Skip to main content

Op 11 juli 2022 gebeld met de helpdesk van XS4ALL omdat ik een 5 gig mobiel internet abonnement voor 5 euro per maand wil.

En zowaar, omdat ik nog steeds klant ben bij XS4ALL kon dat. Medewerker heeft 1 en ander in orde gemaakt en ik ontving een bevestigingsmail waarin staat:

      Mobiel internet basis          € 9,99
      Korting                                € 5,00 -

      Totaal per maand                               € 5,00

Kreeg vervolgens een paar uur later een tweede mail (contract) waarin de korting niet vermeld wordt. Beide mail melden niets over de datalimiet (hopelijk is het 5 GB).

En de ingangsdatum? Voor mij is dat compleet onduidelijk. Gaat de termijn voor de datalimiet lopen vanaf het moment dat ik de sim kaart activeer of loopt het vanaf de 11de??

Heb de sim kaart nog niet geactiveerd. Wil dat komende vrijdag (de 15de) doen. En hoop dat de data limiet dan gaat lopen vanaf de 15de. 

Denk dat ik inmiddels de hele KPN site gezien heb, maar kan hierover nergens informatie vinden.

Hoi @Colweb en welkom op het forum! Begrijpelijk dat je hier duidelijkheid over wilt. Als ik bij de tarieven van XS4ALL kijk zie ik daar ook de €5,- terug, dus het lijkt me dat dit goed moet zitten. De techniek van XS4ALL gaat over naar ons, maar je kunt voor vragen omtrent je abonnement nog steeds bij hen terecht. 🙂 Hier kun je alle contactopties van XS4ALL vinden en ik hoop dat je dan snel duidelijkheid hebt! 


Wat een puinhoop bij de KPN. 

Vandaag de sim kaart geactiveerd en zowaar, de data limiet start op de 15de (dus vandaag). Echter… het is geen 5 GB maar slecht 1166 MB en loopt nog 6 dagen.

Op de telefoon in de KPN app, zie ik dat het abonnement wel 5 GB is. Dus maar even met de klantenservice van XS4ALL gebeld. Wat blijkt, mijn 1 GB gratis mobiel internet loopt van de 22ste t/m de 21ste van de maand en het nieuwe abonnement (waar ik dus 5 euro voor betaal) is nu gelijk geschakeld. Data limiet loopt nu ook van de 22ste t/m de 21ste. 

En dat is nou net wat ik NIET wil. Ik wilde dat de data limiet zou gaan lopen van de 15de t/m de 14de. XS4ALL kan dat niet veranderen. 

Hopelijk is er iemand bij de KPN die het wel kan aanpassen.


Dat kan niet aangepast worden, de systemen bepalen de data periode en factuur periode en die lopen gelijk, voorheen liep alles van de eerste tot de laatste dag van de maand en kregen alle klanten op dezelfde datum de factuur, dat is nu verspreid zodat niet alles in 1 keer moet gebeuren.


Ai, ik snap dat je daar niet blij mee bent. De factuurdatum kan eenmalig aangepast worden, gek dat XS4ALL dit niet kan. 😕 Dan kun je het via ons proberen door doordeweeks tussen 8:00 - 20:00 of op zaterdagen tussen 9:00 17:00 te bellen met ons via 0800-0402. Mijn collega kan dan kijken of de factuurdatum aangepast kan worden naar de 15e. Dit mag ik niet doen, het gaat namelijk om betaalgegevens en daar moet telefonisch een SMS verificatie voor gedaan worden. Vraag dan ook goed uit of het alleen voor je 06-nummer aangepast wordt en dus niet voor je data-only abonnement, indien je wilt dat die hetzelfde blijft. 


@Sanne_M, Bedankt voor de info. Zal morgen bellen met jullie klantenservice. 

Helaas zijn mijn ervaringen met de KPN klantenservice erg slecht. Hoop dat het deze keer wel eens goed gaat.


Dat is jammer. 😔 Dan hoop ik dat morgen daar verandering in brengt. Laat je weten of het gelukt is? Voor nu dan nog een fijne avond gewenst! 


@Sanne_M KPN klantenservice gebeld. Kreeg zowaar heel snel iemand aan de lijn die mij vervolgens doorverbond naar de speciale xs4all afdeling. Uiteindelijk 1 uur en 20 minuten later (waarvan ongeveer 1 uur en 10 minuten in de wacht) ben ik niks opgeschoten.

Factuur datum kan wel gewijzigd worden, maar de termijn van de data limiet blijft lopen van de 22ste t/m de 21ste. Is onafhankelijk van de factuur datum. En de ingangsdatum voor de data limiet kan niet gewijzigd worden.

Hier schiet ik dus helmaal niks mee op.

Het zou trouwens ook wel prettig zijn als alle KPN medewerkers weten hoe het zit. Bleef namelijk bij hoog en bij laag volhouden dat de data limiet loopt van de eerste tot de eerste. Ging het vervolgens navragen (duurde 15 minuten) en kwam toen ermee dat het in mijn geval loopt van de 22ste tot de 22ste. 

 


Ik heb het nog eens nagevraagd en nagelezen, en je hebt gelijk. 😔 Ik dacht dat de factuurdatum hiermee aangepast kon worden, maar in feite is het enige wat mijn collega's in deze kunnen doen het uitstellen van het moment waarop de incasso komt. De datum an sich wijzigt dan niet en je bundelperiode daarmee ook niet. 

Dat kan niet aangepast worden, de systemen bepalen de data periode en factuur periode en die lopen gelijk, voorheen liep alles van de eerste tot de laatste dag van de maand en kregen alle klanten op dezelfde datum de factuur, dat is nu verspreid zodat niet alles in 1 keer moet gebeuren.

Dit dus met andere woorden. Excuses @Colweb voor mijn eerdere antwoord. Dan kan het dus inderdaad niet gewijzigd worden. 


Blijft waardeloos dat de ingangsdatum van de data bundel niet aangepast kan worden. Had bewust een 5 gig abonnement genomen en op de 15de geactiveerd met het idee dat ik dan 10 gig beschikbaar zou hebben tijdens mijn vakantie. Eerste 2 weken 5 gig en laatste 2 weken opnieuw 5 gig. 

Maar ja, KPN… iets aanpassen is vaak onmogelijk of in elk geval heel lastig.

 


Als je bij XS4ALL een 5GB abo nam voor je mobiel internet ging de maand onmiddellijk in en had je gelijk je 5GB beschikbaar.

Weet u nog in de aankondigingsbrief: Er verandert niets voor XS4ALL abonnees ! 🤣


Tja… als ik alle maitjes van de afgelopen 2 jaar eens verzamel waarin iedere keer weer beweerd werd dat er voor XS4ALL klanten niks veranderd 

Wat is er eigenlijk nog niet veranderd. Kan eigenlijk maar weinig bedenken, ik heb nog steeds een e-mail adres wat eindigt op xs4all.nl