Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben onlangs verhuisd. Nu merk ik bij ieder telefoongesprek, dat het bereik wegvalt en de verbinding wordt verbroken. Als ik de kaart bekijk om te zien, hoe goed of slecht het bereik is, zie ik een witte vlek boven en rondom mijn straat. De buren gaven ook al aan, dat het bereik hier slecht is. Kan ik iets doen hiertegen? En wat doet KPN? De straat uitlopen bij ieder telefoongesprek is uiteraard geen optie. En niet iedereen belt vanaf thuis en kan dus niet altijd via wifi bellen. Ik hoop dat er een betere oplossing is. 

Alvast bedankt voor de reactie! 

 

Op deze kaart vind je alle actieve 4G zendmasten.
https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.42482596&lng=5.51651001&zoom=11

Alle groene rondjes zijn KPN masten.

Mag je dus te ver van zo'n mast afwonen weet je waar het aan ligt.


Hoi @Channah, welkom op ons forum!
Slechte dekking is iets waar we op korte termijn helaas niet veel anders aan kunnen doen dan Wifibellen aanzetten op je toestellen maar die tip had je al gehad begrijp ik. 
Behalve de site die Pauwerful hierboven noemt kun je ook op de dekkingskaart een idee krijgen hoe de dekking momenteel is. We zijn natuurlijk druk bezig de dekking zo goed mogelijk te krijgen in Nederland maar in nieuwbouwhuizen en nieuwbouwwijken is dat soms even puzzelen.


@Thomas Dank voor jouw antwoord. Wat maakt, dat de dekking in een normale wijk zo slecht is? Het is precies boven deze doorgaande weg. Dus geen buitengebied.  Heeft dit alleen met de zendmasten te maken? 


Dankjewel @Pauwerful Voor mij wel lastig in te schatten wat dit betekent. Ik zie een kpn-zendmast redelijk in de buurt. Hoe dichtbij zou die moeten staan?


Het aantal zendmasten speelt wel mee met dit soort dingen maar dat staat altijd in relatie met de locatie zelf. Zo heb je achter dijken, tussen flats, in bosgebieden altijd minder dekking omdat het signaal daar gewoon niet doorheen gaat. Dan heb je nog dingen als elektriciteitsmasten of als je vlakbij de grens woont de masten van buitenlandse providers waardoor signaal het soms moeilijk heeft.