Skip to main content

De klacht

Beste, we zijn al jaren trouwe klant bij kpn en hebben 3 mobiele abonnementen + thuis internet + tv.
We zijn verhuisd op 10-12-2020 naar een nieuwbouwwijk 6 km verderop, we wisten 2 maanden van te voren dat deze verhuisdatum bekend was, dit hebben we ook aan kpn doorgegeven en onze abonnementen naar het nieuwe adres mee verhuisd.
Het is zo schrikbarend dat kpn mobiel hier geen bereik heeft, je kunt 112 niet eens bellen. Dat baart ons echt zorgen in deze onzekere coronatijd.
Meerdere malen de klantenservice gebeld, deze zeggen ; heb je geen 4g dan? Ik zeg dan neeee niet eens bereik om te bellen, dan zeggen hun weer ; dan heb je toch 3G waarmee je kunt bellen? Ik zeg als je niet eens bereik hebt om te bellen, dan kun je ook niet internetten.
Zover mobiel, nu tv en internet thuis...
splinternieuwe wijk overal glasvezel alleen ons huis niet, terwijl we in onze andere huis in dezelfde gemeente wel glasvezel hadden.
dus kpn heeft hier maar een koper aansluiting aangelegd (letterlijk opgegraven en kabel gelegd) maar door de overstap 7 dagen geen tv, internet, telefoon.(sinds 17-12-2020 internet via koper/adsl wat een drama, wel betalen voor glasvezel snelheid)
Kpn zegt dan zo mooi ; je hebt toch 4G? ik zeg we hebben 2 tieners in huis met telefoon en tablet, als die geen internet of tv hebben dan zijn ze zeer verdrietig omdat deze ook opdrachten thuis moeten doen voor school.
Ik vroeg: kunnen jullie als kpn geen digitenne leen pakket opsturen, zodat we als gezin toch het nieuws en andere dingen kunnen zien als gezin in deze coronacrisis? Klantenservice; nee dat kunnen we niet doen, maar je hebt toch 4g?
Ppffff zeg ik, ik kan niet eens 112 bellen, hoe krijg ik dan 4g?
Afijn al met al doet de kpn adsl uit de jaren 0 het, maar continu vastlopend beeld, internet wat schommelt.
Bellen kon met de iPhone niet, dus hebben we Android telefoons aan moeten schaffen omdat bellen via WiFi alleen met Android mogelijk is.(daardoor is het netwerk thuis overbelast en kun je niets doen met 17 mb download en 2 mb upload)
Dus aan onze kpn mobiel hebben we niets op deze manier, vrienden van ons hebben Vodafone en T-Mobile, deze werken goed hier. Raar maar waar, kpn ziet de klant als melkkoe, echt maffia.
2 maanden lang konden we het pluspakket niet stoppen, omdat er een verhuizing was doorgevoerd, echt belachelijk, kon wel betalen voor iets overbodigs en zinloos. wat een slecht bedrijf is kpn geworden, 
Ze zijn erger als de belastingdienst, echt maffia.....
 

De oplossing

Mij serieus gaat nemen, ook composeren voor diensten die ze niet kunnen leveren.

Klantnummer (...)

 

*Admin: gegevens verborgen i.v.m. privacy


Beste R.Vink,

Bellen via Wifi is bij Iphone gewoon mogelijk; instellingen - mobiel netwerk - bellen via Wifi. 
 Daarnaast waar woon je? Het kan inderdaad voorkomen dat op bepaalde plaatsen in Nederland VF of TMobile een betere dekking heeft dan KPN. Overigens komt dit andersom ook regelmatig voor. 
Daarnaast wil je dat KPN jou serieus neemt, maar als je KPN met de Maffia gaat vergelijken, kan ik jou ook totaal niet serieus nemen. 
Fijne avond verder.


