@vanBreemen Jouw laatste alinea dat is hetgeen wat mij ook zo stoort.
Als men nou eens in de zoveel tijd een up date deed en als je belde je ook netjes te woord stond dat scheelt al zo enorm in klant contactÂ
Ik weet niet of het iemand opgevallen is maar de laatste reactie van iemand van KPN in deze community is al bijna 2 weken geleden. Ze hebben de zogenaamde oplossing over de heg gegooid en voor hun is het afgedaan als je het mij vraagt. Tussentijds ook de helft van de tickets er uit gegooid begrijp ik dus tsja. Blijven hopen op berichtjes of oplossingen lijkt me een illusieÂ
ik ben persoonlijk geswitched van iedere week bellen naar dagelijks bellen. Ik ben er klaar mee
Ik weet niet of het iemand opgevallen is maar de laatste reactie van iemand van KPN in deze community is al bijna 2 weken geleden. Ze hebben de zogenaamde oplossing over de heg gegooid en voor hun is het afgedaan als je het mij vraagt. Tussentijds ook de helft van de tickets er uit gegooid begrijp ik dus tsja. Blijven hopen op berichtjes of oplossingen lijkt me een illusieÂ
Het is vanuit de kant van kpn inderdaad erg stil maar anderzijds zijn de reacties van de moderators ook inhoudsloos. Het mantra van ‘bellen en een ticket laten aanmaken en vervolgens maar afwachten’ kennen we nu wel. Of met de toon van een kleuterjuf roepen dat meerdere keren bellen geen zin heeft of iemand die zijn frustratie uit en in een post een paar regels in hoofdletters tikt, meteen op de vingers tikt door ‘op de huisregels’ te wijzen, voegt inhoudelijk ook niets toe en daarmee wordt eigenlijk het tegendeel bereikt.Â
Zeer teleurstellend en frustrerend is en blijft natuurlijk het onvermogen (of de onwil?) om ook maar iets van probleemoplossend vermogen te laten zien, enige empathie te tonen en daadwerkelijk laten zien dat klantvriendelijkheid, ook in deze problematiek voorop staat. Of eindelijk eens het besef laten doordringen dat de tijd van ‘afwachten’ inmiddels wel erg lang gaat duren.Â
Het abonnement voortijdig opzeggen? De kosten van het abonnement terugbetalen en voorlopig ook niet meer incasseren, zoals Budget Mobiel en Simyo doen? De aanschaf van een andere telefoon met korting ter grootte van de huidige verkoopprijs van een iPhone 12? Een prepaid kaart van de concurrent vergoeden zodat men onderweg bereikbaar is? Is er al zicht op een oplossing? Krijgt men na het aanmaken van een ticket een bevestiging dat de ticket is aangemaakt? Ontvangt men regelmatig en eenduidig bericht? Wordt de klantenservice dusdanig geïnstrueerd zodat er geen onjuiste of tegenstrijdige informatie wordt verspreid? Biedt kpn voor gedupeerde klanten, op korte termijn een voor klanten werkbaar alternatief?Â
Het antwoord op alles is NEE. Het is te hopen dat het oplossend vermogen van deze problematiek, niet symbool staat voor kpn. Dan is het bij een grote calamiteit al snel einde verhaal en einde kpn, dus wellicht een goede reden om het elders te zoeken.Â
Al 30 jaar klant bij KPN betaal iedere maand €225,00 aan jullie 2 mobiele abonnementen  en een abonnement voor thuis.Â
Nu al 2,5 maanden storing met de IPhone nu 3 weken geleden gemeld bij kpnÂ
Toen als antwoord binnen 14 dagen lossen wij het op, dat werd 14 werkendagen
Maar nu kan het nog weken gaan duren niemand maar echt niemand bij KPN kan/wil het oplossen.Â
Je krijgt ook niemand te spreken alleen kinderen in de winkel van 18 jaar wat zijn jullie slecht voor de klant.Â
Vandaag maar weer eens met KPN gebeld die man ging echt zijn tanden erin zetten na 45 min kreeg hij antwoord van een leidinggevende gaat minimaal 3 weken duren dat zijn 21 werkdagen dus meer dan 4 weken in normale taal! Ga is bij Tui een reis boeken voor 3 weken en dan lekker 21 werkdagen in het Hotel zitten denk dat ik erna 3 weken echt wordt uitgegooidÂ
Helaas ben ik nu toch wat teleurgesteld in KPN over het verhelpen met het slechte internet via 5G op mijn iphone 12. Ik verbaas me ook over de vreemde uitspraken die worden gedaan:
aan de telefoon: veel mensen hebben dit probleem, we maken een ticket aan, maar dat gaat meer dan 2 weken duren, druk,druk,druk,
Even later : dezelfde medwerkster aan de telefoon: ik weet de oplossing, maar dat mag ik via de telefoon niet vertellen. U kunt wel naar de winkel gaan ( want ik vertrek biinenkort op vakantie naar het buitenland) in de winkel staan mensen die er erg veel verstand van hebben en het zo voor u kunnen oplossen.
