Skip to main content

Ik kan niet vinden hoe ik zelf wisselgesprek uit kan zetten. Kan iemand mij dat vertellen ajb.

Hallo @MdeJ ,

Vaak vind je dat in de Telefoon app.
Daarbinnen via instellingen (achter de drie puntjes) en dan aanvullende services.


@MdeJ 

Is het nu gelukt? 

 


Nee helaas. Ik kan geen aanvullende services vinden. Heb Samsung S10e. Heb ook heel mijn KPN app afgezocht, maar helaas niets. Wel balen. Ik kan me ook  niet herinneren dat ik het ooit aangezet heb. Mogelijk is dit er ooit ingekomen bij verlengen contract. Bij laatste verlenging stond ook ineens mijn telefoonnummer online. Had ik ook nooit om gevraagd 😔. Misschien de helpdesk een keer bellen


In dit topic heeft iemand een Samsung S10 en daar is het wel op die manier opgelost : 

https://forum.kpn.com/mobiele-diensten-18/hoe-kan-ik-wisselgesprek-uit-zetten-480849

 

Op mijn iPhone kies ik in het menu : 

  • Instellingen 
  • Telefoon
  • Wisselgesprek
  • Aan/uit

@MdeJ Welkom hier op het KPN Forum! 
Vanuit KPN hebben wij de mogelijkheid wisselgesprek te blokkeren, dus dat het helemaal niet meer mogelijk is, zolang de blokkade actief is. Echter blokkeren we dit niet standaard, omdat we deze functie niet willen ontnemen van de klant.
Wat we vaak zien, is dat na een update van de telefoon deze instellingen zijn teruggezet naar ‘standaard’, het kan zijn dat het toen is aangezet. Afijn, Noordzee heeft je al voorzien van de stappen hoe je wisselgesprek uitzet in de telefoon. 
Mocht je er niet helemaal uitkomen, dan kan ik het ook voor je blokkeren in het netwerk. 
Als je dan in de toekomst, wel wil gebruikmaken van de wisselgespreksfunctie, dan kunnen wij het gewoon weer uitzetten. Geen maar een gil als ik dit voor je moet doen. :smile:


Het staat inderdaad in de telefoonapp. Maar ik heb helemaal geen behoefte aan wisselgesprek. Ik heb het liever gewoon helemaal uit gezet.

Zou heel fijn zijn als jullie het vanuit KPN willen blokkeren. Dan hoef ik ook geen helpdesk meer te bellen.

Dus hierbij mijn toestemming om het uit te schakelen.

 


@MdeJ Is geregeld. Binnen één uur is het uitgeschakeld. Je ontvangt of hebt al een sms ontvangen met: ‘we hebben je netwerkinstellingen gewijzigd’. Dit was ik :hugging:


Ik wil ook graag de functie uit laten zetten op de telefoon. Hierbij geef ik toestemming om dat te doen. Gaat om nummer dat eindigt op 528


Hi @Giant2000! Wij zijn elkaar nog niet zo vaak tegengekomen hier, leuk! Ik heb het voor je aangepast. Als het goed is heeft het betreffende nummer een sms'je ontvangen met het bericht dat de netwerkinstellingen zijn gewijzigd. Dit was ik! Geef je een gil als ik (nog) iets kan betekenen voor je? :blush:  


Hey @Lisa dankjewel. Het werkt! Mijn vrouw vertelde over een storend wissel telefoontje toen ze net een heel belangrijk gesprek had en vroeg of dat er alsjeblieft af kon. 

Overigens heb ik van mijn werk een T-Mobile abonnement waarmee je wisselgesprekken aan en uit kan zetten via een sms code. Idee voor KPN? 


Graag gedaan @Giant2000. Je kunt de functie wisselgesprek bij ons aanzetten door *43# te bellen. Helaas hebben wij geen code om het wisselgesprek uit te zetten:thinking: . Best gek eigenlijk, haha. Op zich is het niet nodig, want je kunt het wisselgesprek vrijwel altijd uitzetten in de instellingen van het toestel. 
Voor je vrouw heeft het momenteel geen nut om het aan en uit te zetten, omdat ik het in het achterliggende (leidende) systeem heb uitgeschakeld. 
Ik begrijp haar reactie trouwens heel goed. Een wisselgesprek kan behoorlijk afleiden! 


@Lisa  Ik heb de meerwaarde van een wisselgesprek nooit begrepen, ik heb wel eens meegemaakt dat de andere aan de lijn mij meedeelde dat er een wisselgesprek was en word ik vervolgens midden in een gesprek onbeleefd in de wacht gezet. Ik verbreek dan de verbinding. Ja, met wie ben je nou aan het bellen?

Een van de eerste dingen die ik dus doe met een nieuwe telefoon is dat uitzetten.

Zou het niet beter zijn dat wisselgespek standaard uitstaat en het voor de “onbeleefde liefhebber :wink:“ met de code *42# aangezet kan worden?


Wij blokkeren standaard niets, omdat wij het belangrijk vinden dat de klant dit zelf kan bepalen. Ik vermoed dat ‘zelfredzaamheid’ ook mee speelt. Aangezien de klant het zelf kan blokkeren in de telefoon, hoeft er niets door ons gedaan te worden. Tenzij er expliciet om gevraagd wordt, zoals nu. Wanneer we het wel blokkeren vragen we om belverkeer naar onze klantenservice. :persevere:


De mogelijkheid om wisselen gesprek uit te zetten kan ik niet vinden. Van mij mag het definitief uit. Liever dat ze een ingesprektoon horen dan eindeloos blijven bellen. Kan dat?


Hi @Vaartjeapestaartje! Ja, dat kan:blush:  Ik heb ‘wisselgesprek’ voor je geblokkeerd. Wij kunnen dit ten alle tijden weer terugdraaien, mocht je er in de toekomst gebruik van willen maken:nerd:


Reageer