De klacht

Beste, we zijn al jaren trouwe klant bij kpn en hebben 3 mobiele abonnementen + thuis internet + tv.
We zijn verhuisd op 10-12-2020 naar een nieuwbouwwijk 6 km verderop, we wisten 2 maanden van te voren dat deze verhuisdatum bekend was, dit hebben we ook aan kpn doorgegeven en onze abonnementen naar het nieuwe adres mee verhuisd.
Het is zo schrikbarend dat kpn mobiel hier geen bereik heeft, je kunt 112 niet eens bellen. Dat baart ons echt zorgen in deze onzekere coronatijd.
Meerdere malen de klantenservice gebeld, deze zeggen ; heb je geen 4g dan? Ik zeg dan neeee niet eens bereik om te bellen, dan zeggen hun weer ; dan heb je toch 3G waarmee je kunt bellen? Ik zeg als je niet eens bereik hebt om te bellen, dan kun je ook niet internetten.
Zover mobiel, nu tv en internet thuis...
splinternieuwe wijk overal glasvezel alleen ons huis niet, terwijl we in onze andere huis in dezelfde gemeente wel glasvezel hadden.
dus kpn heeft hier maar een koper aansluiting aangelegd (letterlijk opgegraven en kabel gelegd) maar door de overstap 7 dagen geen tv, internet, telefoon.(sinds 17-12-2020 internet via koper/adsl wat een drama, wel betalen voor glasvezel snelheid)
Kpn zegt dan zo mooi ; je hebt toch 4G? ik zeg we hebben 2 tieners in huis met telefoon en tablet, als die geen internet of tv hebben dan zijn ze zeer verdrietig omdat deze ook opdrachten thuis moeten doen voor school.
Ik vroeg: kunnen jullie als kpn geen digitenne leen pakket opsturen, zodat we als gezin toch het nieuws en andere dingen kunnen zien als gezin in deze coronacrisis? Klantenservice; nee dat kunnen we niet doen, maar je hebt toch 4g?
Ppffff zeg ik, ik kan niet eens 112 bellen, hoe krijg ik dan 4g?(dus hebben we niets aan al die grote mobiele bundels) 
Afijn al met al doet de kpn adsl uit de jaren 0 het, maar continu vastlopend beeld, internet wat schommelt.
Bellen kon met de iPhone niet, dus hebben we Android telefoons aan moeten schaffen omdat bellen via WiFi alleen met Android mogelijk is.(daardoor is het netwerk thuis overbelast en kun je niets doen met 17 mb download en 2 mb upload)
Dus aan onze kpn mobiel hebben we niets op deze manier, vrienden van ons hebben Vodafone en T-Mobile, deze werken goed hier. 
2 maanden lang konden we het pluspakket niet stoppen, omdat er een verhuizing was doorgevoerd, echt belachelijk, kon wel betalen voor iets overbodigs en zinloos. wat een slecht bedrijf is kpn geworden in ons optiek en beleving.
 

De oplossing

Ons serieus gaan nemen, ook composeren of een oplossing zoeken voor diensten die kpn niet heeft of kan kunnen leveren.

 

 


Beste R.Vink,

Bellen via Wifi is bij Iphone gewoon mogelijk; instellingen - mobiel netwerk - bellen via Wifi. 
 Daarnaast waar woon je? Het kan inderdaad voorkomen dat op bepaalde plaatsen in Nederland VF of TMobile een betere dekking heeft dan KPN. Overigens komt dit andersom ook regelmatig voor. 
Daarnaast wil je dat KPN jou serieus neemt, maar als je KPN met de Maffia gaat vergelijken, kan ik jou ook totaal niet serieus nemen. 
Fijne avond verder.

Wij wonen in de gemeente hardenberg, inmiddels de tekst aangepast.fijne dag verder!


Goedemorgen,

Wij wonen in de gemeente hardenberg. 

Inmiddels is de tekst aangepast,

Fijne dag verder.


Helder. Maar daar is bellen over Wifi voor uitgevonden, zodat men op plaatsen waar geen of slechts dekking is, toch kan bellen. Dan is dit toch een oplossing, mits het goed werkt?


Dit werkt bijna tot niet, omdat het een adsl / koper aansluiting betreft. 

Ook omdat we met 4 personen in huis een telefoon, tablet en laptop hebben.

Kpn had ons een snelle verbinding beloofd met een versterker, nu zitten we met tv die elke keer blokjes beeld geeft en wifi die eruit knalt.


Hoi @R.vink, 

Ik zie dat je een klacht hebt ingediend. Hierover is al contact geweest en alles is nu opgezegd. Mocht je nog vragen hebben, laat het weten. 


Beste, er is inmiddels een mooie passende oplossing geboden door kpn.

Alles is nu netjes opgezegd en alles is naar onze tevredenheid afgehandeld.

(Op de financiële kwestie na) 

Fijn dat kpn het zo kundig heeft opgelost! 


Blij dat te lezen. Mocht ik nog iets kunnen betekenen, hoor ik graag van je.