In de winkel: nee, er is een ticket aangemaakt, dan kunnen wij er niets mee. Wij weten ook niet wat we er aan kunnen doen. Maar mijnheer, waarom koopt u niet gewoon een iphone 15 bij ons.
Kafka.
Het enige wat een tipje van de sluier oplicht: Apple en KPN steggelen over wie verantwoordelijk is voor het probleem van het verbinden van de telefoon met het netwerk.
Ik voel me redelijk in de steek gelaten en heb blauwe plekken van het kastje en de muur.
Allemaal maar een gratis iphone 15, dan vind ik het best.
Weer een week verder zonder bericht van KPN…
I’ve been crying totally frustrated at the KPN shop. I don’t have internet outside wifi area. I’m therapist and I can NOT do my work properly already more than 3 months!!! TOO FRUSTRATED!!! Is KPN going to pay me for loosing my customers?
To add, I got a reply after few emails only saying: We received your complaint. Ppffff… This is really to cry!Â
Internet is so indispensable for my business. I’ve requested the reimburse of the last 3 months of my abonnement. Let’s see how decents they behave. This is unacceptable!Â
Vandaag door KPN gebeld dacht even zo nu gaat het gebeuren!!!
maar nee hoor het was een telefoontje dat ze mijn klacht hebben ontvangen maar dat wist ik al heb namelijk meerdere malen gesproken met KPN telefonisch en in de winkelÂ
Â
dus een zinloos gesprek en niks verderÂ
Â
nu 3,5 week en er gebeurt niks jullie hebben wel de abonnementskosten afgeschreven dat gaat nog steeds foutloosÂ
Hier nog steeds niks gehoord….
Gisteren telefoontjes gemist omdat ik niet bereikbaar was en vanmorgen kon ik pas na meerdere pogingen bellen.
En het bereik/verbinding was slecht en blikkerig…
Het werkt nog steeds niet. Kpn doet helemaal niets.Â
Krijg ook hetzelfde en daarmee is het opgelost voor KPN. Nou niet dus, voor de 30ste keer kon maar weer bellen. Word zo moe van deze partij. Het werkt niet, los het nu een keer op!!!
Heb dit mailje ook ontvangen welk toestel hebben jullie ik heb nog steeds problemen en al meerdere keren aangegeven dat de storing met de update niet geholpen heb tijdens het schijven krijg ik nu nog 3 smsjes  ga er weer vanuit dat al mijn case gesloten wordenÂ
Â
Heb dit mailje ook ontvangen welk toestel hebben jullie ik heb nog steeds problemen en al meerdere keren aangegeven dat de storing met de update niet geholpen heb tijdens het schijven krijg ik nu nog 3 smsjes  ga er weer vanuit dat al mijn case gesloten wordenÂ
Â
Ik heb de iPhone 12 Pro Max. De update werkt niet, ook al 2 keer gebeld maar kpn neemt ons niet serieus. Weer mijn beklag gemaakt en sta weer in de wachtÂ
Hier nog niet zo’n mailtje…
Heb een 12pro en al meerdere keren gebeldÂ
Op 9 augustus kreeg ik per sms een ‘update’ over de problemen met het toestel: updaten naar de nieuwste iOS 17.6.1. En daarmee was het ticket gesloten.
Helaas bracht die update geen verbetering. Dat heb ik aangegeven door opnieuw een ticket aan te laten maken (wat overigens zeer moeizaam ging). En, naar later bleek, niet was aangemaakt. De bekende loze beloftes…
Zojuist een sms met verwijzing naar de mail: update naar iOS 17.6.1, gevolgd door het feestelijke bericht, dat de abonnementskosten van 23 mei tot 9 augustus worden terugbetaald, ondanks dat het vandaag 3 september is.
