Skip to main content
Vraag

Zeer slechte mobiele dekking binnenshuis, gesprekken vallen weg zonder bereik bij raam

• June 17, 2026
  • 4 reacties
  • 20 keer bekeken

lupercus
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Ik heb er al langer last van: een mobiele verbinding die in mijn huis standaard zeer slecht is en zodra ik mij bellend weg beweeg van mijn raam steevast uitvalt.

Mijn telefoon, een Galaxy S24, staat ingesteld op preferred 5G maar mag ook 4G, 2G zelfs, Volte staat aan. In-huis Wifi doet het prima maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ik daar naar overgeschakeld word tijdens het bellen.

Ik moet echt tegen het raam geplakt zitten anders valt de verbinding weg. Dit was al zo in de tijd dat het netwerk puur 4G was, na een melding zei KPN dat dit zou verbeteren met 5G. Hebben we inmiddels al jaren maar het verbetert niet.

Ovverigens ben ik met mijn toestel niet de enige, ook mijn gasten met KPN-mobiel hebben hetzelfde probleem.

Graag hulp!! Exacte adres en etage geef ik uiteraard graag door maar in een PM.

4 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 17, 2026

Dat overschakelen is ook niet te zien.  Heb je het überhaupt wel aan staan? Ik heb thuis nauwelijks bereik maar bellen via wifi gaat prima!!

lupercus
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 17, 2026

Ha Joep, jazeker staat dat aan. Dank voor jereactie!

Het is alleen zo dat als ik uitbel standaard de mobiel;e verbinding gebruikt wordt, net zoals bij het ibellen dat het geval is. Tijdens het bellen is nog nooit overgeschakeld. wordt alleen. Heb nu wel gewijzigd dat Wifi calling preferred is ipv via mobile networks, had ik ook al eens eerder gedaan, maar ook dat leverde niet op dat bij inbellen dat automatisch via Wifi ging.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 17, 2026

Je zou Wifiman eens kunnen installeren, daarmee kan je het signaal controleren. 

Bij mij is het signaal ook slecht.

lupercus
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • June 17, 2026

Dan heb je nog geluk, dit is mijn reading op 1 meter afstand van het raam:

Â