPN? 
 


Ik wil hier graag navraag over doen bij onze technische dienst, zou je me nog kunnen vertellen of wisselgesprek helemaal nooit werkt als je in België bent, of soms wel en soms niet? 

Zou je ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren, zodat ik met je mee kan kijken! Als laatste ben ik nog benieuwd naar merk/type/besturingssysteem van je mobiele toestel. 


Zie ook dit topic.


Heb je mijn hulp nog nodig @Chris101976? Of heb je dit al via een andere weg geregeld?

Als je nog graag wil dat ik hiermee bij onze technische dienst aanklop, zou je dan nog mijn vraag over je toestel willen beantwoorden en de gegevens in je profiel willen invullen? :slight_smile:


Ok heb mijn nummer bij profiel toegevoegd. In het begin dit wisselgesprek het af en toe. Nu doet het eigenlijk niet meer in het buitenland. 


Ik heb nog geen reactie van de technische dienst, morgen ga ik er even opnieuw achteraan en hoop dat ik je dan snel meer kan vertellen!


Hi @Chris101976, mijn collega van de technische dienst, kan enkel zien dat wisselgesprek op dit moment niet actief staat. Wat er telkens in België gebeurt, kunnen ze niet achterhalen. Zou je nu in ieder geval *43# willen bellen om wisselgesprek weer te activeren? Ik hoop dat het daarna weer goed zal gaan!

 


Jammer. Ik werk als arts en heb de wisselgesprekken nodig als ik dienst heb. Moet ik misschien een nieuwe KPN kaart krijgen met hetzelfde gsm nummer? Lost dat iets op?


 Zou je nu in ieder geval *43# willen bellen om wisselgesprek weer te activeren? Ik hoop dat het daarna weer goed zal gaan!

Heb je dit al geprobeerd @Chris101976? De kans is aanwezig dat alles daarmee weer in orde is :slight_smile: De functie staat nu niet aan dus een nieuwe simkaart gaat daar niks aan veranderen. 


Heb ik al geprobeerd. In NL doen de wissegesprekken het wel maar in België nog steeds niet. Wat kan ik doen?


Ik zie dat wisselgesprek inderdaad weer aan staat nu, erg flauw dat het in België nog steeds niet goed gaat. Zou je me meer kunnen vertellen over wat er precies gebeurt nadat je de grens over gaat? Hoe merk je dat de functie het niet doet? Wat krijgen eventuele bellers precies te horen?

Zou je ook de volgende stappen nog eens willen doorlopen? Bij andere iOS gebruikers heeft dit geholpen bij problemen met wisselgesprek:

1. Ga naar instellingen
2. Kies voor ' Mobiele Data'
3. Klik op ' Schakel 4G in'
4. En dan 'Alleen data'
5. Na deze stappen activeert u wissel gesprek met stercode *43#


Beste,

 

op de iPhone ga ik naar instellingen. Dan naar mobiel netwerk ( want je kan niet meteen naar mobiele data) dan naar opties mobiele data en daar staat 4G Volte aan. 
Of moet ik het anders doen?


Ah, als dit stappenplan inmiddels achterhaald is en dit blijkbaar alleen bij oudere iOS versies van toepassing was, denk ik dat dit in jouw geval ook geen oplossing meer gaat bieden :slight_frown:

Ik zie dat wisselgesprek inderdaad weer aan staat nu, erg flauw dat het in België nog steeds niet goed gaat. Zou je me meer kunnen vertellen over wat er precies gebeurt nadat je de grens over gaat? Hoe merk je dat de functie het niet doet? Wat krijgen eventuele bellers precies te horen?

Zou je deze vragen nog voor me kunnen beantwoorden? Ik wil nu toch graag een melding aanmaken voor de technische dienst, zodat ze daar uit kunnen zoeken waarom de functie het niet meer doet als je tegenwoordig de grens over gaat!


Ok. Als ik de grens over ga dan schakel ik over op een Belgisch netwerk. Als ik aan het bellen ben dan kunnen vrienden mij niet bereiken en krijgen ze een bezettoon te horen. Ik zie niet dat ze mij bellen terwijl ik aan het bellen ben, maar kan dat wel zien als ik in Nederland ben en kan dan makkelijk van het ene gesprek naar het andere overschakelen. Het is een zeer belangrijke functie voor mij aangezien ik wachtdiensten heb. 


Duidelijk! Ik heb nu een melding doorgezet naar onze technische dienst, vanuit daar zullen ze binnen 10 werkdagen contact met je opnemen hierover. Laat je het weten als je iets van ze hebt gehoord,  zodat ik weet dat het goed opgepakt is en wat de uitkomst is? :slight_smile:


Hi @Chris101976, heb je inmiddels iets gehoord van onze technische dienst? Ik kan zelf geen notities van ze terugzien, dus ik ben bang dat er iets niet helemaal goed is gegaan. Uiteraard hoop ik dat ik het mis heb, en dat je wel contact met ze hebt gehad!


Dag Maja,

 

Technische dienst heeft gebeld en het is gelukt. Ik heb nu ook wisselgesprek functie in het buitenland. 
Bedankt.

 

groet


Ah wat fijn! Dan zijn ze denk ik vergeten om een notitie achter te laten :wink:

Wat was het euvel precies?


Weet niet precies wat de oorzaak was, maar technische dienst ging iets regelen bij hun en sinds vandaag doet hij het. 


Dan zal er toch ergens aan onze kant iets niet goed hebben gestaan :thinking: Top dat het weer werkt!