Dit geloof je toch niet? Nadat de eerdere ticket was gesloten en ik belde om de eerdere ticket te heropenen of een nieuwe aan te maken, vertelde de medewerker dat ‘er van hogerhand was besloten wederom een groot aantal tickets te sluiten, om het voor de achterliggende afdeling behapbaar te maken’. Het lijkt erop dat dit nu weer gebeurt.Â
Enfin, om mijn vertrouwen in kpn te herstellen, is toch wel meer nodig dan deze zinloze herhaling van zetten . Dus, @Remco van KPN, @Jasper van KPN, @Marcia van KPN, @Erik van KPN, @Erwin van KPN, @Alexandra van KPN, @Alex van KPN, @Jeroen van KPN, @Sanne van KPN, @Jan van KPN . Wat nu? Wat wordt jullie nieuwe mantra?
Met ‘bellen om een ticket aan te maken’ is het vertrouwen niet terug, laat staan dat het aanmaken van een ticket nog ergens toe leidt of nog maar enigzins geloofwaardig is. Integendeel.
@Berteman laat ik beginnen met zeggen dat ik de frustratie volkomen begrijp en ik vind het ook echt jammer dat de update niet tot een verbetering heeft geleid.
Ik snap echt dat je klaar bent met bellen maar het proces rond deze problematiek verloopt via de technische dienst en die zijn alleen via een ticket telefonisch te benaderen. Ik heb daar geen alternatief voor via de KPN Community en mijn advies is dan toch om te bellen en om dit opnieuw aan te kaarten.
Wij zullen jullie feedback uiteraard wel blijven terugkoppelen.
@Berteman laat ik beginnen met zeggen dat ik de frustratie volkomen begrijp en ik vind het ook echt jammer dat de update niet tot een verbetering heeft geleid.
Ik snap echt dat je klaar bent met bellen maar het proces rond deze problematiek verloopt via de technische dienst en die zijn alleen via een ticket telefonisch te benaderen. Ik heb daar geen alternatief voor via de KPN Community en mijn advies is dan toch om te bellen en om dit opnieuw aan te kaarten.
Ik ben inderdaad klaar met bellen en afgescheept te worden. Als de ‘technische dienst’ niet capabel genoeg is een bevestiging van aanmaak de ticket te versturen, dan valt er eigenlijk ook niet veel meer te verwachten dan door het herhalen van kansloze acties tickets te sluiten, waarschijnlijk in de hoop dat klanten het opgeven.Â
Wij zullen jullie feedback uiteraard wel blijven terugkoppelen.
En de feedback die jullie daarop terugkrijgen is?
Ik ben in de 3a4 maanden dat dit al speeld nog nooit terug gebeld. Ik heb hier wat over gezegd en ik ben helemaal klaar met kpn. Als dit niet heel snel opgelost wordt , zeg ik mijn contracten bij kpn op. We worden totaal niet serieus genomen. Even een sms of mailtje het is opgelost en het is van het bordje van KPN. Mooi niet dus!!
Gisteren nog maar eens gebeld nav het mailtje. Persoon in kwestie kende in eerste instantie het issue niet, vervolgens na een hoop getik. Oh ja ik zie het, nee de update zou het echt moeten oplossen. Nog maar een keer het gehele verhaal uitgelegd. Oplossing: heeft u al een nieuwe simkaart gehad? Of een E sim?
Â
Hij liet ook los dat iphone 11 gebruikers een iphone 13 kregen.
Heb nu 3 tickets sinds mei. Ik denk dat ik de zelfde manier ga betalen vanaf volgende maand. Nee heb een probleem met de bank ik werk met man en macht om het probleem op te lossen.
Â
Â
Hahaha ja, uhh betaling?
Maakt u daarvoor maar een ticket aan bij mijn vrouw. Zij is de afdeling technische dienst en het gaat via hun. Verder kan ik u niet helpen. Fijne dag nog
We lachen er natuurlijk nu wel om, maar het is eigenlijk diep en diep triest.Â
Wederom maar gebeld want ik hoor gewoon niks vanuit KPN.
De medewerker wist heel goed waar het over ging en gaf aan dat een klacht melden misschien wel slim was.
Deze is nu als het goed is naast de lopende case aangemaakt.
Ben benieuwd hoor of ik nu überhaupt wel iets hoor.