Skip to main content

Sinds ik een dual sim gebruik in mijn Iphone ervaar ik dramatisch langzaam internet via 5G.

E-sim KPN ingesteld als premium, Nano card Odido ingesteld als zakelijk (is ook zakelijk).

Haal ik de sim van Odido uit de telefoon werkt internet via 5G weer zoals het hoort. Stop ik de simcard weer terug in de telefoon is het weer drama.

Het is net of KPN en Odido elkaar bijten en in de weg zitten.

Wat is hieraan te doen?

Alle instellingen die ik bij Apple heb kunnen vinden al geprobeert zonder resultaat.

Vreemde is wel, als ik bel via KPN en ik ga tijdens het gesprek internet op via 5G (of 4G) doet internet het ook goed.

 

Wie heeft voor mij de oplossing?

KPN verwijst naar Odido, Odido verwijst naar KPN. Geen van 2 nemen hun verantwoordelijkheid lijkt wel.

Hi @ruudlek, 

Dit is inderdaad bijzonder. Ik snap de verwijzing wel omdat het niet aan de verbinding van KPN kan liggen, het zou anders ook niet werken als je de andere simkaart verwijderd. Je zou kunnen proberen om de e-sim te verwijderen en opnieuw in te stellen, maar ik verwacht niet dat dit het op zal lossen, omdat het nu goed werkt. 

Je kunt ook eerst het volgende proberen. Stel de netwerkinstellingen opnieuw in via: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.


Al eerder geprobeert en heeft geen verandering anders dan dat ik alle Wifi wachtwoorden kwijt was opgeleverd. 
Geen resultaat dus.
Ik blijf denken dat KPN en Odido elkaar bijten en in de weg zitten, maar wie bijt wie en wie zit wie in de weg.
Tot nu wijzen beide organisaties naar elkaar zonder mij van een oplossing te voorzien.

 

Internet is soms zo slecht dat sommige apps zeggen dat safari geen verbinding met internet kan maken.

Echt dramatisch en dat te bedenken dat ik dit toestel heb aangeschaft op advies KPN.


Ik kan in ieder geval aangeven dat met de iPhone 15 niets mis is, of het moet specifiek aan dit toestel liggen. Wat je nog kan doen is met ons bellen om een ticket te laten aanmaken voor de technische dienst, kijken of zij iets geks kunnen zien. Leg dan goed uit wat er aan de hand is. Een andere optie is om je toestel helemaal te resetten naar fabrieksinstellingen, maar dan moet je wel een back-up maken in iCloud. 

Ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 

 


Hierover is weken geleden al een ticket aangemaakt bij KPN. Resultaat, verwijzing naar de Apple site om instellingen te raadplegen bij dual sim. Weer nemen KPN en Odido haar verantwoordelijkheid niet.


Hoi @ruudlek 

Apple heeft een zeer overzichtelijke en duidelijke website, waarin alles wordt uitgelegd over het gebruik van dual-sim, de kans is groot dat je het hiermee kunt oplossen.

Hierbij de directe link naar de Apple pagina: Dual-sim gebruiken met een e-sim

In principe is dit de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de iPhone zelf, en niet van een provider, omdat het juist instellen van de instellingen van de iPhone bij de gebruiker ligt.

Je hoeft ook helemaal niet je iPhone hiervoor compleet te resetten.

Laat even weten, of het met de speciale Apple pagina alsnog is gelukt.


Reageer